סגור

פחות פקקים, יותר טבע: מיינדספייס מתרחבת ליקום

בין אם מדובר בעבודה היברידית או במיקום חדש למשרדים - עובדים מחפשים את הגמישות ורוצים לעבוד קרוב יותר לבית, ובתנאים מפנקים. הפתרון נמצא במיינדספייס.

אחרי שגילינו את יתרונות העבודה מהבית עם פרוץ הקורונה, יותר ויותר אנשים מבינים שלמרות הכול - לעבודה מהמשרד אין תחליף. בני אדם זקוקים לחברה ולמפגש פנים אל פנים, עבודת צוות ושיחות במשרד תורמים ליצירתיות ולפרודוקטיביות, וההפרדה בין הבית למקום העבודה מעלה את היעילות. אלא שהעובדים לא ששים לחזור למשרד בכל מחיר. הם רוצים גמישות. למעשה, לפי סקר של ארנסט אנד יאנג (EY), תשעה מתוך עשרה עובדים רוצים גמישות במקום העבודה ובשעות העבודה. הפתרון טמון בשתי מגמות שעולות זו לצד זו: עבודה במודל היברידי ועבודה קרוב לבית.
העובדים מחפשים גמישות
מסקר שפורסם על ידי חברת הביטוח הבריטית Prudential עולה שהסיבה העיקרית לשינוי בקריירה היא מציאת איזון בין העבודה לחיים האישיים. הגמישות שהעובדים מחפשים באה לידי ביטוי בשעות עבודה גמישות, באפשרות לעבודה היברידית ובמשרדים ששמים את העובד במרכז ומציעים שלל שירותים התורמים לאיכות החיים בעבודה (למשל, שיעורי יוגה ופילאטיס).
היבט נוסף של גמישות הוא האפשרות לעבוד קרוב יותר לבית, ולצמצם את הזמן המתבזבז על הכביש. מעסיקים שנותנים לעובדים שלהם את הגמישות הזאת זוכים בתפוקה ובפרודוקטיביות גבוהות יותר, כמו גם בשימור אפקטיבי יותר של טאלנטים.
עבודה מהבית - אאוט; עבודה קרוב לבית - אין
למרות הנוחות הטמונה בעבודה מהבית, מסקר שהובילה מיינדספייס בבריטניה עולה שהעובדים רוצים לחזור למשרד. כ-56% מהעובדים דיווחו שמכורח הנסיבות של השנה האחרונה הם הרגישו מחוברים פחות לקולגות, וכ-35% ציינו שהם התקשו להיות יצירתיים ולחשוב על רעיונות חדשים. בין אם מדובר בפגישת עבודה או בשיחה עם קולגות בהפסקת קפה - המשרד הוא המקום (בהא הידיעה) כדי להישאר בעניינים ולקבל השראה.
2 צפייה בגלריה
משרדים בסביבה ירוקה
משרדים בסביבה ירוקה
חללי העבודה של מיינדספייס
(צילום: בועז ארד)
אבל יחד עם החזרה המבורכת למשרד - בין אם מדי יום או במסגרת המודל ההיברידי - עובדים רבים נאלצים לחזור גם לשגרה של פקקי התנועה האינסופיים בכבישים, שמלווים בקול תרועת המכוניות. נראה שעובדים בכל העולם רוצים לעבוד קרוב לבית: 46% מהעובדים שהשתתפו בסקר של חברת הביטוח הבריטית Prudential השיבו שחיסכון בזמן בזכות צמצום משך הנסיעה הוא יתרון לעבודה מרחוק, ו-63% מהעובדים שהשתתפו בסקר שנערך על ידי חברת שירותי הנדל״ן Savills השיבו שלא יוסיפו יותר מרבע שעה לכל כיוון נסיעה בשביל מקום העבודה - אידיאלי ככל שיהיה.
יציאה מגוש דן העמוס והפקוק עשויה לפתור בדיוק את הבעיה הזאת. סניף מיינדספייס החדש בקיבוץ יקום מנגיש את היתרונות של חללי העבודה הגמישים ומספק משרדים ועמדות עבודה להשכרה קרוב לבית למי שגרים מצפון לתל אביב, כמו תושבי השרון. הסניף נמצא במתחם Greenwork, סמוך לעורק תחבורה ראשי - כביש החוף - בלי כל צורך להיכנס לעיר.
