סגור
כדאי להכיר

תל אביב לא נרדמת : המתווכת לי ירמיהו מסבירה מדוע מחירי הנדל"ן בעיר לא עוצרים

לי ירמיהו הבעלים של משרד התיווך "נכס תל אביבי", עם הסיבות בגינן המחירים לא מפסיקים לעלות בעיר ללא הפסקה

מחירי הדיור בישראל רשמו השנה עליה שנתית של יותר מ-9%, והיד עוד נטויה. בתל אביב, העיר היקרה בישראל, נרשמה עלייה של כ-7%. תל אביב מצויה בביקוש גבוה ועם רמת סיכון נמוכה יחסית לירידת מחירים. הביקוש למגורים ולהשקעה בעיר המבוקשת בישראל ממשיכים להתגבר, ושינוי המגמה אינו נראה לעין בעתיד הקרוב.
3 צפייה בגלריה
לי ירמיהו " נכס תל אביבי"
לי ירמיהו " נכס תל אביבי"
לי ירמיהו " נכס תל אביבי"
(Q ElIte Beauty)
שוחחנו עם המתווכת לי ירמיהו, הבעלים של משרד התיווך "נכס תל אביבי", כדי ללמוד משהו על רמות מחירי הנדל"ן בתל אביב, ולגלות איך עושים עסקאות נדל"ן מוצלחות בעיר.
"תל אביב היא סמל סטטוס"
"תל אביב היא עיר עם ביקושים מאוד קשיחים. כמעט ואין היצע דיור בתל אביב, ודאי לא מול הביקוש הגבוה שלא מאט", אומרת לי. "אפילו דירות ישנות וטעונות שיפוץ נהנות ממחירים מרקיעי שחקים. אמנם קיימים פרויקטים של השבחת נכסים כמו פינוי-בינוי ותמ"א 38/1 אשר אמורים להגדיל את ההיצע, אולם על מנת להוציא לפועל פרויקט נדרשות שנים רבות, ויש לעבור הרבה מכשולים בדרך. יוצא מכך שבפועל היצע הנכסים לא באמת גדל בטווח הקצר. יחד עם זאת, דירות עם פוטנציאל תמ"א נמכרות כבר עם אלמנט ההשבחה, מה שמסייע למחירים להמשיך להישאר גבוהים".
מה עוד גורם למחירים בתל אביב להיות כל כך גבוהים?
לי: "בשנה האחרונה, מלבד המשקיעים והקונים שממילא נוהרים לתל אביב, אפשר להרגיש סוג נוסף של קונים שהתגבר בדמות מתעשרי ההייטק החדשים; מדובר בצעירים שנוסעים על קורקינט שעשו כסף במהירות מאקזיטים והנפקות וסייעו להזרמת כסף נוסף אל הנדל"ן בעיר והגברת הביקוש הגבוה ממילא. תל אביב היא כבר מזמן סמל סטטוס.
3 צפייה בגלריה
לי ירמיהו המתווכת של תל אביב
לי ירמיהו המתווכת של תל אביב
לי ירמיהו המתווכת של תל אביב
(Pixabay)
מעבר לכך, צריך להתייחס לאלמנטים הפסיכולוגיים בסיפור: התחושה הזו שאם אני לא אקנה עכשיו אני לא אצליח לקנות בכלל; כשאנו רואים את חלום הדירה שבבעלותנו מתרחק מאיתנו, אנו רואים קונים שמסתערים על השוק. עצם התחושה הזאת של מחסור והפחד מעליית המחירים המתמשכת, הם חלק מן הגורמים בפועל לעלייה של המחירים. בנוסף, רמת התחבורה הציבורית בישראל לוקה בחסר, והפקקים הרבים גורמים לרבים שעובדים בעיר פשוט לשאוף למגורים ליד מקום העבודה. מבחינת שיקולי עלות תועלת, חלק מהאנשים מעדיפים לשלם יותר על הבית מאשר לבזבז שעות על נסיעות ופקקים שהם זמן יקר וכסף.
בנוסף, בתור אמא שמגדלת ילדה בעיר, תל אביב היא מאוד ידידותית למשפחות צעירות: יש המון פעילויות, שבילי אופניים, גנים ציבוריים, גני ילדים, פארק הירקון וכל מה שצריך. יש בעיר הזאת תרבות, מסעדות, בילויים, חיים. יש בה ליברליות ואנרגיות שאין באף מקום בישראל, ואפילו לא בהרבה ערים מרכזיות בעולם. אם פעם היה מקובל להעביר את חיי הרווקות בעיר, ואז לנדוד לערים הסובבות להקמת חיי משפחה, היום משפחות מסרבות לעזוב את העיר כמעט בכל מחיר, גם במחיר של להסתפק בדירה קטנה יותר, ללא חניה וללא מעלית. פשרות של העיר".
3 צפייה בגלריה
לי ירמיהו
לי ירמיהו
לי ירמיהו
(טלי דוברת)
איך את מסבירה את ההצלחה של המשרד שלך?
"מבחינת מוכרי הדירות בתל אביב, יש יתרון גדול במשרד שיודע למקסם את המחיר עבור הנכס. כבר בשלב הראשון, אני מבצעת הליך נכון של תמחור הנכס המבוסס על ניתוח מעמיק של עסקאות שבוצעו בסביבה, וכמובן בדיקת הנכסים החלופיים שעומדים על המדף. בנוסף, עבודת שיווק אינטנסיבית, הכוללת שיתופי פעולה, פרסומים בכלל המדיות וכמובן יכולת המשא ומתן עד לסגירת העסקה.
מבחינת הקונים, חשוב להבין את צרכי הלקוח והאם יש הלימה בין הדרישה לבין התקציב, לדעת לאתר את הנכסים המתאימים, לייעץ בכל התהליך הזה ברמת מעטפת כוללת. ודבר אחרון והוא החשוב ביותר בעיני – גם למוכרים וגם לקונים – ייעוץ כן, חברי ותואם לצרכיהם. המטרה בסוף היא שהלקוחות יהיו מרוצים. אין דבר טוב יותר מלקוחות מרוצים שהרגישו שביצעו עסקה טובה שמתאימה להם וקיבלו ממני ערך ממשי".
משרדה של לי ירמיהו נמצא במגדלי אלון בתל אביב. לי עוסקת מזה חמש שנים בענף של ייעוץ נדל"ן בתל אביב; היא עצמה גדלה בעיר, מתגוררת בה כיום (אזור נורדאו), ומתמחה בנכסים באזור לב העיר והצפון הישן. לפרטים נוספים כנסו לאתר של לי ירמיהו, לעמוד הפייסבוק, או התקשרו לטלפון 052-284-2767.