סגור

איזו עיר מתגלה כיעד המבוקש ביותר להשקעה לשנת 2022 ?

הסכם גג בהיקף חסר תקדים , בנייה מסיבית, גישה תחבורתית נוחה למרכז הארץ, אפשרויות תעסוקה, הטבות מס והשקעה אדירה בחינוך - בירת הנגב המזרחי ממריאה.

דימונה העיר השנייה בגודלה בנגב, הממוקמת במרחק 20 דקות נסיעה מבאר שבע, מושכת אליה משפחות רבות בזכות מגוון גורמים, המובילים בהם - בנייה חדשה, נגישות תחבורתית גבוהה, הטבת מס בשיעור של 16%, אפשרויות תעסוקה מגוונות וחינוך מצטיין.
גילם הממוצע של התושבים הוא צעיר יחסית לאוכלוסיות בערים אחרות, ולפיכך בעשור הקרוב הצפי הוא לגידול טבעי, שייצר ביקושים גבוהים מאוד לדירות להשכרה ולרכישה.
ב-15 השנים האחרונות הכפילה דימונה את אוכלוסייתה וכיום מונה העיר כ-40,000 תושבים. הנתון המסקרן הזה הוא ביטוי לשורה של פעולות והחלטות של עיריית דימונה, אשר למעשה יכולות לגעת לחיי משפחות רבות בישראל.
1 צפייה בגלריה
אגם בדימונה
אגם בדימונה
אגם בדימונה
(דודו עמר)
ומה באשר למחירי הנדל"ן בעיר? ברקע העלייה הרצופה במחירי הדירות, שסופה – ככל שניתן להתנבא - לא נראה באופק, המחירים בדימונה נותרו נוחים וזו הזדמנות מצוינת עבור הצעירים לרכוש קורת גג במחיר שפוי. לשם ההשוואה, בעוד שבבאר שבע דירת 4 חדרים חוצה את רף ה-1,600,000 שקל, בדימונה דירות דומות נמכרות בפחות ממיליון שקל, עובדה שהופכת אותה, במציאות הנדל"נית הנוכחית, ליעד מצוין להשקעה. בד בבד עם חתימת הסכם הגג במסגרתו יתווספו לעיר עשרות אלפי יחידות דיור, והשאיפה להמשיך בתנופת הפיתוח ולהכפיל את האוכלוסייה, עולה הסיכוי להשבחה של הנכס ולביקושים טבעיים חזקים, שייצרו הכנסה שוטפת קבועה. כשאפילו מחירי קרקע בפריפריה נסגרים בסכום שלעיתים הוא כפול ממחיר השוק, ולאור תחזיות והערכות שבטווח של שלוש שנים מהיום לא יהיה ניתן לרכוש דירה בפחות ממיליון שקל בישראל – אפשר להבין את הרציונל שמוביל רבים לרכישת דירה במיקום טוב בדימונה.
"אין היום דירה אחת פנויה בדימונה", אומר ראש העיר בני ביטון. "על-פי הצרכים הפנימיים של העיר, נדרשות בין 700 ל-800 יחידות דיור חדשות בכל שנה. תושבים חדשים מגיעים מכל האזור בגלל מערכת החינוך, המפעלים שפועלים בעיר וגם בזכות הטבות המס. גם בסיסי צה"ל יורדים דרומה, והצפי הוא שהביקוש יעלה". לדבריו, גולת הכותרת היא הסכם הגג שנחתם עם המדינה, המעניק לעיר 5.5 מיליארד שקל על פני עשור במקביל לבניית 30,000 יחידות דיור. ההסכם צפוי לשנות את פני העיר, ובמסגרתו ישווקו שכונות חדשות לצד פיתוח תשתיות תחבורתיות, הקמת מבני ציבור ופארקים. "מהלך דרמטי זה ימצב את דימונה כעיר עם איכות חיים גבוהה לצד שמירה על יוקר מחייה נמוך", מציין ביטון, שפועל להכפלה נוספת של אוכלוסיית דימונה והפיכתה לעיר המשמעותית בנגב, המשלבת תיירות מדברית לכל האזור.
מתחת לבית: בית ספר ונחל
