סגור

Google משיקה מהפכה בחיפוש: AI Mode מגיע לישראל

דמיינו שאתם יכולים לשאול את Google כל שאלה שעולה לכם לראש, מורכבת ומבולגנת ככל שתהיה, ולקבל תשובה מיידית, מקיפה ומדויקת ישירות מעמוד החיפוש. זה כבר לא מדע בדיוני, באוגוסט האחרון Google השיקה בישראל את AI Mode (מצב AI), טאב חדש שנוסף לעמוד החיפוש ולאפליקציה של Google, אשר כולל חוויית חיפוש חדשנית, מבוססת בינה מלאכותית, שמבטיחה לשנות את כל מה שהכרנו לא רק עבור משתמשים, אלא גם עבור עסקים תוך שהיא מאפשרת להם לגלות הזדמנויות חדשות להגיע לקהלים רלוונטיים

1 צפייה בגלריה
לילך גולדשטיין, מומחית פרסום מבוסס AI ב-Google ישראל
לילך גולדשטיין, מומחית פרסום מבוסס AI ב-Google ישראל
לילך גולדשטיין, מומחית פרסום מבוסס AI ב-Google ישראל
(באדיבות: גוגל)
"AI Mode הוא השדרוג המשמעותי ביותר שחווית החיפוש של Google ידעה בשנים האחרונות", מסבירה לילך גולדשטיין, מומחית פרסום מבוסס AI ב-Google ישראל. "המטרה שלו היא להפוך את החיפוש לפעולה עם 'אפס מאמץ', לאפשר למשתמשים לשאול שאלות שלא יכלו לשאול בעבר, וגם לבצע משימות עם אפשרות לשאלות המשך ולמחקר מעמיק".
לדברי גולדשטיין, AI Mode, שהושק לראשונה בארה״ב ומאז גם בעוד 180 מדינות באנגלית, מועיל במיוחד למשימות מורכבות כמו מחקר שוק, תכנון טיול או הבנה של מדריכי How-To מורכבים. היא מוסיפה כי "המשתמשים ב-AI Mode שואלים שאלות באורך כפול או משולש מאורך של שאילתות חיפוש רגילות".
AI Mode הוא טאב חיפוש חדש מבוסס Gemini 2.5, מודל ה-AI המתקדם של Google המציע חוויה חדשנית המשלבת טקסט, קול ותמונות כדי לספק מענה מקיף ומיידי לשאלות מורכבות, ישירות מדף תוצאות החיפוש. התשובה תכלול לינקים רלוונטיים להעמקה ואפשרות להמשיך את השיחה עם שאלות נוספות. להמחשת השינוי - אם בעבר השאלה הטבעית לתכנון חופשה הייתה יכולה להיות 'מסלולי טיול בפרובנס', היום ניתן לחפש 'טיול לפרובנס שמשלב טבע, מים ועיירות ציוריות' ולקבל תוצאות רלוונטיות ומדויקות יותר. שינוי זה מתאפשר בזכות טכניקת ה- Query Fan-out, שבה המערכת מפרקת את השאלה המורכבת של המשתמש לתתי-נושאים ומבצעת במקביל מאות שאילתות חיפוש כדי להגיע למידע המדויק ביותר.
הכירו את AI Mode בישראל
(באדיבות: גוגל)

