סגור

פיתוח תשתיות בטקסס: הזדמנות אטרקטיבית למשקיעים ישראלים

טקסס מציעה למשקיעים ישראלים הזדמנות אטרקטיבית להשקיע בפיתוח תשתיות לשכונות מגורים. התמיכה המשמעותית שמעניקות הרשויות המקומיות ליזמים, זהות האינטרסים בין הרשויות ליזמים והיתרונות הרבים הכרוכים בהשקעה, הופכים את טקסס ליעד אטרקטיבי עבור משקיעים המחפשים אפיק השקעה סולידי ויציב

מה מושך את המשקיעים הישראליים דווקא לטקסס?
בשנים האחרונות, טקסס הפכה ליעד נחשק עבור משקיעים ישראלים המחפשים אפיקי השקעה חדשים ורווחיים. מדוע דווקא טקסס? אחת הסיבות לכך היא התמיכה המשמעותית שמעניקות הרשויות המקומיות בטקסס ליזמים המבקשים לפתח תשתיות.
בניגוד למצב בישראל, כאן יזמים נתקלים לעיתים קרובות בקשיים בירוקרטיים רבים ועיכובים ממושכים, בטקסס הממשל והרשויות המקומיות רואים במשקיעים וביזמים שותפים מרכזיים לקידום הצמיחה הכלכלית והעירונית. גישה זו באה לידי ביטוי במגוון דרכים, ביניהן הקלות בירוקרטיות, סיוע במימון ושיתוף פעולה הדוק בין גופי הממשל ליזמים.
3 צפייה בגלריה
Maple Grove - פרויקט פיתוח תשתיות לשכונות מגורים ביוסטון, טקסס. (הדמייה)
Maple Grove - פרויקט פיתוח תשתיות לשכונות מגורים ביוסטון, טקסס. (הדמייה)
Maple Grove - פרויקט פיתוח תשתיות לשכונות מגורים ביוסטון, טקסס.
(באדיבות: CITYR)
עוד יתרון שמהווה "מגנט" למשקיעים הוא שבטקסס תהליך קבלת אישורי ההיתרים לבנייה ופיתוח תשתיות, יעילים ומהירים באופן משמעותי. בניגוד לישראל, בה קבלת היתרים לוקחת שנים, בטקסס יזמים מקבלים אישורים תוך זמן קצר, מה שמאפשר להם להתניע יותר פרויקטים, יותר מהר.
בנוסף, הרשויות המקומיות מציעות תוכניות מימון של פיתוח תשתיות. גופי ממשל מקומיים עובדים בשיתוף פעולה הדוק עם יזמים לאורך כל תהליך הפיתוח, מה שתורם להבנה טובה יותר של הצרכים של כל צד ומאפשר קידום תהליכים באופן אפקטיבי ומהיר יותר.
3 צפייה בגלריה
פרויקט Pecan Ranch - תהליך פיתוח קרקע והקמת תשתיות
פרויקט Pecan Ranch - תהליך פיתוח קרקע והקמת תשתיות
פרויקט Pecan Ranch - תהליך פיתוח קרקע והקמת תשתיות
(באדיבות: CITYR)
MUD: מנגנון החזרים ייחודי המאפשר ליזמים להשקיע בביטחון
מנגנון ההחזרים המכונה (MUD(Municipal Utility Distric מהווה יתרון משמעותי נוסף עבור משקיעים ישראלים שרוצים להשקיע בפיתוח תשתיות בטקסס.
ה-MUD פועל כרשות מקומית ייעודית באזורים הממוקמים מחוץ לשטח המוניציפלי של מטרופולין מסוים. ה-MUD הינו מנגנון ייחודי המאפשר פיתוח תשתיות רחבי היקף באזורים שונים בארה"ב. מנגנון ייחודי זה מאפשר ליזם יחד עם העירייה להקים גוף מוניציפאלי, כאשר היזם ישקיע בפיתוח התשתיות ויקבל החזר מהעירייה עבור הוצאות הפיתוח.
מנגנון זה מאפשר פיתוח אזורי מואץ על ידי יזמים, ללא עיכובים רגולטורים וללא תלות בתקציבים ממשלתיים, מכיוון שהגוף המוניציפאלי יכול להחזיר את עלויות הפיתוח כתוצאה מגביית מיסים עתידיים. מנגנון זה פועל בהצלחה שנים רבות והוכיח את עצמו כתוכנית אשר מעודדת התפתחות כלכלית מואצת. במדינת טקסס קיימים היום מעל ל- 1000 גופי MUD שבתחום שיפוטם גרים מיליוני תושבים.
