סגור
נשים ופיננסים דף כתבה

"אני בהחלט לא גבר מקריח ומעונב! אז איפה הבעיה?"

בלוג אחד מהפכני שאורה אריאל קראה באמצע הלילה גרם לה להבין שבמקום לעבוד בשביל הכסף, הכסף יכול לעבוד עבורה. עכשיו, אחרי שנים של למידה ועבודה אינטנסיבית, היא לא צריכה לעבוד יותר, אבל ממשיכה כדי להפיץ את התורה לאחרות

1 צפייה בגלריה
אורה אריאל מנטורית פיננסית האופטימית
אורה אריאל מנטורית פיננסית האופטימית
אורה אריאל מנטורית פיננסית האופטימית
(צילום:מיקי פורת)
כרטיס ביקור
שם: אורה אריאל
מקצוע: מנטורית פיננסית
העסק: האופטימית
מקום מגורים: רמת גן
# מסלול מנייתי. "אחת הטעויות הנפוצות היא לבחור בגיל צעיר במסלול סולידי במכשירי חיסכון לטווח ארוך כמו פנסיה. צריך להבין שלטווח ארוך היסטורית השווקים עולים ועל כן בגיל צעיר יש היגיון במסלול מנייתי".
# השראה. "יש קהילות מדהימות לנשים שרק יסייעו לך בדרך שלך. כשתראי סביבך יותר ויותר נשים משקיעות, שתוכלי להתייעץ איתן ולקבל מהן השראה ומוטיבציה, יהיה לך הרבה יותר קל להתחיל ולהתמיד".
# מטרה קריטית. "כולנו יודעות שכדאי לנו לחסוך ולשים כסף בצד, אבל הכאן ועכשיו הרבה יותר מפתה ולא תמיד קל לעשות את הבחירה. תגדירי לעצמך מטרה קריטית שמאוד חשוב לך להשיג. עבורי זה היה להגיע למצב שאני לא חייבת לעבוד אם אני לא רוצה".
איך הגעת לקריירה הנוכחית שלך?
"אני זוכרת שיום אחד קראתי את הבלוג של 'הסולידית' והתוודעתי לקונספט מהפכני שלא הכרתי קודם, של לגרום לכסף לעבוד בשבילי במקום שרק אני אעבוד בשבילו. אני זוכרת שנשארתי עד אמצע הלילה לקרוא וללמוד, והבנתי שכאן הפתרון לבעיה שלי. עבדתי בתחום שלא ממש אהבתי אבל חששתי לעזוב כי התנאים היו טובים. הידיעה שאני יכולה להתנסות בלי סיכון כלכלי הייתה מרעישה עבורי והתחלתי מסע אובססיבי לעצמאות כלכלית".
מה למדת?
"למדתי תואר ראשון בפסיכולוגיה ועשיתי גם קורס קואוצ'ינג. נוסף על כך, עשיתי עשרות קורסים פיננסיים בארץ ובחו"ל, וכיום אני לקראת סיום המבחנים של הרשות לניירות ערך כדי לקבל תעודה רשמית בתחום הפיננסי".
מה העצה הכי טובה שקיבלת במהלך הקריירה?
"'התמדה למשך זמן עושה את כל ההבדל'. זו עצה שקיבלתי בסמינר של טוני רובינס והיא במיוחד נכונה בעולם הפיננסי. היום אנשים מצפים להתעשרות מהירה ונופלים לעוקצים שמבטיחים זאת. אבל לאט ובטוח זו הדרך הכי טובה. אני לא האמנתי שאגיע לעצמאות כלכלית כל כך מהר ושבגיל 31 לא אצטרך לעבוד יותר אם רק אבחר בכך. אבל כן המשכתי להשקיע כל שקל שהיה לי ולאט לאט זה גדל והצטבר כמו כדור שלג פיננסי, שהלך וגדל עד שהפך לסכום הרבה יותר גבוה ממה שיכולתי לדמיין".
מה העצה הכי גרועה שקיבלת?
"הלכתי בתחילת דרכי למפגש נטוורקינג של בעלי עסקים. עשיתי הצגה עצמית ואז ניגש אליי יועץ עסקי והחל לשפוך עליי עצות לא רלוונטיות ובשיאן אחת שנחרטה לי בזיכרון מרוב טמטומה: 'אם את רוצה להיות יועצת פיננסית', הוא אמר, 'את חייבת לשנות את הלוק – לא יכולה להגיע ילדה ג'ינג'ית חמודה בג'ינס וחולצה צמודה ולצפות שייקחו אותה ברצינות בתור יועצת פיננסית'. לא רק שאין לי שום סיכוי להפוך לגבר מקריח ומעונב כדי שאתאים לפרדיגמה של מי שהעולם רואה בתור יועץ פיננסי, אלא שזה בדיוק השינוי שרציתי לעשות. במשך השנים באו אליי המון נשים צעירות ואמרו כמה זה היה משמעותי ומעורר השראה עבורן לראות מישהי צעירה מרצה על כסף, מדברת על השקעות בלי להתבייש ומתמקצעת בתחום".
ספרי על לקוחה אחת שהפכה לאבן דרך משמעותית בקריירה שלך.
"במפגש על נשים וכסף פנתה אליי מישהי מקסימה שהפכה לחברה עם השנים, ואמרה שהיא רוצה ללמוד ממני. עניתי שהייתי שמחה לפתוח קורס אבל אני סולדת מהלוגיסטיקה הכרוכה בכך. בתוך שבועיים היא סידרה לי במקום העבודה שלה הן קהל שישמע את הקורס והן חדר לעשות בו את זה, והיא עצמה טיפלה בכל הלוגיסטיקה. בזכותה התחלתי להעביר קורסים ולהרצות, ולמדתי את החשיבות של שיתופי פעולה ובקשת עזרה בתחומים שבהם אני פחות חזקה".
מה הדבר שמבדל את העסק שלך מעסקים דומים?
"מעבר להיותי אשה צעירה שלמדה מאפס את עולם ההשקעות והצליחה בו, הדבר שהכי מבדל אותי הוא שעשיתי את זה בעצמי. אני לא רק מדברת על השקעות ועל עצמאות כלכלית אלא מיישמת את זה וחיה את זה בפועל.
"האפשרות שלי לבחור לעסוק במה שאני עוסקת בו מתוך רצון ובחירה ואפילו תחושת שליחות, או לבחור להפסיק או לעבור לתחום אחר לגמרי - זה מה שמבדל אותי. אני לא עושה את מה שאני עושה מתוך הכרח להתפרנס כי ההשקעות שלי מפרנסות אותי כיום. אני עושה זאת באמת מתוך רצון להשפיע ולגרום לכמה שיותר אנשים ובייחוד נשים להבין את הכוח המדהים שיש בהשקעות והבנה פיננסית".