סגור
כדאי להכיר

לירון ברוורמן – BRAVERMAN ייעוץ וליווי עסקים להצלחה, לעסקים קטנים שחושבים בגדול! "

למרות הסרת מרבית המגבלות והחזרה הכמעט מלאה לשגרה, חברות ועסקים רבים עדיין מנסים להתאושש מהמכה הכלכלית שספגו במהלך השנתיים (כמעט) האחרונות מאז פרצה מגפת הקורונה לחיינו ושינתה את כללי המשחק מקצה אחד לשני

במסגרת כתבות המדור לסיכום השנה הנוכחית, בחרנו להציג את היועצים העסקיים שתרמו רבות להתאוששות של בתי עסק, והפעם בסדרי גודל קטן עד בינוני. לאחר בדיקה של עשרות אנשי מקצוע שונים, שם אחד בלט לטובה במיוחד, לירון ברוורמן, יועץ ומלווה עסקים להצלחה.
הייחודיות של ברוורמן באה לידי ביטוי בזכות העובדה שארגז הכלים שהוא נעזר בו בנוי משילוב של שני עולמות מקצועיים. העולם הראשון הוא העולם העסקי, בו ברוורמן צבר ניסיון לאורך שנים ארוכות בתפקידים בכירים בחברות מובילות בתחומי המחשוב והתוכנה. בין היתר, הוא היה מנהל התפעול העסקי של חברת אורקל ישראל, כיהן כסמנכ"ל בכיר בחברת טלדור מערכות, וניהל שתי חברות בנות של מלם-תים.
תוך כדי הפעילות העסקית המרשימה, לירון ברוורמן גם בחר להתמקצע במקצועות האימון האישי (קאוצ'ינג) וה- NLP והוא בעל תעודה של מאמן מוסמך מעל 10 שנים.
לירון ברוורמן - ייעוץ וליווי עסקים להצלחה: התובנה המרכזית
3 צפייה בגלריה
לירון ברוורמן - ייעוץ וליווי עסקים
לירון ברוורמן - ייעוץ וליווי עסקים
לירון ברוורמן - ייעוץ וליווי עסקים
(צלם:רפאל בן משה)
בשיחה שערכנו עימו במשרדו בכפר סבא, ברוורמן, בן 50, נשוי פלוס שלושה בנים, סיפר לנו כיצד הוא משלב את הניסיון הניהולי - עסקי הרחב שצבר עם מגוון הכלים שרכש בעולם האימון, בתהליכי הייעוץ והליווי של עסקים קטנים ובינוניים, בהם הוא עוסק מ- 2014.
על התובנה המרכזית שגיבש לאורך השנים, ברוורמן סיפר: "כאשר מגיעים אליי לקוחות עם מספר מצומצם יחסית של עובדים והם נמצאים בראש – בעלים ומנכ"ל, אני חייב לעבוד איתם בשני מישורים, שהרי בעסקים מסוג זה פעמים רבות "בעל העסק הוא העסק".
"המישור הראשון הוא כמובן הצד העסקי – ניהולי, והדבר שהכי חשוב להפנים הוא שניהול עסק הוא מקצוע בפני עצמו. אני לא מתיימר להיות נגר טוב יותר מבעל נגרייה שמגיע אליי, מפיק מוצלח יותר מבעל חברת הפקות, או עורך דין טוב יותר מבעלים של משרד עורכי דין, אבל אני כן יודע כיצד לייצר תשתיות ניהוליות עסקיות שיהפכו אותם למנהלים טובים יותר, כך שהעסק שלהם ישפר את התוצאות העסקיות שלו בצורה משמעותית תוך התרחבות בריאה והתייעלות תפעולית.
המישור השני נוגע לאדם עצמו, בעל העסק, שם אני נעזר בכלים מעולם האימון האישי וה- NLP על מנת לא לתת לתקיעות, לפחדים ולדפוסי פעולה מעכבים להצר את צעדיהם, אלא לנטוע בהם את האמונה והיכולת המעשית לשנות דפוסי מחשבה והתנהגות ולפרוץ גבולות".