הממשל האמריקאי מאמין שתשתיות מפותחות הן המפתח לחיי רווחה ולכן דוגל בשיתוף פעולה הדוק בין הרשויות ליזמים לאורך כל תהליך הפיתוח. לכל הצדדים יש אינטרס משותף לפתח את הסביבה לטובת הקהילה על ידי הקמת מתקנים קהילתיים, מוסדות פנאי וחינוך בשכונות חדשות. יתרון משמעותי זה מאפשר ליזמים לפתח פרויקטים בכל אזור שיבחרו, ללא חשש מעלויות גבוהות תוך שמירה על יציבות פיננסית לאורך כל תהליך הפיתוח.
פיתוח תשתיות: ישראל מול טקסס - עולמות שונים
כפי שכבר הבנתם, המודל האמריקאי לפיתוח תשתיות שונה באופן משמעותי מהמודל הישראלי. ההבדלים העיקריים באים לידי ביטוי בלוחות זמנים, תהליכים בירוקרטיים ובתפיסה הכללית.
דוגמה מובהקת להבדלים בין המודלים ניתן למצוא בהשוואה של פינוי שדה תעופה בארץ - פרויקט שדה דב, מול פינוי פרויקט שדה התעופה ביוסטון, טקסס. כידוע, פרויקט שדה דב נתקל בקשיים רבים ועיכובים ממושכים כתוצאה מבירוקרטיה מסורבלת ומחלוקות ציבוריות, מה שהוביל לתהליך שלקח כמה עשורים.
לעומת זאת, בפרויקט התשתיות "מייפל הייטס" בטקסס (פרויקט בסדר גודל דומה לפרויקט שדה דב) אותו קידמה קבוצת CITYR, תכנית הבנייה אושרה מספר חודשים לאחר הרכישה, ותוך חצי שנה בלבד פונה שדה התעופה שפעל במקום והחלו עבודות הפיתוח להקמת שכונות מגורים, כשהכל נעשה תוך שיתוף פעולה הדוק בין גופי הממשל המקומי, ליזמים.
3 צפייה בגלריה
Maple Grove: פרויקט פיתוח תשתיות לשכונות מגורים ביוסטון, טקסס. (הדמייה)
Maple Grove: פרויקט פיתוח תשתיות לשכונות מגורים ביוסטון, טקסס. (הדמייה)
Maple Grove: פרויקט פיתוח תשתיות לשכונות מגורים ביוסטון, טקסס.
(באדיבות: CITYR)
לקפוץ למים העמוקים? איך להתמודד עם אפיק השקעה חדש במדינה זרה
אפיק השקעה בפיתוח תשתיות בארה"ב, ובפרט בטקסס, עשוי להיראות למשקיעים ישראלים כתחום חדש ולא מוכר. אלו חששות טבעיים, שכן יזמים ישראלים רגילים להתמודד עם בירוקרטיה מסורבלת ותהליכים ארוכים, כפי שחוו בפרויקטי תשתיות רבים בארץ. לזה תוסיפו חוסר ידע ואי היכרות עם השוק והרגלוציות בארה"ב וקושי בניהול פרויקט ממרחק גיאוגרפי רב.
כאן באה לטובת המשקיעים הישראלים הקבוצה הותיקה - CITYR, הפועלת למעלה מ-13 שנים בתחום השקעות נדל"ן בארה"ב. CITYR מתמחה בפיתוח תשתיות בטקסס, המדינה השנייה בגודלה בארה"ב, שמוכיחה לאורך שנים כלכלה חזקה ופוטנציאל צמיחה גבוה. CITYR מציעה כיום הזדמנות ייחודית להשקיע בפרויקטי פיתוח תשתיות באפיקי השקעה יציבים בעלי תנודתיות נמוכה בסביבת ריבית ואינפלציה משתנות.
המשקיעים נהנים מכל היתרונות שצוינו - קשרים הדוקים עם הרשויות, אישורים מהירים והחזר של עלויות הפיתוח מהעיריות. כמו כן, ההשקעה עם CITYR היא השקעה ישירות עם היזם, ללא גורם מתווך, מה שמייצר שליטה מלאה בכל פרט בפרויקט. כחברה יזמית, CITYR מספקת למשקיעיה את מלוא המידע באופן שוטף ותחת שקיפות מלאה. לקבוצה יש נציגות בישראל המעניקה ליווי מקצועי צמוד למשקיעיה לאורך כל הדרך. CITYR פועלת במודל B2B ומוכרת את הקרקעות המפותחות לחברות בנייה מובילות בשוק האמריקאי בעלות דירוג אשראי גבוה.