בשנים האחרונות נושבת בדימונה רוח חדשה. נבנו תשתיות ושכונות חדשות בהשקעה של מיליארדי שקלים, הוקמו מפעלים חדשים, נבנה קאנטרי קלאב מבין המתקדמים בארץ ואגם מלכותי הכולל אמפי תאטרון ענק בהשקעה של למעלה מ 130מיליון ש״ח לרווחת תושבי העיר.
ההכנסות מארנונה מקריית המחקר הגרעינית ומנבטים וממועצה אזורית תמר לצד הסכם גג עם הממשלה שבמסגרתו קיבלה דימונה כ-140 מיליון שקל, תורמים להתרחבות משמעותית של העיר. לצד אלה נרשמת מוטיבציה ועשייה רבה למען התושבים. ראש העיר הציב את התעסוקה, החינוך ואיכות החיים בראש סדר העדיפויות, והתוצאות ניכרות בהתפתחות השכונות, בהגירה חיובית ובקצב הבנייה.
דימונה זכתה 3 פעמים בפרס החינוך הארצי ב14 השנים האחרונות והפרס האחרון לפני כחודשיים, העיר דימונה היא העיר היחידה שזכתה ברצף 3 פעמים בפרס חינוך ארצי להצטיינות!
אחת מהשכונות החדשות היא שכונת השחר, הבנויה בתפיסה מודרנית (self-contained) וכוללת את כל השירותים לאזרח – חינוך ופנאי, מסחר, פארקים ונוף טבעי פתוח - והכול במרחק הליכה קצר. את השכונה חוצה נחל מלאכותי, ומסביבו פועלים בתי ספר, גני ילדים ומרכז מסחרי, כשהתושבי השכונה נהנים מתשתית סיבים אופטיים ומאינטרנט אלחוטי. הדירות בשכונת השחר מוצעות במחיר של 870,000 שקל לדירת 3 חדרים; 970,000 שקל לדירת 4 חדרים; 1,050,000 לדירת 5 חדרים; ו-1,300,000 לדירת גן או פנטהאוז.
דווקא עכשיו, דימונה
הטבות מס – תושבים הבוחרים להעתיק את מגוריהם לדימונה פטורים ממס הכנסה, אם הכנסתם השנתית לא עולה על 210,000 שקל. החיסכון לכל משפחה בגין ההטבה עשוי להגיע לכ-5,000 שקל בחודש.
משתלמת למשפחות צעירות - בזכות הנחה במס הכנסה, וסבסוד של גני עירייה (מגיל 4), עשרות חוגים וגם תחבורה ציבורית - פוטנציאל החיסכון לכל משפחה הוא של כ-210,000 שקל בשנה, המתורגם באופן טבעי לעלייה ברמת החיים.
נגישות נוחה – דימונה נהנית מרכבת ישירה לתל אביב (כשעה וחצי) ומחיבור נוח אל כביש 6, המאפשרים נגישות מהירה ונוחה מהעיר ואליה.
בנוסף לאחרונה אישרה הועדה הארצית לתכנון ובניה הקמת מסוף תעבורתי הכולל רכבת ישירה לתל אביב ללא עצירה תוך 50 דקות. בטכנולוגיה חדשנית.
חינוך מצטיין – התחום שזוכה בעיר לתשומת לב מיוחדת, רושם הישגים פורצי דרך עם זכייה בפרס החינוך הארצי על ידי משרד החינוך שנתיים ברציפות, לצד תקצוב בגובה 28,000 שקל לכל תלמיד במערכת החינוך העירונית – תקציב מהגבוהים בישראל.
שפע הזדמנויות תעסוקה - בסביבת העיר ממוקמים מפעלי תעשייה גדולים, בהם רותם אמפרט, עלבד, דלק סן, מפעל התקשוב,פריקלאס והקמ"ג.
. גם קניון פרץ סנטר בכניסה לדימונה משמש מקור פרנסה לתושבים לצד יתר העסקים הפעילים. בד בבד העירייה שוקדת על הגדלת מקומות התעסוקה באמצעות משיכת מפעלים נוספים.
חזות ופיתוח – תכנון יסודי של גינון ונוי לצד פיתוח תחבורה המתחשבת בסביבה, הפכו את דימונה לאחת מעשר הערים היפות בישראל וזיכו אותה בחמישה כוכבי יופי. העיר גם נחשבת לבטוחה לנהיגה ולמובילה בבנייה ירוקה.