לירון ברוורמן - ייעוץ וליווי עסקים להצלחה: תשתיות הניהול העסקי המרכזיות
למדנו כי בתוך תשתיות הניהול העסקי ישנם אלמנטים שרלוונטים לכל סוג של עסק, לא משנה באיזה תחום עיסוק מקצועי מדובר.
לירון ברוורמן פירט עבורנו עליהם: "הכל מתחיל בשירותים או המוצרים אותם העסק מספק, ביצוע תמחור נכון ומתודולוגי שלהם שמניב רווח רצוי והתאמתם לקהלי יעד מיטביים ומדוייקים. משם ממשיכים לבנייה של תחזית עסקית, על מנת לאפשר יכולת הסתכלות כלכלית לשנה ואפילו שנתיים קדימה, על בסיס הצבת יעדי מכירות ובחינת מכלול העלויות הצפויות – גולמיות ותפעוליות.
לאחר מכן, אנו בונים תוכנית שיווק מסודרת הפונה לאותם קהלי יעד שהגדרנו והמתאימה להבאת כמות לידים מספקת על מנת לאפשר עמידה ביעדי המכירות אותם הצבנו. בנוסף, אנו משפרים את שיטות ויכולות המכירה, מבצעים חלוקת תפקידים מסודרת בעסק ובונים נהלי עבודה ברורים על מנת לשפר את האפקטיביות והיעילות של צוות העובדים. כל אלו הן פעולות קריטיות שנועדו לבנות בסיס יציב שעליו אפשר להרחיב ולשפר את העסק בביטחון ובהצלחה".
הטעויות השכיחות שעושים בעלי עסקים קטנים ובינוניים
כחלק מהליווי שלו גם כמנכ"ל מלווה, לירון ברוורמן העניק לנו שתי דוגמאות לטעויות חוזרות ונשנות בהן הוא נתקל כאשר הוא מגיע להעניק שירותי ליווי עסקי ולייעץ לבעלי עסקים.
"אני מטפל בלא מעט עסקים שמעסיקים מספר מצומצם יחסית של עובדים (בין חמישה לעשרים), והטעות העיקרית של בעלי העסקים הללו, היא שהם עושים יותר מדי דברים בעצמם במקום להאציל סמכויות.
הסיבה לכך היא פשוטה - הם אומרים לעצמם שהם יודעים לעשות זאת הכי טוב (אגב, לרוב זה נכון), והם תקועים במחשבה שהצורך להסביר עכשיו לעובדים מה ואיך לעשות יגזול מהם זמן רב ומיותר, ולכן כבר עדיף שיעשו זאת בעצמם, כך זה ייעשה טוב יותר ומהר יותר. את דפוס הפעולה הזה חייבים לשנות כדי להתקדם.
טעות שכיחה נוספת נוגעת לחשיבות ניהול תזרים מזומנים. תהיו מופתעים לדעת שמרבית העסקים הקטנים כלל לא מנהלים תזרים שכזה, אלא רצים אחר הזנב של עצמם ופועלים על פי אינסטינקטים ודחיפויות במוד של "כיבוי שריפות". לעיתים ולזמן קצר זה יכול להצליח, אולם לטווח ארוך, חוסר בתכנון ומעקב תזרימי מייצר לחץ ומוביל לתלות לא בריאה בהלוואות.
הקריטיות של ניהול כלכלי ותזרימי מסודר, גברה מאוד במהלך השנה וחצי האחרונות, כאשר חלק מהעסקים התקשו מאוד תחת השפעות הקורונה ו"נדחפו" לתלות בהלוואות כדי "לשרוד את התקופה".
לעומת זאת, עסקים שהתנהלו בצורה כלכלית ותזרימית מסודרת, אומנם ספגו מכה בתקופה הזו של הקורונה, אך הצליחו למנף את ההלוואות בצורה נכונה לתוצאות עסקיות חיוביות ולתכנן את ההחזרים בצורה מסודרת כך שזה לא היה דרסטי והרסני להמשך".
