סגור

עצמאות עם שקט נפשי - הכירו את מודל הזכיינות של פז

על רקע המצב הביטחוני וחוסר הוודאות במשק לאחרונה, ישראלים רבים מחפשים פתרון ליצירת הכנסה בטוחה ויציבה יותר. עבור עצמאיים שמחפשים שקט נפשי וגב כלכלי, פז מציעה מודל זכיינות ייחודי, המשלב בין ניהול עצמאי של הסניף, לצד בטחון כלכלי ומעטפת מקיפה של אחת מקבוצות הדלק והקמעונאות הגדולות בישראל. מה חשוב לדעת לפני שנכנסים לעולם הזכיינות של פז?

בתקופה כזו של אי ודאות מתמשכת, רבים מאיתנו מחפשים אחר דרך להגדיל את היציבות והביטחון ביצירת פרנסה למשק הבית. עצמאיים שעומדים מול הקושי בניהול העסק ואינספור המשברים במשק, שואפים לשמור על העצמאות שלהם מבלי לסכן את כל חסכונותיהם ולחיות בחשש. אחת האפשרויות האטרקטיביות ביותר עבור מי שמחפשים שילוב של עצמאות וביטחון, היא זכיינות של סניף תחנת דלק פז וחנות yellow. רבים אולי לא יודעים, אבל אחת מרשתות תחנות הדלק והקמעונאות הגדולות בישראל מופעלת גם על ידי זכיינים, שמנהלים את הסניפים כמו ניהול כל עסק עצמאי אחר משלהם. איך עובד המודל של פז ולמי הוא מתאים?
2 צפייה בגלריה
גבי גרנלר, מנהל מערך התחנות והחנויות ב-yellow ופז
גבי גרנלר, מנהל מערך התחנות והחנויות ב-yellow ופז
גבי גרנלר, מנהל מערך התחנות והחנויות ב-yellow ופז
(צילום דן גרנלר)
עצמאות בראש שקט – מודל הזכיינות של פז
מודל הזכיינות של פז מציע שילוב בין שני היבטים: מצד אחד הזכיין מנהל את העסק באופן ישיר מול רשויות המס, ניהול מלאי, עובדים וכו', ומצד שני הוא מקבל גב כלכלי, תפעולי, שיווקי ולימודי מפז, ענקית הדלק והקמעונאות.
הזכיינים לא נדרשים להשקיע הון משמעותי כדי לקבל עליהם את ניהול הסניף, בהשוואה לרשתות אחרות בעולם הזכיינות, ובוודאי בהשוואה להשקעה בהקמת עסק עצמאי משלהם. חישוב הרווחיות מהמתחם ברור ומשתלם לכל הצדדים - ככל שמכירות התחנה והחנות עולות, כך עולה ההכנסה של הזכיין.
יציבות גם בתקופות משבר – הגב של פז מספק הגנה מול הקשיים האופייניים של עסק עצמאי
היתרון המשמעותי ביותר של זכיינות ברשת של פז, שמושך עצמאים רבים מכל קצוות הארץ, הוא היכולת להישאר עצמאי תוך שמירה על חוסן כלכלי.
"מגיעים אלינו עצמאים רבים, בעיקר מעולם הקמעונאות והמסעדנות, ששואפים להישאר עצמאים אך במקביל להגדיל את היציבות הכלכלית של משק הבית", מספר גבי גרנלר, מנהל מערך התחנות והחנויות ב-yellow ופז. "במיוחד על רקע התנודות במשק, ואירועים שמשפיעים על היציבות התעסוקתית כמו הקורונה, המיתון והמלחמה הנוכחית".
2 צפייה בגלריה
יציבות גם בתקופות משבר
יציבות גם בתקופות משבר
יציבות גם בתקופות משבר
(צילום באדיבות פז)
עצמאות עם ביטחון – פז מציעה חוסן כלכלי עם השקעה ראשונית נמוכה
עצמאיים ש'נולדו להיות עצמאיים' וקשה להם להיות שכירים, מוצאים בזכיינות של פז פתרון המספק את כל היתרונות. "לעצמאי יש את עצמו, את אלוהים ואת מנהל הבנק", אומר גרנלר. "בעבודה עם פז, לעומת זאת, מקבלים מטריה רחבה של מותג חזק, בטחון כלכלי ותעשייתי, מועדון לקוחות מוכן מראש, פעולות שיווקיות, הדרכה וליווי לאורך כל הדרך, פיתוח עצמי ומקצועי, ועד תיקונים תחזוקתיים בסניף ללא התעסקות מיותרת".
זכיינות בפז מתאימה גם לשכירים שרוצים להיות הבוס של עצמם
חלק מהזכיינים של הרשת הם שכירים שרצו לצאת לעצמאות. "לרוב מדובר על עובדים עם ניסיון של שנים בשוק העבודה, שמגיעים עם בסיס כלכלי ומוכנים לעשות צעד בדרך לעצמאות", אומר גרנלר. "הם מעדיפים לעבוד בשביל עצמם ולממש את השאיפות העסקיות שלהם. זכיין של פז, לעומת שכיר שהבוס 'יושב לו על הראש' 24 שעות ביממה, הוא 'אדון לעצמו' בכל הנוגע לסדר היום, בשילוב עם גב כלכלי-לוגיסטי שמספקת הרשת בכל הנוגע לתפעול, שיווק והתמודדות עם משברים.
מה דורשת מכם זכיינות בפז?
לסיכום, גרנלר מתאר את הזכיינים שהוא מחפש לאתגר הבא בקריירה שלהם. "אנחנו מחפשים אנשים עם כישורי ניהול ומקצועיות מוכחת. לרוב מגיעים אלינו בני 30-50 אבל יש גם צעירים שאפתנים ופנסיונרים שמנהלים סניפים מצליחים. צריך להיות איש עבודה מקצועי ולבוא עם הרבה מוטיבציה לעבודת שטח - מנהל הסניף נוגע במוצר בידיים ונמצא יום-יום ברצפת המכירה".
בשורה התחתונה, ככל שהזכיין מקים צוות עובדים איכותי ויודע לפתח ולהשביח אותו, "כך השירות יותר טוב, הלקוחות הופכים ללקוחות חוזרים, ההכנסה גדלה וכולם מרוויחים", מסכם גרנלר.