סגור
כדאי להכיר

תכנון פיננסי ותכנון פנסיוני בהישג ידיכם

תכנון פיננסי ותכנון פנסיוני הם דברים שאנו שומעים עליהם חדשות לבקרים, אך האמת היא שרבים מאיתנו לא מבינים אותם לעומק. נפגשנו לשיחה עם אלי יעיש, מנכ"ל סוכנות הביטוח "אלי יעיש – שחם ביטוח", ששמח לתת לנו לא מעט מידע וטיפים בנושא

כמעט שאין אדם שלא יודע שפנסיה הוא מוצר חסכון, שנועד לשרת אותנו ולהעניק לנו קצבה בגיל הפרישה שלנו מהעבודה. אך מה באמת כולל המוצר הזה, כיצד ננהל אותו בצורה נכונה והאם ישנם מוצרים פיננסים נוספים שנוכל להיעזר בהם לקראת הפרישה? אלי יעיש מסביר כי ישנם שלושה מוצרים עיקריים שאפשר להשתמש בהם כחסכון לפרישה: פנסיה, גמל וביטוח מנהלים.
3 צפייה בגלריה
אלי יעיש שחם ביטוח - תכנון פיננסי ותכנון פנסיוני
אלי יעיש שחם ביטוח - תכנון פיננסי ותכנון פנסיוני
אלי יעיש שחם ביטוח - תכנון פיננסי ותכנון פנסיוני
(יח"צ)
פנסיה: צבירת כספים תוך התאמה ללקוח
אלי מסביר כי פנסיה היא חסכון שמטרתו לצבור כמה שיותר כסף – כלומר לצבור את התשואה הגבוהה ביותר, תוך התאמת רמת הסיכון ללקוח, לגיל שלו, לסגנון חייו ולפרמטרים נוספים. "שיפור התשואה לאורך זמן יכול להניב לנו הרבה יותר כסף בפרישה, וככל שהזמן ארוך יותר – כך אפקט הריבית דה ריבית גבוה יותר", הוא מפרט. "חסכון לגיל פרישה הוא לא דבר פשוט, ודורש בדיקה ומעקב לאורך זמן על מנת לשפר את התוצאות שהוא יכול להניב, ולכן חשוב להיעזר באיש מקצוע שיוכל ללוות אתכם באופן קבוע, להיות עם 'אצבע על הדופק' ולשפר את מצבכם הפיננסי".
מה זאת אומרת "פרישה" ו"לצאת לפנסיה"? איך מקבלים את הכסף? כמה זמן זה לוקח ואיך ניתן לחסוך במס?
"אלה שאלות מצוינות, אבל קצרה היריעה מלהרחיב על כולן. את רוב המידע הקונקרטי, ניתן לקבל בפגישה מסודרת. אנחנו מבינים שיום הפרישה מביא איתו לא מעט חששות, ומחלקת הפרישה שלנו נמצאת פה עבור לקוחותינו בשביל להפיג את כל החששות האלה, או לפחות חלק מהם, ולעזור ללקוחות שלנו לראות את התמונה הגדולה: לבדוק ולסדר את מוצרי הפנסיה השונים, לבחון את ההכנסות הקיימות כרגע ובעתיד, להבין את הצרכים והמטרות שלכם תוך התחשבות בהיבטי מס ועוד – כדי שנוכל להפיק את תכנית הפרישה המתאימה לכם ביותר. מה שחשוב לדעת הוא שגיל הפרישה המינימלי בתוכניות פנסיה הוא 60. לפי הביטוח הלאומי, כיום גיל הפרישה הוא 62 לנשים ו-67 לגברים, וחשוב לבצע תכנון פרישה כמה חודשים לפני כן".
3 צפייה בגלריה
אלי יעיש שחם ביטוח - סוכנות לביטוח
אלי יעיש שחם ביטוח - סוכנות לביטוח
אלי יעיש שחם ביטוח - סוכנות לביטוח
(יח"צ)
תכנון פיננסי ותכנון פנסיוני: התמונה הרחבה
מה זה תכנון פיננסי ותכנון פנסיוני?
