סגור
כדאי להכיר

אורבן שערים וגדרות מאלומיניום: הדור החדש של האלומיניום

אלומיניום עושים באהבה, או שלא עושים בכלל: חברת "אורבן" מעניקה ללקוחותיה מגוון של שירותי מסגרות, מבלי להתפשר אף לא במעט על איכות העבודה והתשוקה לתחום

"לפני הכל אנחנו אמנים ואנשי יצירה, כשהחומר איתו אנחנו אוהבים לעבוד ולו אנחנו נאמנים יותר מכל הוא האלומיניום וגם אחיו הקשוח יותר, הברזל", מספרים בחברת אורבן. "המוטו שלנו בעבודה היומיומית שלנו, וגם כחזון לחיים המקצועיים שלנו, הוא שאנחנו מעצבים איכות באלומיניום וברזל. מבחינתנו כל עבודה היא יצירה וכל עיצוב הוא חלק מחלום ומחיי היומיום של אנשים שמסתכלים וחיים את העבודה שלנו לאורך שנים. חשוב לנו מאוד שהלקוחות יהיו שבעי רצון ממה שאנו מייצרים, וכך גם ייהנו ויזכרו אותנו תמיד לטובה, וגם יהפכו לממליצים הכי טובים שאפשר".
2 צפייה בגלריה
Orban אלומיניום - יצירת פרגולות חדשניות בהתאמה ועיצוב אישי
Orban אלומיניום - יצירת פרגולות חדשניות בהתאמה ועיצוב אישי
Orban אלומיניום - יצירת פרגולות חדשניות בהתאמה ועיצוב אישי
(יח"צ)
חברת אורבן נוסדה לפני כ-20 שנה כעסק בוטיק איכותי וקטן, ולמייסדי החברה תמיד הייתה תשוקה גדולה ליצירה ועיצוב בברזל ואלומיניום. "הדיוק והעבודה העדינה הנדרשת בעבודת נפחות כזו היא מבחינתנו אומנות לכל דבר", הם מסבירים. "עשינו רק עבודות שאהבנו ורק ללקוחות נבחרים. הבעיה התעוררה כשהשם שלנו התחיל לעבור מפה לאוזן בזכות הלקוחות שאהבו מאוד את העבודות שלנו, והביאו לנו עוד ועוד עבודה ולקוחות חדשים ונלהבים. בעקבות העומס, בשנת 2003 החלטנו להתרחב ופתחנו מסגריה גדולה".
על אף הגידול המאסיבי בעבודה, על דבר אחד מייסדי החברה לא היו מוכנים להתפשר או לוותר: האהבה לעבודת האמנות, והיצירה שנעשתה מתוך תשוקה אמיתית לתחום. אלה הובילו לכך שלמרות שהמסגריה גדלה, מייסדי החברה בכל זאת המשיכו להוציא עבודות זהות באיכותן למסגריית בוטיק קטנה. "אנחנו עושים הכל עם גימור מדויק ובאיכות הגבוהה ביותר שיש של עבודת יד, אבל בקצב גבוה יותר, שמאפשר לנו לספק יותר עבודות וליהנות מיותר לקוחות מרוצים וממליצים", אומרים בחברה.
"אנחנו מאוהבים באלומיניום ובמה שאפשר לעשות איתו"
את עבודת היצירה והעיצוב בחברת "אורבן", התחילו מייסדי עם החברה עם החומר המופלא, שכולנו מכירים אך לא יודעים כמה פוטנציאל לא ממומש יש בו: האלומיניום. "האלומיניום מאפשר לנו גמישות מופלאה בעיצובים חדשניים ומקוריים, שמשווים לעבודה איזה סוג נופך שרק נבחר", מספרים בחברה. "אנחנו יכולים לצקת לו גימור חדיש והייטקיסטי, או להיפך – עתיק וכפרי. הכל אפשרי. בשל חוזקו של האלומיניום, יחד עם הקלות שהוא מאפשר בעיצוב, אנחנו יכולים לייצר עיצובים מיוחדים במינם, שהפכו אפשריים רק עם כניסת החומר הזה לעבודות המסגרות".
את העבודה של אורבן עם אלומיניום, התחילה החברה בעיצוב גדרות אלומיניום,שערים מאלומניום ופרגולות. כאשר מה שהנחה את אורבן הוא יצירת עיצובים מרשימים מחד, אך גם פרקטיים וחזקים מאידך. "אלומיניום הוא חומר מעולה מכיוון שהוא קל יחסית לברזל, אך יחד עם זאת, יש לו עמידות מעולה לאורך שנים והוא לא מחליד. הקלילות של החומר, יחד עם החוזק שלו, מאפשרים לנו מרחב עיצוב ופעולה שלא קיימים בחומרים אחרים", מסבירים מייסדי חברת אורבן.
יצירת פרגולות חדשניות בהתאמה ועיצוב אישי
