שימו לב, אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר. קראו עוד הבנתי
פרויקטים

הנהג הישראלי: AIG מרימה את הכפפה עם מריאנו אידלמן

מסע פרסום חדש ברוח הומוריסטית אבסורדית, המבוססת על הדימוי של הנהג הישראלי, משכנע נהגים להצטרף למסלול ביטוח רכב בו הם יכולים לחסוך עד 40% מהמחיר בזכות נהיגה טובה. החלק הרציני: מערכת טכנולוגית המאפשרת ניטור ביצועי נהיגה ומשוב מיידי לנהג.

בחסות AIG 14:4415.12.15

אז מה אתם חושבים על הנהג הישראלי ועל תרבות הנהיגה בישראל? הדימוי של הנהג הישראלי אינו משובח בלשון המעטה, והוא נע בין "הפרחח האגרסיבי" שחותך ועוקף ולוקח סיכונים מיותרים על בסיס אגו, לבין "הלפלף המעצבן" שנוסע בבועה מנותק מכל מה שקורה בכביש וגורם לכולם למתח ועצבנות. שני הדימויים כבר שימשו בסיס ללא מעט פרקי הומור ישראליים ובדיחות.

 

האמת היא כמובן באמצע וייתכן אף שהיא תפתיע אתכם; כי בהשוואה למדינות העולם, בישראל שיעור תאונות הדרכים הקטלניות הוא מן הנמוכים ביותר. זה לא בהכרח אומר שהנהג הישראלי הוא לא מה שמספרים עליו, כי הנתון הזה נובע גם מן המרחקים הקצרים יחסית בישראל, תקינה בטיחותית ומגורמים נוספים שמשפיעים על שיעור התאונות הקטלניות. עפ"י מדדים אחרים התמונה קצת פחות טובה: ביחס למספר כלי הרכב שיעור התאונות הקטלניות בישראל גבוה בהרבה מאשר במדינות אירופה ודומה לזה שבארה"ב.

 

הנתון הכי מעודד הוא, ששיעור תאונות הדרכים הקטלניות בישראל נמצא בירידה מתמדת לאורך כ-40 שנה.

המסקנה היא כפולה: ראשית, אין לנוח על זרי הדפנה של הנתונים החיוביים, כי הכל יחסי וברור לכולנו שאי אפשר עדיין להפוך את תאונות הדרכים ממכת מדינה לתופעה שולית. שנית, עובדה שאפשר להגיע להישגים משמעותיים, כי אם אנחנו מצליחים ליצור מגמה חיובית לאורך שנים, למה לעצור? כל מדרגה למטה בכמות תאונות הדרכים היא מבורכת והמאמץ הלאומי והאישי נמשך.

מי שהרימה את הכפפה של תרבות הנהיגה בישראל היא חברת הביטוח AIG, שיצאה לאחרונה עם קמפיין פרסומי, איך נאמר? - בגישה קצת שונה.

אמנם כמו כל קמפיין פרסומי, המטרה היא יותר מכירות, במקרה הזה של ביטוח רכב (חובה, מקיף, צד ג'), אך AIG מציעה עד 40% הנחה לנהגים טובים במסגרת מסלול מיוחד. את המדידה לאיכות הנהיגה ולזכאות להנחה המרשימה מבצעים באמצעות מערכת לניטור ביצועי נהיגה, שפותחה ע"י חברת איתורן. לטובת המאמץ של כולנו לשיפור תרבות הנהיגה בישראל והביטחון התחבורתי בכבישים וברחובות.

 

מסע הפרסום, בהיקף של כ-8 מיליון ש"ח, מבוסס על דמות היתולית ומוקצנת של מורה לנהיגה בשם אפי, אותו מגלם הקומיקאי מריאנו אידלמן, חבר צוות תוכנית ההומור 'ארץ נהדרת'. הקמפיין עשוי לכאורה כפרסומת לבית הספר לנהיגה של אותו אפי, שמבטיח לתלמידים ללמד אותם "נהיגה ישראלית".