התלות ההרסנית בהלוואות
"מבחינתי מדובר במכת מדינה ממש", ברוורמן סיפר על הנטייה של עסקים רבים להיעזר בלקיחת הלוואות באופן שוטף ועוד יותר "בזמנים קשים" והוסיף: "לא מעט עסקים לוקחים הלוואות ולא מהסיבות הנכונות, או שהם עושים בהן שימוש לדברים הלא נכונים בעסק, כגון פתרון בעיות של תזרים, כך טעות גוררת טעות ותוך זמן קצר נכנסים לסחרור מסוכן, ומדממים לאט לאט, עד שכבר מאוחר מדי להחזיר את הגלגל לאחור, או שנעשה נזק כספי משמעותי שדורש מהלך כואב בעסק על מנת להבריא אותו מחדש.
הדבר הנכון לעשות הוא לבחון את הבעיה התזרימית, ולהבין מהיכן היא נובעת. האם מדובר בתמחור לא נכון, עודף בעלויות תפעול, פנייה לקהלי יעד לא נכונים ועוד. חשוב להבהיר - הלוואות יכולות להיות כלי מצוין לפיתוח העסק כאשר הן מנוהלות, מחושבות ומשמשות לתמיכה ופיתוח אפיקים שיניבו כסף, למשל: צעדי שיווק משמעותיים, חדירה לשוק חדש עם פוטנציאל גדול, פיתוח מוצרים חדשים ומניבים, רכישת כלי ייצור נוספים ועוד".
איך נכנס עולם האימון האישי לליווי המקצועי שלך?
"זה מתחיל בכך שאני רואה את בעל העסק כאדם ברמה ההוליסטית, ומתייחס גם להיבטים הנוספים שלו בחיים, מעבר לעסק - משפחה, תחביבים, בריאות, כושר, כיווני התפתחות אישיים ועוד, ועל יכולת האיזון ביניהם.
כשאנחנו, בעלי עסקים ומנהלים לא עושים זאת, אנו חווים שחיקה ותסכול וזה מגיע איתנו אל תוך העסק. מצד שני, ברגע שיש לנו איזון בחלוקת השקעת הזמן שלנו גם עבור נושאים אחרים, כמו ספורט, בילוי זמן איכות עם המשפחה ועיסוק בתחביבים נוספים, אנחנו מגיעים לעסק עם אנרגיות גבוהות וחיוביות, שהן קריטיות להצלחה שלו".
3 צפייה בגלריה
לירון ברוורמן - יעזור לכם לא לעשות טעויות
לירון ברוורמן - יעזור לכם לא לעשות טעויות
לירון ברוורמן - יעזור לכם לא לעשות טעויות
(צלם:רפאל בן משה)
נאה דורש נאה מקיים - כמי שדוגל בחשיבותה של הדוגמא האישית בניהול, ובדיוק כפי שברוורמן דוחף ומאיץ בקהל הלקוחות שלו להקדיש זמן איכות ופנאי לעצמם, כך גם הוא עושה בעצמו. לאורך השנים ברוורמן התאמן באומנויות לחימה ותנועה סיניות, הוא מחזיק בחגורה שחורה בקונג פו ומתרגל צ'יקונג באופן קבוע.
בחוכמה רבה הוא גם ידע לקחת תובנות מהעולם הזה אל עולם הניהול והעסקים, על כך הוא הוסיף: "במהלך השנים לקחתי המון תובנות מעולמות אמנויות הלחימה אל עולם העסקים, בעיקר ליכולת וצורת ניהול משא ומתן ולצורך שיפור יכולת ההתמודדות עם מצבי לחץ ומשבר.
במשא ומתן חשוב להבין שלא בהכרח ה"חזק" הוא ה"מנצח", יש פה מלאכת מחשבת של מהלכי "קח ותן" תוך גמישות מחשבתית ומוכנות "לצאת מהקופסא", כך גם בקרב; במצבי לחץ החוכמה היא להיות מסוגל להיות קשוב ורגוע גם תוך כדי לחץ ו"דרמה", להישאר ממוקד ולהיות מסוגל להגיב בטיימינג הנכון עם הפעולה הנכונה והאפקטיבית ביותר לסיטואציה.