הצצה לפיצ'רים שבדרך
"אנחנו ממשיכים לפתח את חוויית החיפוש עם יכולות AI, ונשארים ממוקדים בהנגשת מידע ופרספקטיבות ממגוון רחב של מקורות", אומרת גולדשטיין. "הנתונים שלנו מראים שהמשתמשים מרוצים ומחפשים יותר מאי פעם. הם גם מבקרים במגוון רחב יותר של אתרים כדי לקבל עזרה עם שאלות מורכבות יותר".
AI Mode בגרסה הזמינה כרגע בארה״ב מאפשר יכולות מתקדמות נוספות שטרם נראו בחיפוש, המכונות יכולות סוכנות (Agentic Capabilities). יכולות אלו מאפשרות למשתמשים להתקדם בביצוע המשימות ולקבל מידע מותאם יותר. ״במקום לחפש מסעדה ואז להזמין אליה מקום בנפרד, המשתמש יכול לבקש מה-AI Mode למצוא הזמנה לארוחת ערב עבור קבוצה, בתאריך, שעה ומיקום ספציפיים, והמערכת תחפש בין אתרי הזמנות שונים ותציג רשימה מסוננת של מסעדות זמינות. היכולת הזו צפויה להתרחב בעתיד גם להזמנת תורים לשירותים מקומיים ורכישת כרטיסים לאירועים", מסבירה גולדשטיין.
אחת היכולות המרשימות ביותר היא Deep Search (חיפוש עמוק), הזמינה למשתמשי Pro ו-Ultra בארה״ב ומאפשרת יצירת דו״ח ברמת מומחה בתוך דקות. כך למשל, מנהלת שיווק המעוניינת לבדוק כניסה לשוק חדש תוכל להציג ל- AI Mode שאלה מורכבת ולקבל דוח הכולל סיכום מנהלים וראשי פרקים על קהל היעד, חסמים, ניתוח מתחרים ואפילו המלצות אסטרטגיות למסרים שיווקיים.
מעבר לכך, היכולות החדשות ב-AI Mode בארה״ב מאפשרות לקבל המלצות אישיות על בסיס היסטוריית החיפוש והמיקומים של המשתמש, והוא אף מאפשר לשתף בקלות מידע עם חברים ובני משפחה, מה שהופך אותו לכלי מושלם לתכנון משותף.
הזדמנויות חדשות למפרסמים בעידן ה-AI
(באדיבות: גוגל)

המשתמשים מרוצים ומחפשים יותר מאי פעם-הזדמנויות חדשות למפרסמים בעידן ה-AI
ומה לגבי מודעות הפרסום? בחווית ה- AI Overviews במנוע החיפוש של Google שהושקה לפני מספר חודשים בישראל, כבר משולבות מודעות בכל המדינות והשפות בהן המוצר זמין, כולל בישראל ובעברית.״על סמך הניסיון שצברנו ב-AI Overviews, אנחנו יכולים להגיד שהמודעות הללו נתפסות כרלוונטיות ביותר על ידי המשתמשים, מכיוון שהן יכולות לחבר אותם במהירות עם עסקים, מוצרים ושירותים רלוונטיים. אנחנו רואים עליה בכמות החיפושים וככל שיש יותר שאילתות, כך יש יותר הזדמנויות למונטיזציה ולתנועה עם ערך גבוה״, מסבירה גולדשטיין.
מודעות פרסום ב-AI Mode נמצאות עדיין בשלבי ניסוי בארה"ב ועשויות להופיע מתחת לתוצאות ובקרוב גם בתוכן עצמו. לדוגמה, אם משתמש מחפש "איך לבנות אתר אינטרנט לעסק קטן", המערכת יכולה לזהות ש"פלטפורמה לבניית אתרים" עשויה להיות הצעד הבא הטוב ביותר ולהציג מודעה רלוונטית כדי לעזור לו.
"השאיפה היא שהמודעות יהיו כמה שיותר מותאמות לשאילתת החיפוש וגם לתוצאה שנוצרה כך שיעזרו למשתמשים להגיע לשירות או למוצר שחיפשו, להעמיק בתוכן נוסף או להשלים משימות חשובות. אנחנו כל הזמן ממשיכים במחקר, ובעתיד נראה פורמטים נוספים שיתאימו לעולם החדש. כדי להיות כבר עכשיו חלק מהשינוי ולייצר תשתית טובה למה שעוד יגיע, מפרסמים חייבים לאמץ פתרונות מבוססי AI באסטרטגיית השיווק שלהם. שימוש בטרגוט רחב, בידינג אוטומטי ופורמטים מתקדמים יבטיחו שהמודעות יהיו מותאמות ומועילות למשתמשים".