"במהלך תקופת העבודה אנו חוסכים וצוברים כספים בדרכים שונות, הן דרך מקום העבודה והן באופן פרטי, באמצעות קופות גמל, קרנות השתלמות, קרנות פנסיה ופוליסות ביטוח, תוכניות חסכון ופיקדונות בנקאיים, ניירות ערך, חסכונות פרטיים בחברות ביטוח ובבתי השקעות ואף השקעות אלטרנטיביות בארץ ובחו"ל. חשוב מאוד לבצע מיפוי של כל החסכונות וההשקעות האלה ולראות את 'התמונה הרחבה'. בין היתר, חשוב שתשאלו את עצמכם האם ואיך ניתן להוזיל את עלויות הניהול של החסכונות שלכם, האם רמת הסיכון של ההשקעות שלכם מתאימה לגילכם ולמטרה שלשמה אתם חוסכים את הכסף, האם מסלולי הביטוח באפיקי החסכון מותאמים לצרכים שלכם ולמצבכם המשפחתי ועוד.
"אלה בדיקות חשובות מאוד שצריך לעשות – ורצוי להיעזר באיש מקצוע לצורך כך, שיסייע לכם לקבל תמונת מצב ברורה של חסכונותיכם והשקעותיכם, להוזיל את העלויות, למקסם את הטבות המס, להגדיל את הרווחיות, לבצע התאמות ובקרה שוטפת, לחסוך מכם טעויות מיותרות וגם לכוון את אתכם להשקעות המתאימות ביותר עבורכם".
3 צפייה בגלריה
אלי יעיש שחם ביטוח
אלי יעיש שחם ביטוח
אלי יעיש שחם ביטוח
(יח"צ)
השקעות: לא רק למביני דבר
ב"אליהו יעיש סוכנות לביטוח", מאמינים שהשקעות זה לא משהו שצריך להיות שמור רק למביני דבר, כלכלנים, סוחרים בבורסה או עובדים בבנק. "השקעות נכונות הן הדרך שלנו להבטיח עתיד כלכלי יציב ובטוח לנו ולילדים שלנו, וזה משהו שכל אחד צריך להכיר ולעשות בדרך כזו או אחרת", מסביר אלי, "לכן אנחנו מקפידים להציע ללקוחותינו אפיקי השקעה נפוצים ומומלצים, כמו למשל תיק השקעות עם ניירות ערך שמנוהל על ידי מנהל השקעות, קופת גמל להשקעה, תיק 190 והשקעות אלטרנטיביות".
מה זה פוליסת חסכון?
"ממש כמו קרנות נאמנות או תיקי השקעות המנוהלים על ידי הבנק, פוליסת חסכון היא תיק השקעות המנוהל על ידי חברות הביטוח המובילות בשוק כיום. אל הפוליסה הזו יכול כל מבוטח להפקיד כספים על פי רצונו, כאשר ניתן לעשות זאת באופן חד פעמי ומזדמן או על בסיס קבוע. ניתן למשוך את הכספים בכל נקודת זמן, כשיש לקחת בחשבון שבעת המשיכה יש לשלם מס רווחי הון. ככל שהמשיכה תתבצע בשלב מאוחר יותר, כך יגדל הסכום על ידי צבירת ריבית, והרווח יהיה למעשה גדול יותר".
אתם מציעים מוצר כזה אצלכם?
"בוודאי. אם אתם לא מבינים לעומק בעולם ההשקעות ולא מעוניינים להתחיל ללמוד וליצור תמהיל בעצמכם, פוליסת חסכון יכולה להיות פתרון מושלם, ולכן אנחנו מציעים אותה כמוצר ללקוחות שלנו. אנחנו מאגדים את ההצעות הטובות ביותר מכל חברות הביטוח המובילות כיום כדי למקסם את החסכון ללקוחות שלנו, דואגים שהתיק שלהם ינוהל בצורה אופטימלית ומזכים אותם בתנאים מיוחדים שקיימים רק אצלנו, בזכות הקשרים ההדוקים שלנו עם החברות השונות".
באילו מסלולים ניתן לבחור?
"המסלולים הקיימים הנפוצים הם מסלול כללי, מנייתי, אג"ח, שקלי, 15% מניות ואג"ח מדינה. כמובן שקיימים מסלולים נוספים וישנה גם אפשרות ליצירת תמהיל בהתאמה אישית, אך זה כבר עניין פרטני שיש לבחון מול כל לקוח שמעוניין בפוליסת חסכון. אנו מזמינים אתכם ליצור עימנו קשר ונשמח לסייע לכם".
אליהו יעיש סוכנות לביטוח
כתובת: היצירה 3 פתח תקווה
טלפון: