"כמו לעבור לארגון חדש- ללא הצורך להוכיח את עצמי מחדש"
תהליכי 'ניוד פנימי' הפכו נפוצים בחברות טכנולוגיה; ארגונים ממנפים אסטרטגיה זו לחיזוק מיתוג המעסיק ושימור הטאלנטים לטווח הארוך
אם בעבר עובדים בחרו לעבור מקום עבודה בכל שנה-שנתיים כדי לשפר תנאים ולצבור ניסיון מגוון, כיום עובדים מעדיפים להתבסס בחברה לזמן ארוך ולממש את פונטציאל ההתפתחות שלהם בארגון בתפקידים ובמחלקות שונות. במטרה לשמר עובדים וידע, ארגונים מאפשרים תהליכי ניוד פנימי, תוך הכשרה וליווי אישי להתאמה של העובד לפונקציה החדשה; ריכזנו עבורכם שישה סיפורי קריירה של ניוד פנימי- שעשו את זה נכון
חן אטדגי ניסים, התחילה כבודקת תוכנה, וכיום מפתחת תוכנה ב- JFrog (נאסד״ק: FROG)
“כשהצטרפתי ל־JFrog כבודקת תוכנה, רציתי להעמיק, לגעת בתחומים נוספים ולהרחיב את גבולות ההשפעה שלי. מהרגע ששיתפתי את המנהל שלי ברצון הזה- ההקשבה הייתה מיידית. התפקיד שלי עוצב מחדש כך שיכלול גם משימות מתקדמות, כמו בדיקות מורכבות ואוטומציה, שאפשרו לי לצבור ניסיון בפרקטיקות ובטכנולוגיות חדשות ולבנות בסיס מקצועי רחב.
במקביל למשרה מלאה למדתי לתואר במדעי המחשב. השילוב לא היה פשוט, אבל התמיכה שקיבלתי מהחברה, מהמנהל ומהצוות חיזקה אותי ונתנה לי את הגב להמשיך ולהצטיין. לקראת סיום התואר החלטתי שאני מוכנה לצעד הבא - מעבר לעולם הפיתוח. שוב קיבלתי תמיכה מיידית: נבנה עבורי תהליך ניוד מסודר ושקוף, שכלל ראיונות בכמה צוותים שונים. כיום אני מפתחת תוכנה במחלקת Business Applications.
המעבר הזה היה נקודת מפנה בקריירה שלי - הוכחה שאפשר לצמוח, להתקדם ולהגשים מטרות גם מבלי לעזוב את הארגון. וכל זה קרה בתקופה אישית מרגשת: התחתנתי והפכתי לאמא בפעם הראשונה. זה לא מובן מאליו שהצלחתי לשמור על איזון בין כל התפקידים בחיי. JFrog אפשרה לי לעשות זאת בזכות תרבות ארגונית אנושית ותומכת, שמעודדת עובדים לממש את מלוא הפוטנציאל שלהם ולקיים חיי משפחה.
עמית לוי, התחילה כ-Customer Success, Redis Cloud וכיום מנהלת מוצר ב- Redis.
"התחלתי את דרכי ברדיס בצוות ה-Cloud CS, כפונקציה היחידה בישראל ובכל אזור EMEA ו-APAC. זו הייתה הזדמנות נדירה להכיר את המוצר לעומק וללוות קשת רחבה של לקוחות בשימוש נכון ואפקטיבי במוצר שלנו בקנה מידה גדול. היינו אז צוות של שני אנשים שהתרחב במהירות לצוות גלובלי.
לאחר כשנתיים בצוות ה-CS, כשהצוות גדל והתרחב, הרגשתי שהגיע הזמן לאתגר חדש. שיתפתי את המנהלים שלי, ולא רק שהם תמכו אלא גם יזמו חיבורים עם מנהלים במחלקות אחרות כדי שאבחן את כל האפשרויות. כיום אני מנהלת מוצר בצוות ה-Billing, עם אחריות על אינטגרציות המרקטפלייס של Redis Cloud, בדגש על תהליכי חיוב ושימוש בחשבון.
ההיכרות עם המוצר והחברה אפשרה לי נחיתה רכה התפקיד, וחסכה עקומת למידה ארוכה. העובדה שזו הפעם הראשונה שלי בתפקיד מנהלת מוצר הפכה להרבה פחות מאיימת בזכות התמיכה מהמנהלים שלי ומהקולגות - שמלווים אותי כמנטורים לאורך כל הדרך.
אני חושבת שתהליכי ניוד פנימי הם win-win: לעובד זה מאפשר להתקדם גם בלי "לצאת החוצה", ולחברה זה מאפשר לשמור ידע וניסיון יקר בתוך הארגון. התרבות הארגונית ברדיס מתמקדת בכישורים והפוטנציאל של העובדים, ולא רק על הניסיון הרשמי, וזה משהו שאני מעריכה מאוד.
יונתן מנדלסון, התחיל כראש צוות וכיום מנהל פרויקט מערכת רובוטית לניסוי קליני (FIM) ב- ForSight Robotics
"הצטרפתי לפורסייט לפני כשלוש שנים, מתוך רצון לעבוד בחברה הנמצאת בחזית הטכנולוגיה של הרובוטיקה הרפואית. בתור ראש צוות האחריות שלי הייתה כפולה- מצד אחד לדלבר ברמה הטכנית, לקבל החלטות מקצועיות ולבנות שיטות עבודה, ומצד שני להיות שם בשביל האנשים בצוות, לאפשר להם להתפתח ולתת להם את הכלים להצליח.
