$
פרויקטים

מתכננים לשפץ את המשרד? כך תחסכו עד 30% בעלויות השיפוץ

80% מהאנשים בישראל לא מצליחים לסיים שיפוץ במחיר ובמועד שנקבעו מראש. גם הבנייה עצמה לא איכותית – ומדי שנה מוגשות לבתי המשפט כ-4,000 תביעות בגלל ליקויי בנייה וחריגות. איך אפשר לשפץ משרד ולשרוד?

בשיתוף Make Over 17:4017.06.19
שיפוץ של משרד אמור להיות חוויה מרגשת ומשמחת – לראות כיצד מקום שאנו עובדים בו מקבל חיים חדשים, וליהנות מעלייה באיכות החיים. ואולם בישראל, השיפוץ נהפך לשם נרדף לתקופה של מתח, עיכובים ואכזבה – ובעיקר, אי עמידה בתקציבים ובלוחות זמנים. ואולם, ישנן כמה דרכים שבאמצעותן ניתן להפוך את התקופה הזו לקלה יותר, ולחסוך בזמן, בכסף ובעצבים.

 

אלעד כהן, מנכ"ל חברת Make over המתמחה בשיפוץ, עיצוב ושדרוג מבנים, מסביר כי "אחת הבעיות המרכזיות בתהליך שיפוץ היא הצורך לשלב ולתאם בין כמה אנשים מקצוע, כשלרוב, מי שמזמין את העבודה הוא חסר כל ניסיון וידע בנושא. זה מצריך ממנו לבזבז הרבה מאוד זמן – למשל, לקיים מספר פגישות עם משרדי אדריכלים כשמדובר בתכנון, ולאתר גם מפקחים, קבלנים, חשמלאים, נגרים ועוד אנשי מקצוע בתחומים רבים.

 

"החיפוש אחר אנשי מקצוע דורש שבועות ארוכים של עבודה, שלא לדבר על הזמן שנדרש כדי להחליט אילו מוצרים אנחנו רוצים לקנות או להזמין מהם. כך קורה שהשיפוץ נהפך להרפתקה שיודעים איפה היא מתחילה, אבל לא היכן היא נגמרת ובאיזה מחיר.

 

"הערכות המחיר ולוחות הזמנים שהקבלנים מספקים ללקוחות הם כמעט תמיד אופטימיים מדי – ובשטח, כ-80% מהלקוחות לא מצליחים לסיים את הבנייה במחיר ובמועד שנקבע מראש. גם הבנייה עצמה לא איכותית – ומדי שנה מוגשות לבתי המשפט כ-4,000 תביעות בגלל ליקויי בנייה וחריגות. במצב כזה, לא פלא שישראלים רבים פשוט מעדיפים לוותר מראש, וחיים או עובדים במקום שלא מותאם להם".

 

 צילום: עומרי אמסלם

בסיוע חברת Make Over, אספנו כמה טיפים שיסייעו לכם לשמור על מסגרת הזמן והתקציב, גם במהלך שיפוץ:

 

1. כל אנשי המקצוע במקום אחד

כאמור, אחד הקשיים הגדולים ביותר בתהליך שיפוץ הוא הצורך לאתר אנשי מקצוע משלל תחומים, ולתאם בין לוחות הזמנים והדרישות הטכניות של כולם. הפתרון הוא לעבוד מול חברה המאגדת את כל אנשי המקצוע במקום אחד. "בצורה זו, אפשר לחסוך הרבה זמן", אומר כהן. "אם מישהו רוצה לשפץ משרד ומתחיל לפנות לספקים אחד אחרי השני, ייקח לו לפחות שלושה חודשים להגיע לשלב הביצוע בפועל".

 

כך למשל, Make Over מעסיקה כשכירים אנשי מקצוע איכותיים, כך שאפשר להתחיל בעבודה בתוך שלושה שבועות בלבד. בצורה זו נהנים לקוחות החברה מאנשי מקצוע איכותיים ומנוסים, בעלי מחויבות לביצוע העבודה בצורה הטובה ביותר. בנוסף, כבר בפגישה הראשונה, מתבצע זיהוי צרכים של הלקוח ומתאימים לו את אנשי המקצוע הנכונים עבורו - מבחינת תקציב, סגנון ועיצוב, לוחות זמנים ואיכות הגמרים.

 

"יתרון נוסף הוא ברמה הכלכלית: ברגע שכל העבודות מבוצעות תחת חברה אחת, הלקוח יכול לחסוך קרוב ל-30% מעלויות התהליך. אם אותה חברה עוסקת גם בתכנון של הפרויקט וגם בביצוע, היא שומרת על מסגרת התקציב ונמנעת מחריגות ושינויים. בנוסף, העובדים יודעים מראש את המתווה השלם של הפרויקט ויכולים להתמודד עם הזמנת חומרים או ספקים, כדי לחסוך ללקוח זמן יקר".