בשעת משבר ומצוקה, בדומה למצב בו אנו מותקפים פיזית, אנשים נוטים ללכת לאחור ולהתכווץ, כאשר למעשה הדבר הנכון לעשות הוא "לצאת מהפינה", קדימה, בתזמון נכון, תוך הימנעות מהתנגשות עם מסלול ההתקפה שמגיע אלינו, ועם "התקפה" משלנו – פעולה אפקטיבית.
עם האימונים זה הופך להיות טבוע בך, האינסטינקט הזה, הוא משנה חיים ועסקים; אם נשליך את זה לתקופת הקורונה - זו הייתה תקופת משבר ולחץ עם "התקפות" רבות על העסק שלנו מכיוונים לא צפויים. מי שהצליחו בתקופה הקשה הזו הם העסקים שבעליהם שינו גישה ויצאו קדימה - עם כיוונים, רעיונות ופתרונות חדשים ומותאמים למציאות המשתנה, כך שהם למעשה יצאו ל"התקפה משלהם" תוך גמישות מחשבתית. לעומת זאת, העסקים שבעליהם התכווצו, התקפלו, נכנסו "לפינה" ורק חיכו לקבל מענקים עד יעבוד זעם הם אלו שנפלו".
ניהול זמן והתמקדות בעיקר!
"כבעלי עסקים כולנו מאוד עסוקים. יש אין סוף משימות ודברים לעסוק בהם וזמן מוגבל, בטח כאשר מומלץ וצריך לאזן את חלוקת הזמן עם תחומי חיים אחרים. על כן עניין "ניהול הזמן" בעבודה הוא קריטי. יש כלים שונים להתמודדות עם אתגר ניהול הזמן, אחד מהם, עליו אני ממליץ בחום, הוא עבודה על פי עקרון "פארטו" "חוק 80–20".
חוק זה אומר שיש לבצע ניתוח מושכל של הנתונים ולמצוא את 20 האחוז החשובים, אשר טיפול בהם ישפיע לטובה על 80 אחוז מהתוצאות. לדוגמא, לאתר את 20% הלקוחות שמניבים לנו כ- 80% מההכנסות בעסק, ולהשקיע בהם את מירב המאמצים שלנו, שזה אומר שירות לקוחות ומכירות נוספות, זאת במקום להשקיע זמן ומאמץ רב בלקוחות הקטנים, שעושים הרבה רעש, אך מניבים מעט מהכנסות העסק, כי אם הדגש יהיה עליהם, העסק יתחיל לייצר הפסד תפעולי מיותר.
דוגמא נוספת היא מיקוד באותם 20% מהמוצרים בעסק שלנו שמניבים לנו כ- 80% מההכנסות, בהם צריך למקד את מאמצי התמחור והמכירה במטרה להעלות את הרווחיות הגולמית. לכן תזכרו - בעבודה לפי עקרון פרטו ניתן "ב- 20% מאמץ להביא 80% תוצאות", לירון ברוורמן סיכם עבורנו את הדברים.
לירון ברוורמן - ייעוץ וליווי עסקים להצלחה: יצירת קשר
3 צפייה בגלריה
לירון ברוורמן - לוגו
לירון ברוורמן - לוגו
לירון ברוורמן - לוגו
(יח"צ)
במהלך השנים כיועץ ומלווה עצמאי, ברוורמן גם שיתף פעולה עם שני מנטורים מהגדולים בארץ: הראשון הוא אלון אולמן, מי שנחשב למומחה בפריצת גבולות להצלחה וצמיחה אישית מעשית, כאשר ברוורמן ליווה אצלו עשרות מתאמנים במסגרת תהליך ה"נבחרת".
מנטור מצליח נוסף שעימו ברוורמן שיתף פעולה בהצלחה הוא ניר דובדבני, המתמחה במקסום מכירות והצלחה עסקית, שם ליווה וייעץ מטעמו לירון כיועץ בכיר לא מעט עסקים.
אם גם אתם רוצים להיעזר בשירותיו של לירון ברוורמן, יועץ ומלווה עסקים להצלחה עם רקורד מצליח ושנים רבות של ניסיון בייעוץ וליווי עסקי, צרו איתו קשר:
נייד: 050-753-0881