פרויקטים

שיווק חכם באימייל

כיצד ליצור שיווק אפקטיבי באמצעות אימיילים מבלי ליפול למלכודות שבדרך

בשיתוף מיקרוסופט 16:1222.05.16
אפקטיביות משלוח אימיילים מתחילה קודם כל בבחינת אחוז המיילים שהגיעו בסופו של דבר לתיבת ה-Inbox של הנמענים המיועדים. לאחר שהצלחנו להגיע לשם, ניתן לבחון פרמטרים נוספים של אפקטיביות, כמו אחוזי פתיחה, תגובה וכד'. עם זאת, כבר בשלב הראשון של הגעה לתיבה של הנמען, מצויים לא מעט חסמים ומלכודות.

 

חשוב להכיר את חוקי המשחק

 

שימוש נכון בשיווק באמצעות אימיילים מתגלה כאפקטיבי וזול במידה ניכרת משיטות רבות אחרות. עם זאת, הוא דורש הכרות מעמיקה עם הרגולציה הקיימת בתחום והימנעות מאותן מלכודות המתייגות את הדואר כספאם ועשויות להכניס את השולח לרשימות שחורות החוסמות את יכולתו להמשיך בפעילות השיווק. אי לכך, משלוח מיילים בכמויות גדולות מחייב הכרות מעמיקה עם אותם כללים על פיהם פועלים ספקי האינטרנט (ISPs) או מנגנוני חסימת הספאם בסביבת הלקוח.

 

מרבית ספקי האינטרנט – ISPs, מייצרים לכל שולח אימיילים זהות המגדירה באופן אוטומטי את המוניטין - Reputation שלו. כל עוד הוא עומד בכללים שנקבעו, הם מאפשרים למיילים להיכנס פנימה, ברגע שהוא חורג מהם, הם עשויים לתייג אותו כספאמר ללא הודעה מוקדמת ולחסום אותו.

 

הקפד על רשימות תפוצה נקיות ומעודכנות

 

בין הגורמים הנפוצים לפגיעה במוניטין של השולח מצוי משלוח מיילים לכתובות שאינן קיימות. אי לכך השולח חייב לייצר תהליך סיסטמתי שבמסגרתו הוא מטייב את תאימות התפוצה ודואג לנפות מתוכן כתובות לא עדכניות. שירות כגון Microsoft Dynamic Marketing מאפשר איתור מהיר וטיפול בכתובות כאלו ובכך מונע נפילה למלכודת האנטי ספאם. מומלץ לפיכך להימנע משימוש ברשימות תפוצה קנויות שאיכותן מוטלת בספק ויכולות בקלות רבה לגרום לסיווג שלך כספאמר.

 

למערכות מתקדמות המטייבות את תאימות התפוצה ומעיילות את פעילות השיווק, לחץ כאן

 

וודא שאתה מודע לחוקי הספאם ופועל לפיהם

 

 

אם אינך מכיר לעומק את חוקי הספאם במקומות אליהם אתה שולח מיילים, כדאי מאוד להשקיע זמן ומאמץ ללמוד אותם לעומקם. כך למשל, כולל חוק הספאם מספר כללים בסיסיים כמו:

• אספקת מנגנון המאפשר למקבל המייל להסיר את עצמו בקלות ובפשטות מהרשימה בכל מייל שנשלח אליו – Unsubscribe.

• הכללת כתובת העסק של השולח בכל תכתובות מייל ולא רק מספר תא דואר.

• טיפול מיידי בכל בקשת הסרה מרשימת התפוצה.

 

 

טיפים חשובים נוספים בנושא משלוח מיילים נוגעים לאופן שבו אתה מגדיר את השדות : Subject, From ו- Reply to. הקפדה על כללים אלו תצמצם את הסיכויים להגדרתך כספאמר.

• במידה ושורת הנושא כתובה באנגלית, הימנע ככל האפשר משימוש באותיות גדולות.

• הימנע משימוש בסימני קריאה מרובים בשורת הנושא או חזרה על אותם מילים.

• במידה ומדובר בפרסומת (עידוד לרכישת דבר מה) הקפד להגדיר את המייל ככזה.

• המנע משימוש במסרים מטעים שאינם עולים בקנה אחד עם התוכן במייל.

• השתמש תמיד בכתובת משמעותית ועקבית בשדה From.

• המנע משימוש בכתובות No reply בשדה ה- From.

 

קח בחשבון שקבלת מיילים מגורם שאינו מזוהה בצורה ברורה מגדילה את הסיכוי שתסווג על ידי השולח כספאמר ובאזורים רבים בעולם זו גם נחשבת עבירה על חוקי הספאם המקומיים.

 

טיפים חשובים ליצירת תוכן המייל

• תכנן את מבנה המייל באופן שיהיה קריא לפתיחה גם לטלפונים ניידים.

• חשוב לייצר למייל פורמט שיהיה קריא גם במקרים שבהם הצד השני אינו פותח תמונות אלא קורא את המייל בפורמט של plain text.

• הקפד על טקסט מתומצת והדוק, בלי סיפורים ארוכים. פסקאות קצרות ומופרדות בבירור ומסר בהיר וחד.

• השתדל ליצור תכני מייל הרלוונטיים בצורה מקסימלית לצרכים של אלו המקבלים אותם. נסה תמיד לחשוב דרך עיני הצד המקבל.

• תוכן המייל צריך כמובן להיות מעוצב בצורה אסתטית, מזמין לקריאה, ובנוי היטב במונחי מבנה ה-HTML.

 

הקפד על שימוש בפלטפורמת משלוח מיילים המאפשרת משלוח ממוקד, מפולח ואישי, טיוב הנתונים, מעקב אחר כתובות שגויות, ניתוח אחוזי קבלה, פתיחה וכד'. דאג לטייב על בסיס תוצאות אלו את המאגר באופן סיסטמתי. המשך משלוח מיילים לכתובות שגויות, יגדיל את סיכוייך להיקלע למלכודות הספאם.

 

מלכודות ספאם אופייניות

הגדרת כל הטקסט שלך כתמונה – ספקי האינטרנט (ISPs) נוהגים לנטר את היחס שבין הטקסט לתמונות בכל אימייל כחלק מהכלים שלהם לתייג ספאמרים.

הגדרת קישורים תוך שימוש בכתובות IP : המנע מהצגת קישורים תוך שימוש בכתובות IP לא ברורות כמו : http//:10.49.80.156/mama.html . קישורים כאלה מאפיינים ספאמרים ועשויים לקטלג גם אותך ככזה. השתמש תמיד בקישורים המוגדרים בצורה קריאה לעין אנושית ומזוהים בצורה ברורה.

שימוש בקישורים שלא עובדים : השימוש ב- Broken links מביא בדרך כלל לאחוז תלונות ספאם גבוה ופוגע במוניטין שלך כשולח. בצע בדיקה לגבי כל קישור אליו אתה מפנה ווודא כי הוא עובד.

 

לסיכום, השימוש במייל היה ועודנו כלי חשוב בפעילות השיווק והמכירות בכל עסק. על אף מגבלות רבות על היכולת לשלוח מיילים באופן חופשי, ניתן עדיין לשלוח מיילים שיווקיים בבטחה ולהשיג תוצאות טובות. כל שנדרש הוא להקפיד על שימוש בפלטפורמת משלוח מיילים אמינה ומודרנית המאפשרת ציות פשוט וקל לרגולציה ולצד זאת, להקפיד על מבנה מיילים העומד בקריטריונים שצוינו לעיל. שילוב שני הגורמים יחדיו יאפשר לך להמשיך ולהפיק תועלת מירבית ממאגר המיילים המצוי ברשותך ולתרגם אותו לתוצאות עסקיות ולשמירה על קשר שוטף ובעל ערך עם לקוחותיך.

 

למערכות מתקדמות היכולות לסייע בפעילות השיווק והמכירות של העסק, לחץ כאן

בטל שלח
    לכל התגובות
    x