סגור
רפי סער: "כפר סבא רואה בהתחדשות העירונית ערך עליון"
"תקווה למשפחות הוותיקות": מוטי ששון ועו"ד יוסי אומיד על מהפכת ההתחדשות בחולון
עוד בזירת הנדל"ן

שמורה כחדשה: פרויקט הבוטיק בשכונת היוקרה של השפלה

מאז הקמתה מיתגה עצמה שמורת מליבו כאחת השכונות הנחשקות של נס ציונה והאזור. היצע הדירות הדל בתחומה צפוי להתרחב בזכות פרויקט בית בירגר שמקדמת חברת סינקו על עתודות הקרקע האחרונות. המנכ"ל שלומי כהן מבטיח: "נציע איכות חיים ברף הגבוה ביותר"

בשיתוף מערכת זירת הנדל"ן
בזמן ששכנותיה, ראשון לציון ורחובות, מספקות למדורי הנדל"ן כותרות למכביר, ממצבת את עצמה נס ציונה בלי יותר מדי רעש וצלצולים בצמרת הערים המבוקשות למגורים ולהשקעה. בכך נופצה לחלוטין תדמית העיר המנומנמת שדבקה בה לאורך שנים ארוכות, כשנס ציונה מודל 2021 נמצאת בדיוק מעברו השני של המתרס.
הפיכתה של נס ציונה ליעד אטרקטיבי היא לא עניין מקרי. לפי מדד הלמ"ס המדרג את 257 הרשויות המקומיות בישראל בהתאם לחוזקן החברתי-כלכלי, משתייכת העיר לאשכול השמיני מבין עשרה. על חוסנה של העירייה המקומית ניתן ללמוד גם מהמחקר שביצעה חברת המידע העסקי CofaceBdi במסגרת דירוג BdiCode ל-2020, אשר הציב את נס ציונה בין חמש הערים המובילות בישראל בכל הקשור ליציבותה הפיננסית. הדירוג, חשוב להסביר, נקבע בהתאם לשורה של מרכיבים כלכליים-מוניציפליים – ובהם ניהול נכון של תקציב, יכולת גביית תשלומים שוטפים וחובות עבר מתושבים ועסקים.
קראו עוד בזירת הנדל"ן:
את המענה לביקוש הגובר למגורים בעיר, אמורה לספק תוכנית המתאר לנס ציונה, שהופקדה לפני כשנתיים בידי הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה מרכז. התוכנית מבקשת להיערך לגידול משמעותי באוכלוסיית העיר, כאשר מספר התושבים העומד כיום על כ-50 אלף עתיד לצמוח עד 2040 בכ-35 אלף תושבים נוספים. חזון הפיתוח מציב יעד של כ-29 אלף יחידות דיור, כמו גם כ-470 מ"ר עבור שטחי תעסוקה, כ-89 אלף עבור שטחי מסחר וכ-145 דונם עבור מבני ציבור.
4 צפייה בגלריה
שמאי המקרקעין שמוליק כהן
שמאי המקרקעין שמוליק כהן
שמאי המקרקעין שמוליק כהן
(צילום: דודי שמחי)
מחירים בעלייה
אחת השכונות המשקפות היטב את עליית קרנה של נס ציונה היא שמורת מליבו. השכונה תחומה בין שכונת ארגמן מצפון, דרך רבין מדרום ורחוב עמק השושנים ממזרח, כשחלקה המערבי פונה אל מושב בית עובד ואל השדות הפתוחים. רמת מליבו הוקמה בשנות ה-90 ומראשית דרכה ניקזה אליה אוכלוסייה ממעמד סוציו-אקונומי גבוה - מה שמיתג אותה במהירות כאחת משכונות העילית של העיר. השכונה מאופיינת בקוטג'ים, דופלקסים ודירות גן, ומצויים בה בין היתר גני ילדים ובתי ספר, קאנטרי קלאב הכולל היצע פעילויות נרחב להורים ולילדים כמו גם בריכת שחייה ומרכז מסחרי.
4 צפייה בגלריה
פרויקט בית בירגר בלב שמורת מליבו בנס ציונה
פרויקט בית בירגר בלב שמורת מליבו בנס ציונה
פרויקט בית בירגר בלב שמורת מליבו בנס ציונה
(הדמיה: Viewpoint)
בדומה לעלייה במחירי הדירות בנס ציונה, גם בשמורת מליבו נרשם בעשור שעבר זינוק של עשרות אחוזים, ולא בכדי. "שמורת מליבו היא משכונות היוקרה של נס ציונה, וזוכה למוניטין חיובי בזכות שלושה היבטים מרכזיים", מנתח שמאי המקרקעין שמוליק כהן, הבעלים של משרד SK שמאות מקרקעין. "ראשית, מדובר בשכונה חדשה יחסית, בטח לעומת השכונות הוותיקות של נס ציונה שהוקמו עוד עמוק במאה הקודמת. המשמעות היא תכנון ובנייה מודרניים שבאים לידי ביטוי בתשתיות השונות, ובהן כבישים ורחובות רחבים.
