סגור

Subscription Marketplace של אמדוקס היא השלב הבא באבולוציה של צריכת תוכן וחוויות דיגיטליות

אמדוקס פיתחה והשיקה פלטפורמה מתקדמת שמחברת את שחקני התקשורת והמדיה הגדולים בעולם, ובו בעת משפרת פלאים את חווית הלקוח בצריכת סטרימינג ותוכן דיגיטלי.

לצרוך הרבה יותר תכנים ושירותים מאי פעם בלי מאמץ
תוכן ושירותי סטרימינג באמצעות האינטרנט, נמצאים בעליה מתמדת וממשיכים לעשות מהפכות. הקהל היום רעב לצרוך את כל סוגי התוכן, וצמיחת הביקוש מובילה לעוד ועוד שירותים מבוססי מנוי חודשי שפרצו לטריטוריות חדשות, מלהיבות וחיוניות.
זה מתחיל במנויי תוכן ובידור שנפוצים בכל בית - נטפליקס, דיסני, ספוטיפיי, יוטיוב מיוזיק ודומיהם. ממשיך למנויי גיימינג דוגמת PS Plus ואקס-בוקס לייב. בארה"ב קיימים מנויים לשידורי ספורט בליגות ה-NBA וה-NFL. היום גם ניתן לעשות מנוי לתכנים חינוכיים, עולמות ה-Cooking, Wellness ובריאות כמו למשל Peloton שהיא ספקית פלטפורמת אימונים אינטראקטיבית ופיזית על אופני כושר. הלהיט האחרון הוא Mum & Baby של Vodacom – מנוי לאימהות שמלווה אותן מטרום ההיריון הראשון, דרך הלידה ואחריה, וכמובן ללידות הבאות לטובה ומאפשר להן לנהל יומן מעקב, לקבוע תורים לשירותי לידה, מועדי חיסונים ועוד.
2 צפייה בגלריה
המרקטפלייס של אמדוקס מחולל מהפכה באספקת תוכן וחוויות דיגיטליות
המרקטפלייס של אמדוקס מחולל מהפכה באספקת תוכן וחוויות דיגיטליות
המרקטפלייס של אמדוקס מחולל מהפכה באספקת תוכן וחוויות דיגיטליות
(sutterstock)
אך מסתבר שלמגוון האין סופי יש צד שני, פחות אטרקטיבי. בשנים אחרונות צצה תופעה שנקראת בפי מומחים Subscription Fatigue - אנשים שמתעייפים מעודף המנויים שלהם. בזמן שהממוצע בארה"ב עומד על כ-9 מנויים לבית אב, רבים פשוט הולכים לאיבוד ומתקשים לעקוב על איזה תוכן הם מנויים וכמה יורד להם בחיוב החודשי. נסו אתם לזכור לכל מנוי שם משתמש וסיסמה, כפול מספר בני המשפחה שיש לכם בבית.
על מנת שניתן יהיה להתחבר לעשרות ומאות שירותים דיגיטליים בו זמנית ולהפוך את צריכת התוכן לחוויה חיובית ולא מתישה, פיתחה והשיקה אמדוקס את ה- Subscription Marketplace, אקוסיסטם נגיש ועשיר של תוכן מבוסס מנוי. "את צרכני הקצה מעניין שיהיה קל, מהיר ונוח להשתמש בשירותי המנוי. הם גם רוצים לקבל את כל מגוון השירותים והמנויים במקום אחד, ללא צורך לזפזפ בין תפריטי מסך או לזגזג בין אפליקציות. מולם קיימים ספקי השירותים ויצרני התוכן שמעוניינים להרחיב את מעגל הלקוחות ולאפשר להם לרכוש מנויים ולצרוך שירותים בצורה קלה ומהירה." מסביר אופיר דניאל, מנהל השיווק של פלטפורמות באמדוקס.
המרקטפלייס החדשני שמחבר תוכן עם טכנולוגיה
מעבר למנויים ולספקי התוכן יש גם צד שלישי, שנתפס בדרך כלל כשקוף מצד הצרכנים, אולם מדובר בשחקן חזק לא פחות מספקי התוכן אם לא יותר – מפעילות התקשורת. חברות אלו משקיעות תקציבי ענק ומשיקות קמפיינים על מנת לספק למשתמשים ולארגונים יותר משירותי תקשורת, תוך כדי ניסיון למנף את ההשקעות האדירות בתשתיות וקווים. הן שואפות למצב עצמן בתור ספקיות תוכן וחוויות לכל דבר ועניין, תוך שהן מבססות ומחזקות את הקשר הרגשי בין הלקוחות לבינן.
הדרך שצוברת פופולריות היא להציע ללקוחותיהן מנויי תוכן כחלק מחבילות השירות. בישראל כזכור, פרטנר הייתה חברת התקשורת הראשונה שהציעה מנוי נטפליקס חודשי כחלק מהבאנדל למנויי פרטנר TV. לא הרבה אחריה yes עלו על הגל והציעו מנוי דיסני+ במתנה למצטרפים חדשים.
מרחיב על כך רועי סגן-כהן, מנהל חטיבת הפלטפורמות באמדוקס טכנולוגיות "מדובר במגמה מתחזקת בעולם, שמפעילי תקשורת עושים מיתוג ומיקסום של עולמות המנויים של הלקוח. כראייה, אנו עדים בשנים האחרונות למעל 1,500 שותפויות כאלו בתחום הוידאו, מתוכן כ-180 ביצעה נטפליקס מול מפעילות תקשורת. פלטפורמת Subscription Marketplace של אמדוקס באה בעצם לחבר בין שירותי מנוי דוגמת נטפליקס וספוטיפיי לבין מפעילי תקשורת כמו סלקום, פרטנר ופלאפון בישראל, וענקיות כמו AT&T ו T-Mobile- בשאר העולם."