התחום השני בו מתמחה חברת אורבן הוא ייצור של פרגולות מאלומיניום. גם בתחום זה, היתרונות של האלומיניום, כשבראשם משקלו הקל ועמידותו בתנאי מזג האוויר – הופכים למשמעותיים במיוחד. "בשונה מעץ או ברזל, האלומיניום עמיד מאוד לאורך שנים", מסבירים באורבן. "הוא קל משמעותית מהברזל וגם ממגוון של סוגי עץ".
באורבן מסבירים כי האקלים הישראלי אינו משאיר מרחב תמרון רב, ומאלץ אנשים רבים להתקין פרגולה בכל מרפסת, גינה או גג חשוף. "השמש הקופחת בארצנו לא מאפשרת לנו לשבת בחוץ בחודשי הקיץ ללא הצללה ראויה", הם מרחיבים. "גם בחורף קיימת בישראל לא מעט שמש, ולפרקים גם גשם, ולכן כמעט שאין אדם שלא זקוק לפרגולה בארץ".
עם התקדמות מגמות העיצוב והבניה החדשה, ששמות דגש על אסתטיקה מוקפדת, שימוש בחומרי גלם איכותיים ומראה יוקרתי – הגיע גם תורו של האלומיניום להיכנס לתחום ולתפוס מקום של כבוד בעולם הפרגולות. "בשל תכונותיו של החומר, אנו מסוגלים ליצור פרגולות בעלות קווים מיוחדים – לאו דווקא ישרים, ובעלי פרופיל דק יותר מהמקובל בחומרים אחרים. ניתן גם להעניק לאלומיניום מראה טבעי יותר באמצעות שימוש בצבעים ומרקמים של עץ טבעי, מה שמאפשר לנו ליהנות מכל העולמות יחד, ולקבל פרגולה איכותית ובעלת סגנון עיצובי מיוחד, יחד עם עמידות וחוזק של פרגולת אלומיניום חדשנית", אומרים באורבן.
פופולריות שצוברת תאוצה אדירה בישראל ובעולם
מאז שהאלומיניום נכנס לשימוש בתחום בניית גדרות אלומיניום ופרגולות, הפופולריות שלו מרקיעה שחקים ותופסת את המקום המכובד ביותר – הן בבתי יוקרה והן בפלח העממי יותר, בדמות פרגולות למרפסות בבתי דירות, מעקות למרפסות ועוד.
2 צפייה בגלריה
Orban אלומיניום
Orban אלומיניום
Orban אלומיניום
(יח"צ)
יתרונותיו העצומים של האלומיניום, יחד עם ירידת המחיר שלו לאורך השנים, הפכו אותו לחומר המועדף על אנשי המקצוע וגם על הלקוחות עצמם. "מצד אנשי מקצוע כמונו, מדובר במהפכה של ממש", מספרים באורבן. "אנחנו הגענו מהעולם של ברזל, שגם הוא חומר נהדר ליצירה ועבודה, אבל הוא נחות משמעותית מהאלומיניום, כיוון שהאלומיניום מאפשר תוצאות טובות יותר מבחינה עיצובית ופרקטית, והוא גם נוח יותר לעבודה בשל המשקל הקל שלו. בנוסף, יש לו את יתרון העמידות – בשונה מברזל, האלומיניום עמיד לאורך זמן ולא מחליד.
"המשקל הקל מאוד של האלומיניום לעומת הברזל או אף העץ, מאפשר לנו להשתמש בו לצורך יצירת פרופילים עבים ומאסיביים למראה, שבפועל אינם שוקלים הרבה. תכונות החוזק שלו, מצד שני, מאפשרות לנו ליצור איתו פרופילים דקים אך חזקים, שאינם אפשריים כלל בעץ.
"עד לפני שנים לא רבות, העץ היה החומר השולט בתעשייה בישראל. ברזל הוא כבד, יקר וקשה לתחזוקה. העץ, מצד שני, מאפשר עיצובים מוגבלים בלבד, בעלי מראה חד ממדי יחסית, ולא ניתן לשחק איתו יותר מדיי. רוב הפרגולות שעשויות עץ נראות פחות או יותר אותו הדבר. אם משווים זאת לאלומיניום, למשל, אז כל פרגולה יכולה להיראות אחרת לגמרי. מעבר לכך, העץ נוטה לסבול מהשמש הישראלית החזקה וזקוק לחידוש משמעותי בכל כמה שנים. אלומיניום, לעומתו, כאשר הוא עובר ציפוי מתאים וצביעה איכותית – דברים שאנו מקפידים עליהם מאוד – יישמר לאורך שנים רבות, וכל שנצטרך לבצע מבחינת תחזוקה זה ניקיון בלבד. הלקוחות הבינו מהר מאוד את היתרונות הללו והחלו להתסער על חומר הגלם החדש. זה התחיל דווקא מהחופש היצירתי, שמאפשר עיצובים יפים ומודרניים, והמשיך בזכות התכונות האחרות שהזכרנו".
מאמר זה נכתב עבור אתר>> אורבן שערים וגדרות מאלומיניום