"ההיבט השני נוגע למיקום אידיאלי", מוסיף כהן. "זה משתקף גם בנגישות תחבורתית – סמיכות לכביש 42, ממנו ניתן להגיע לצירים ראשיים דוגמת כביש 4, כביש 431 ונתיבי איילון. עבור אלו שנדרשים לתחבורה הציבורית, תחנת הרכבת של רחובות נמצאת במרחק קצר – וגם בקרבה למוקדי תעסוקה דוגמת פארק המדע והמכון למחקר ביולוגי. ההיבט השלישי נוגע לשילוב אידיאלי בין סביבה ירוקה ופסטורלית, לבין קרבה למוסדות חינוך, מרכז מסחרי חדיש וגינות מטופחות. כל מה שצריך נמצא ליד הבית. ההיבטים הללו מגולמים כמובן במחירי הדירות בשכונה. אם מחירה הממוצע של דירת 4 חדרים בשטח של כ-100 מ"ר בנס ציונה נע סביב 22.5-22 אלף שקל למ"ר, בשמורת מליבו מחיר דירה בסדר גודל דומה כבר מתומחר בסכומים של 26-25 אלף שקל למ"ר ויותר, וזה בהחלט פער משמעותי".
4 צפייה בגלריה
מנכ"ל חברת סינקו השקעות ויזמות, שלומי כהן
מנכ"ל חברת סינקו השקעות ויזמות, שלומי כהן
מנכ"ל חברת סינקו השקעות ויזמות, שלומי כהן
(צילום: איציק ראובן)
מושב בתוך עיר
על אחת מעתודות הקרקע האחרונות בשמורת מליבו עתיד לקום בשנים הקרובות פרויקט מגורים יוקרתי, שכבר עכשיו מרכז סביבו עניין רב. מדובר בפרויקט הבוטיק בית בירגר של חברת סינקו השקעות ויזמות. המיזם ייבנה על מגרש בלב השכונה, ועם השלמתו יכלול כ-20 יחידות דיור בשני מבנים של שלוש קומות כל אחד. היתר הבנייה צפוי להתקבל תוך פרק זמן של כחצי שנה, כשעם תחילת העבודות הצפי לאכלוס הוא כשנתיים.
"אין עוד בנייה חדשה בשמורת מליבו, ואנחנו פה כדי לענות על הדרישה למגורים בשכונה", אומר מנכ"ל החברה, שלומי כהן. "לא במקרה בחרנו לפעול פה. זו אחת משכונות הדגל של נס ציונה ואפילו של אזור השפלה כולו. לשמורת מליבו מגוון יתרונות: זו שכונה אינטימית, שקטה ומטופחת, הניצבת בתוך שמורת טבע, ממש מושב בתוך עיר. מי שמבקש לגדל ילדים בשכונה עם ריאות ירוקות ושטחים פתוחים, מגיע לכאן".
"הפרויקט שלנו מקפיד להתכתב עם אופי השכונה באמצעות בנייה נמוכה ודירות גדולות ומרווחות. לכל דירה גינה או מרפסת גדולה, תקרות גבוהות וחללי פנים מרווחים כדי להציע איכות חיים ברף הגבוה ביותר", ממשיך כהן. "אנחנו באים להתחבר לקהילה האיכותית שהתגבשה בשכונה לאורך העשורים האחרונים".
הדירות בפרויקט הן של 3, 4 ו-5 חדרים לצד דירות גן ופנטהאוזים מפנקים, כשבחברה מדגישים את המפרט הטכני העשיר ואת המחשבה והמשאבים שהושקעו בכל פרט ופרט. באשר לקהל היעד אליו מכוון המיזם, מרחיב כהן: "הפנייה היא בראש ובראשונה לתושבי נס ציונה, אלו שגדלו בעיר וחיים פה, ומכירים מקרוב את איכויותיה. למשפחות המבקשות להישאר בנס ציונה ולשדרג את רמת המגורים, הפרויקט שלנו מספק מענה אופטימלי. אנחנו מקיימים דיאלוג פורה מול הרוכשים ובתהליך העבודה לוקחים לתשומת לבנו גם את הבקשות העולות מצידם. זו גם אחת הסיבות לכך שיש באזז גדול סביב הפרויקט. אנשים מבינים שאם יתמהמהו, הם עלולים להישאר בידיים ריקות".
"בהתאם לייחודיות הפרויקט מחד, ומאידך הביקוש הרב למגורים בשכונה ולצד היצע הדיור הדל בתחומה – אני מעריך כי המגמה תימשך", מסכם השמאי כהן, "שמורת מליבו תוסיף להבדיל עצמה ממרבית שכונות העיר, ולהיות אחד המוקדים המבוקשים בנס ציונה".
לאתר של חברת סינקו השקעות ויזמות לחצו כאן

עוד בזירת הנדל"ן
המומלצות שלנו
מומלצות וידאו