2 צפייה בגלריה
רועי סגן-כהן, מנהל חטיבת הפלטפורמות באמדוקס טכנולוגיות,  אופיר דניאל, מנהל השיווק של פלטפורמות באמדוקס.
רועי סגן-כהן, מנהל חטיבת הפלטפורמות באמדוקס טכנולוגיות,  אופיר דניאל, מנהל השיווק של פלטפורמות באמדוקס.
רועי סגן-כהן, מנהל חטיבת הפלטפורמות באמדוקס טכנולוגיות, אופיר דניאל, מנהל השיווק של פלטפורמות באמדוקס.
(אמדוקס)
ONBOARDING מהיר במודל SaaS שחוסך הון לכל הצדדים
אחת התכונות של Subscription Marketplace שנחשבת גיים צ'יינג'ר היא הקלות והמהירות לבצע Onboarding ראשוני לשותף מנוי דיגיטלי (לדוגמה נטפליקס) למערכת של המפעיל. זאת הודות לכך שהפלטפורמה כולה יושבת בענן ומבוססת שירות במודל SaaS .
SaaS או Software as a Service, הוא השם הכולל לתוכנות מבוססות אינטרנט שלא צריך להוריד ולהתקין אלא משתמשים בהן דרך דפדפן או חיבור מהיר לענן. כולנו הפכנו ללקוחות SaaS בין אם כצרכנים פרטיים או עסקיים, אם זה אמזון, איביי, אובר, ויש היום חברות שמשתמשות במודל של מנוי חודשי לשימוש בתוכנות כאלו. במילים אחרות, תוכנות הפכו ממוצר לשירות, כשהיתרון המשתמע הוא זמינות וביצועים גבוהים לכל אחד מכל מקום.
בעולמות המנוי הדיגיטלי עד לא מזמן נאלצו מפעילות התקשורת וחברות התוכן לייצר בכל שותפות אינטגרציה טכנולוגית שלמה ונפרדת – כל תהליך Onboarding כזה התגלה כארוך, מורכב ויקר שיכול לעלות כמיליון דולר למפעיל, כולל אינטגרציה עם מערכת SasS ועלויות תחזוקה שוטפת.
היום, Subscription Marketplace של אמדוקס מאפשרת לעשות Onboarding בצורה אוטומטית בתהליך קל, מהיר ומשתלם כלכלית. "הצלחנו לקצר את ה-Time to Market עבור שחקני הדיגיטל באופן משמעותי, זמן עליית השירות לאוויר מרגע ההתממשקות העסקית הראשונית עומד היום על כחודשיים בלבד, במקום כ- 7 חודשים שלקח בעבר. רוב שחקני תוכן המדיה הגדולים בעולם כבר מבינים את היתרונות ונמצאים ב- Marketplace של אמדוקס כשבין המובילים אפשר לציין את Virgin Media ו -SKY.", מסביר אופיר דניאל.
מפעילות התקשורת יציעו חבילות של תוכן מותאם לקוח
מצד אחד חברה כמו נטפליקס יכולה להתממשק עם הפלטפורמה באופן עצמאי, ומצד שני לאמדוקס קיימות אינטגרציות עם חברות הסלולר והתקשורת, שגם להן מתאפשר להתחבר עצמאית ל-Marketplace. קיימים גם יתרונות נוספים כפי שמרחיב רועי "אמדוקס מביאה ללקוחותיה את הידע הטכנולוגי ויכולות ההתחברות לעולמות החוויה, לעולם ה-Billing הכולל חיובים ותשלומים, וגם ל-Bundling של כל מגוון השירותים ביחד, כלומר האפשרות לייצר חבילות מגוונות המותאמות לצרכי והעדפות הלקוח."
המציאות החדשה צועדת לכיוון בו מפעילות תקשורת הן אלו שמייצרות באנדלים מותאמי לקוח, וזה ישנה מקצה לקצה את הדרך בה צורכים תוכן ושירותים דיגיטליים. 59% מבעלי מנויי תוכן מעדיפים לקבל את התכנים והשירותים בחבילה אחת משולבת (מקור: חברת חקר השווקים Parks Associates,2022) ו-69% מהלקוחות יעדיפו לעבור לחברה שתיתן את חבילת התוכן המשולב המותאמת להם, זאת על פי נתוני סקר Audience of Tomorrow שנערך בארה"ב, אנגליה וברזיל על ידי חברת מחקרי השוק העצמאית Vanson Bourne. גם מנתוני אמדוקס עולה כי מפעילי תקשורת שמציעים ללקוחותיהם חבילות באנדל מגדילות בכ-20% את חדירת השוק שלהן, לעומת בין 2%-3% בחדירה פאסיבית לשוק.
אמדוקס מכוונת עם ה- Subscription Marketplaceגם מעבר לעולמות הצרכן הביתי הפרטי, מדגיש רועי "אנו נערכים לענות גם על צרכים של עולמות B2B בהם נדרש לספק חבילות תקשורת מאסיביות ואמינות לחברות וארגונים, כחלק משירותי הרשת המתקדמים של 5G והצמיחה בעולמות ה-IoT (Internet of Things). היום אמדוקס מסוגלת לייצר Multi Partner Solutions עבור הלקוחות, כשכולם מתחברים ומנצלים את יתרונות הפלטפורמה, למשל בית חולים שמעוניין לרכוש נטפליקס למחלקות ולמסכים הפרושים בבניין, יעדיף שספק תשתית התקשורת שלו הוא זה שייתן במסגרת החבילה גם את מנויי התוכן הדיגיטלי."