 

 

 

מספר הצפיות בסרטון הפרסומת הראשון בסדרה, עם אידלמן בתפקיד אפי, חצה את המיליון הראשון ביו-טיוב, פחות משבוע לאחר השקת מסע הפרסום, וסרטוני ההמשך כבר רושמים מאות אלפי צפיות בערוץ הווידאו של AIG יו-טיוב.

סוד ההצלחה הוא כמובן ההומור המטורף, שמשתמש בדימויים של הנהג הישראלי ושל תרבות הנהיגה בישראל ליצירת מצבים מצחיקים עד דמעות, בהם מקבלים התלמידים הנחיות אבסורדיות שממחישות באופן חד ונוקב את הסכנות של נהיגה לא רגועה. בקיצור, מה שאפי אומר - לעשות הפוך.

וכך יוצא שבסופו של דבר התלמידים מלמדים את המורה שכדאי להיות דווקא נהג זהיר וטוב ולחסוך הרבה כסף.

 

אז איך באמת חוסכים? נכנסים ללובי ביטוח רכב AIG ומצטרפים למסלול AIG Safe Drive, מתקינים ברכב רכיב המנטר את ביצועי הנהיגה של הנהג ומספק משוב לשיפור הביצועים באמצעות אתר אינטרנט מיוחד. כל לקוח מקבל שם משתמש וסיסמא לצפייה בנתוני הנהיגה שלו. ככל שנתוני הנהיגה משתפרים מחיר הביטוח יורד.

גיל שגיב, סמנכ"ל השיווק ב-AIG: "החברה מתייחסת לנהיגה טובה כאל ערך ופועלת רבות בנושא, בכל העולם, כדי לתרום לשיפור נהיגה. אנחנו מאמינים כי נהיגה טובה תורמת בראש ובראשונה לקהילה ולאיכות החיים של כולנו. אם כולנו ננהג טוב כולנו נרוויח, בחיים וגם במחיר הביטוח".

 

הקמפיין החדש מביא לידי ביטוי אסטרטגיה ארוכת טווח של AIG המקדמת מתן פתרונות ביטוח בהתאמה אישית, שימוש בטכנולוגיות מתקדמות לשיפור מוצרי הביטוח והשירות ללקוח, וראייה רחבה של תחום הביטוח כתחום מקצועי הנוגע במגוון תחומי החיים של הלקוחות - משפחה, בית, עבודה ופנאי.

 

 

AIG מרימה את הכפפה עם מריאנו אידלמן AIG מרימה את הכפפה עם מריאנו אידלמן

 

AIG משתמשת בהומור כדי להנגיש מסרים ומידע שימושי ולהנחיל ערכים. את המסרים בחרה AIG להפיץ, לראשונה, תוך דגש על ערוצי הפצה דיגיטליים על מנת להבטיח חשיפה רחבה ואישית שמביאה את המסר אל המחשב והטלפון של הצרכנים באופן ממוקד ואינטימי. רק בשלב שני עלה הקמפיין בערוצי התקשורת הקלאסיים.

 

מסלול AIG Safe Drive הוא שלב חדש במעורבות של החברה בתחום שיפור תרבות הנהיגה בישראל ועידוד נהיגה זהירה ובטוחה. AIG משתפת פעולה כבר זמן רב עם עמותת 'אור ירוק' ומסלול Safe Drive מבוסס על ידע מקצועי ומחקרי שמקדמת העמותה המובילה בישראל תרבות נהיגה. חלק מן המחקרים אף מוצגים באתר AIG לשירות הלקוחות, בעיקר צעירים והוריהם.

 

השורה התחתונה היא שנהיגה זהירה ובטוחה משתלמת פעמיים, גם בהגדלת הבטיחות ושמירה על החיים וגם בכיס. אז כל מה שנותר הוא - לאחל בהצלחה. זה חשוב לכולנו.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x