 

2. הקבלן לא עמד בלוחות זמנים – שישלם קנס

לדברי כהן, מומלץ להעדיף ספק שמתחייב לעמידה בתקציב ובלוח הזמנים. "פעמים רבות, עבודה של ספק מסוים מתארכת וגם מתייקרת בהשוואה למה שתוכנן מראש, ואז קיימת סכנה של עיכוב בלוח הזמנים כולו, ואפילו של אי סיום העבודה". מנגד, כאשר משתמשים בשירותים של חברה המרכזת את כל העבודות יחד, היא זו שאחראית על עמידה בתאריך היעד ובתקציב הסופי.

 

"אנחנו גם ממליצים להכניס לחוזה מול הספקים סעיף של קנס גבוה על כל יום איחור או שינוי בתקציב. דברים כאלה יכולים לקרות אם הספק לא מקצועי, או לא בדק היטב את השטח ואת מה שנדרש לעשות". כך למשל, ב-Make Over מתחייבים כי "מחיר העבודה מסוכם מראש – ומאותו הרגע, הוא חקוק באבן".

 

3. ניצול של משאבים קיימים לצורך חיסכון בעלויות

פעמים רבות, בדיקה והערכה מקצועית ונכונה של האתר יכולה לחסוך הרבה כסף בזמן השיפוץ.

לכן, אומר כהן, "לפני שמתקדמים עם האדריכל או מזמינים תוכניות, כדאי להביא לאתר איש מקצוע שיבדוק את כל המערכות הקיימות. מניסיוננו, במקרים רבים אפשר לחסוך עשרות ומאות אלפי שקלים, כאשר במקום לבנות תשתיות חדשות לחלוטין, פשוט מתאימים את התשתיות הקיימות. כך למשל, קבלנים רבים נוהגים להציע ללקוח להחליף צנרת מה שעולה הרבה כסף, ועלול להיות מיותר. כשאנחנו ניגשים לפרויקט, אנחנו מבצעים בדיקה מקיפה, ותמיד נעדיף להשתמש בקיים אם הוא שמיש ותקין".

 

4. לא לשלם מוקדם מדי

הנושא הרגיש ביותר בשיפוץ הוא כמובן התשלום על העבודה – ולא רק גובהו, אלא גם העיתוי שלו. "ההמלצה שלנו למשפצים היא חד משמעית – אף פעם אל תשלמו על עבודה אם היא לא הסתיימה ב-100%. פעמים רבות לקוחות משלמים מקדמות או אחוזים מסוימים מאותו סעיף, ואז, ספק שהבין באמצע התהליך שהוא תמחר לא נכון, יכול פשוט לנטוש את העבודה ולהשאיר את הלקוח קירח מכאן ומכאן.

 

"אם בחרתם איש מקצוע שמאמין בעצמו ורמת המוצר שלו גבוהה, אין סיבה שתשלמו על עבודה כלשהי לפני שהיא בוצעה והסתיימה לשביעות רצונכם המלאה, אפילו לא כדאי להעביר לו מקדמה. אנחנו לוקחים כסף על שלב מסוים בעבודה רק לאחר שהוא הסתיים, ורק לאחר שהלקוח אישר שהכל לשביעות רצונו".

 צילום: עומרי אמסלם

 

5. בדקו את איכותם של אנשי המקצוע

בלא מעט מקרים, הספקים שבוחרים לשיפוץ המשרד עובדים אף הם מול קבלני משנה, ואז ייתכן שנראה "רכבת" באתר השיפוץ – בכל יום, מגיע בעל מקצוע אחר. בנוסף, במקום שבו עובדים במקביל כמה בעלי מקצוע, במקרה של תקלה – הם יכולים להאשים זה את זה, מה שיקשה על השלמת השיפוץ.

 

לכן, כדאי לבחור בחברה המעסיקה את כל בעלי המקצוע תחתיה כשכירים. כך תוכלו לשלוט באיכות העבודה ובלוח הזמנים, ולסמוך על כך שמדובר באנשי מקצוע מהימנים.

 

6. קיבלתם רשימת ממליצים? התייחסו אליה בזהירות

אנשים רבים שמחפשים ספקים לביצוע שיפוצים, מבקשים מהם שמות של לקוחות שימליצו עליהם. ואולם לדברי כהן, חשוב לדקדק בפרטים.

 

"קבלן תמיד ייתן לכם שמות של אנשים שימליצו עליו, אבל חשוב לבקש ממנו פרטי קשר של לקוחות שאיתם הוא עובד כרגע, ואפילו להגיע לשטח ולהתרשם במו עיניכם כיצד הוא מתנהל, את האיכות של העבודה, ולשאול את הלקוח לגבי שביעות הרצון שלו. בנוסף, אפשר לבקש טלפונים של לקוחות שסיימו לאחרונה שיפוץ, כי הם יוכלו לתת חוות דעת טרייה על העבודה עם אותו קבלן".

 

לסיום, גם שיפוץ של משרד יכול להיות מוצלח אם תבחרו בחברה שתרכז את העבודה, ותוסיפו לחוזה סעיפים שמקדמים את האינטרסים שלכם. לכן, חשוב לשים לב לפרטים הקטנים עוד בטרם תחילת העבודה.

 

לחצו כאן למידע נוסף על חיסכון בעלויות השיפוץ >>

 

x