משרדים בסביבה ירוקה
יתרון בולט של הסניף החדש של מיינדספייס הוא ללא ספק המיקום הכפרי בקיבוץ יקום - כאן אפשר להביט אל האופק ללא גורדי שחקים או נוף אורבני אחר שחוסם את הנוף. השדות החקלאיים והמטעים שמקיפים את המתחם צובעים את הנוף בשלל גוונים של ירוק ומשרים נחת ורוגע. השילוב בין האווירה הפסטורלית למשרדים המפנקים והמעוצבים תורם לעבודה יעילה, דינמית ומלאת השראה.
בחללי העבודה הגמישים של מיינדספייס אפשר לשכור משרדים קטנים, בינוניים וסוויטות פרטיות גדולות, המתאימים לסטארטאפים ולחברות בגדלים שונים, תוך הקפדה על חוויית שירות מתקדמת בגמישות מירבית, שכוללת משרדים בחוזה חודשי, כניסות יומיות ואף השכרת חללים לפי שעה.
פתרון המשרדים הגמישים אינו מוגבל לעסקים שרוצים להעתיק את מקום משרדיהם. חברות רבות מתחילות לעבוד במודל ה-Hub and Spoke, בו פעילות החברה מפוזרת בין מטה החברה לבין משרדים קטנים יותר שנמצאים במיקומים מרכזיים הקרובים למקום מגורי העובדים. משרדי הלוויין האלה מאפשרים לקלוט לחברה טאלנטים שגרים רחוק יותר מהמשרד המרכזי, לפעול מול לקוחות חדשים ולתת גמישות לעובדים הקיימים - כאשר העבודה מרחוק אינה חייבת להיות מהבית, אלא גם ממשרד לוויין.
עלייה בביקוש למשרדים במודל גמיש
הטמעת גמישות בעבודה במשרד היא הרבה מעבר לדאגה לשביעות רצונם של העובדים. חברות ועסקים רבים זקוקים לגמישות כשעליהם להחליט היכן להכות שורשים. ואכן, העתיד הוא פלקס (flex). חברות נדל״ן מסחרי גדולות, כדוגמת CBRE, מדווחות שרוב התאגידים צפויים להשתמש ב׳פלקס׳ כרכיב מרכזי באסטרטגיות הנדל״ן העתידיות שלהן ולבחור במבנים הכוללים חללים משותפים או שמתנהלים במתכונת גמישה. חברות רבות מתקשות לחזות את צורכי המשרד העתידיים שלהן עקב המעבר למודל עבודה היברידי. כל זאת לצד החזרה לשגרה שבה החברות מחפשות את הגמישות לגדול ולצמוח (או, בלית ברירה, להצטמצם) - לפי צרכים משתנים.
2 צפייה בגלריה
מיינדספייס- עבודה קרוב לבית
מיינדספייס- עבודה קרוב לבית
חללי העבודה של מיינדספייס
(צילום: בועז ארד)
"מיינדספייס נמצאת בתפוסות של מעל 95%", אומר יותם אלרואי, מייסד שותף ו-CBO (ר״ת: Chief Business Officer). "החודש [נובמבר] אנו פותחים את מיינדספייס יקום - לראשונה מתחם מיינדספייס מחוץ למרכזי הערים, בסביבה כפרית. בחודשים האחרונים אנחנו גם רואים ביקושים מסוגי חברות שלא ראינו בעבר ואשר לא התעניינו בפתרונות גמישים, כגון חברות גדולות ונותני שירותים בתחום האדריכלות ועריכת הדין. התופעה אינה ייחודית רק לישראל, וגם בגרמניה, למשל, מיינדספייס בתפוסה מלאה עם רשימת המתנה בכל שמונת סניפיה".
מיינדספייס הוקמה בשנת 2014 והתרחבה ל-32 סניפים ב-7 מדינות. כ-40% מהלקוחות של מיינדספייס - שכוללים חברות כמו Taboola, Playtika, Samsung, Microsoft ו-Syte - הם תאגידים וחברות גדולות וכ-38% הם חברות בינוניות וסטארטאפים. בשנה החולפת, על אף משבר הקורונה, פתחה מיינדספייס שלושה סניפים חדשים בלונדון, בתל אביב ובפילדלפיה, ואף הרחיבה סניף בברלין.