בשנה וחצי האחרונות אני מנהל את הפרויקט של פיתוח הדור הנוכחי של המערכת הרובוטית. כשהמערכת שלנו עברה משלב הפיתוח הראשוני לשלב אינטגרציה ובדיקות, עלה הצורך לגורם שיחבר בין כל החלקים. פורסייט האמינה בי ונתנה לי הזדמנות לנהל פרויקט משמעותי, גם כשעברתי מתפקיד טכני יותר לניהול רוחבי. התמיכה שקיבלתי מהמנהל הישיר ומהקולגות הייתה קריטית, ובתרבות הסטארטאפ של החברה הייתה לנו אפשרות לעצב ביחד תהליכי עבודה שגדלים ומתפתחים יחד עם הצוות והמוצר.
אני שמח שפורסייט הציעה לי ואפשרה לי לעבור תפקיד- זה פתח בפניי את כל עולמות התוכן של החברה ופיתח הבנה עמוקה יותר של איך כל פונקציה מתחברת לתמונה המלאה של הפרויקט. מעבר כזה נותן יתרון לקריירה - מצד אחד אתה לומד המון תחומים חדשים, ומצד שני אתה מתפקד טוב יותר בתוך הארגון, כי אתה כבר מכיר את השטח והצרכים מבפנים".
בר ציפרוט לוי- התחילה כמגייסת ומנהלת משרד וכיום HR Business Partner ב- DoorLoop
"את דרכי ב־DoorLoop התחלתי בתפקיד משולב של גיוס וניהול משרד. כשהצטרפתי לארגון היו רק שישה עובדים בישראל, והמשימה המרכזית שלי הייתה לבנות את הצוות המקומי. ובמקביל ניהלתי את המשרד על כל היבטיו.
הרעיון לשינוי התפקיד נולד עם צמיחת החברה. ככל שהארגון גדל, היה צורך בפונקציה שתתמקד בליווי ההון האנושי ובניהול תהליכים חוצי ארגון. במקביל, הרגשתי שאני בשלה להתקדם מקצועית. במקום לגייס מישהו מבחוץ, ההנהלה בחרה לקדם מבפנים- מהלך נכון גם עבורי וגם עבור החברה.
כיום אני משמשת כ־HRBP של החברה בישראל. התפקיד כולל ליווי צמוד של מנהלים ועובדים- משיחות על אתגרים יומיומיים ועד הובלת פרויקטים אסטרטגיים. בין היתר, אני מובילה תהליכים כמו Feedback Loop, בניית Career Pathing ו־Leveling, ותומכת ביוזמות שמאפשרות לארגון לצמוח תוך שמירה על תרבות חזקה ותומכת.
אני מאמינה שמהלך של ניוד פנימי הוא מצב של Win-Win. מצד אחד העובד זוכה להזדמנות לצמוח, לרכוש מיומנויות חדשות ולבנות לעצמו מסלול קריירה משמעותי. מצד שני, הארגון נהנה מהמשך הדרך עם עובד שמכיר את התרבות, התהליכים והאנשים- ולכן מצליח מהר יותר בתפקיד החדש".
מעיין שטרנברג, החלה כמגייסת בצוות ה-HR וכיום עובדת כ-Data Analyst ב- Minute Media.
"עברתי לגור בלונדון במהלך הקורונה, לצורך לימודים ועבודה. באותה התקופה בדיוק פתחה Minute Media תפקיד גיוס בלונדון בצוות ה-HR. ואכן, התמיינתי והתקבלתי לתפקיד מגייסת לסייט בלונדון - אותו מילאתי בתחילה בחצי משרה לצד הלימודים. הובלתי את תהליכי הגיוס למשרות חדשות במשרדים בלונדון ובברזיל, החל מסינון קורות חיים, סורסינג, ועד להובלת שלבי ה-HR בתהליך.
במסגרת התפקיד גייסתי מועמדים גם לתפקיד ה-Data Analyst בלונדון, ועבדתי בצמוד למנהלת הצוות - ה-VP Data and Analytics. העבודה המשותפת גרמה לי להבין שזה הכיוון שאליו אני רוצה להתפתח. משם לקחתי יוזמה: זימנתי את המנהלת שלי לשיחה, והצגתי בפניה במצגת עסקית מדוע אני חושבת שהתפקיד הזה מתאים לי - ולמה נכון לגייס דווקא אותי אליו.
כיום אני Data and Product Analyst: עובדת עם מחלקות ה-Content שמובילות את אתרי התוכן שלנו, ומסייעת להנגיש את הדאטה, לעודד שימוש נכון ותדיר בו, ולבסס קבלת החלטות על הנתונים.
הרעיון לשינוי תפקיד התקבל בחברה בצורה מפרגנת מאוד, לכל אורך שדרת הניהול. קיבלתי תמיכה, ליווי ומעטפת מלאה של למידה, הכוונה ומנטורינג - שאפשרו למעבר לקרות בצורה הטובה ביותר, תוך הצבת רף מקצועי ברור להצלחה".















