סגור
נשים ופיננסים דף כתבה

שקט פיננסי

חלי קוטל סדניק, מגיעה משוק ההון, והיום היא מתכננת פיננסית. "העובדה שאני מכירה את המוצרים מבפנים נותנת לי יתרון יחסי"

1 צפייה בגלריה
חלי קוטל מתכננת פיננסית
חלי קוטל מתכננת פיננסית
חלי קוטל מתכננת פיננסית
(צילום:מיקי פורת)
כרטיס ביקור
שם: חלי קוטל סדניק
מקצוע: מתכננת פיננסית
העסק: חלי קוטל מתכננת פיננסית
מקום מגורים: ראשל"צ
# "אל תפדו קרנות השתלמות. זה מוצר פיננסי מצוין, שהרווחים עליו פטורים ממס. גם אם חייבים כסף; עדיף לקחת הלוואה על חשבון הקרן הריבית תהיה טובה יחסית לריבית שניתן לקבל בבנק".
מה למדת?
"B.A בכלכלה וניהול ו-M.B.A במנהל עסקים, עם התמחות במימון בשני התארים. בהמשך הוצאתי רישיון לניהול תיקי השקעות של הרשות לניירות ערך ולייעוץ פנסיוני של הרשות לחיסכון וביטוח במשרד האוצר. בנוסף אני בוגרת קורסים מקצועיים בתכנון פרישה ותכנון תיק לקוח".
איך הגעת לקריירה הנוכחית?
"כבר במהלך התואר בחרתי במימון כי החלום שלי היה להגיע לשוק ההון. בשנה השלישית ללימודים נכנסתי לבית השקעות בתור טלפנית ועם הזמן הוצאתי את הרישיונות הרלוונטיים. נכנסתי לתחום כי אהבתי... ועם הזמן האהבה שלי לכך רק גדלה".
מה העצה הכי טובה שקיבלת במהלך הקריירה?
"העצה הטובה ביותר נשמעת אולי בנאלית או שחוקה, אבל היא עצה כל כך טובה שמוטב לחזור עליה: חייבים תמיד להמשיך ללמוד ולהתפתח – כי האלטרנטיבה היא לא עמידה במקום. האלטרנטיבה היא נסיגה".
מה העצה הגרועה ביותר:
"אהה, זה קל: 'לבחור בדרך הקלה'".
ספרי על לקוחה אחת שהפכה לאבן דרך משמעותית בקריירה שלך.
"יש לי לקוחה מקסימה לאחר פרישה, שנהגה משך שנים להגיע לבנק ולהיפגש עם היועץ החביב עליה. בעקבות שינוי מדיניות של הבנקים והוצאת יועצי ההשקעות מהסניפים, אבד לה הקשר עם אותו יועץ, והיא הרגישה שאיבדה שליטה בנכסיה.
בדיעבד זו היתה ברכה, כי מבדיקה שערכתי לה התברר שהיא לא מנצלת את הטבות המיסוי המגיעות לה וכי הרכב הנכסים והתיק אינם אופטימליים. כמובן ששינינו את כל אלה ועשינו אופטימיזציה של הנכסים ומאז היא מקבלת ממני דוחות חודשיים, אחת לתקופה אנחנו משוחחות ומוודאות שהצרכים שלה לא השתנו".
"הלקוחה הזו חידדה לי את המהות האמיתית של המקצוע שלי שהיא לספק שקט נפשי.
היכולת לראות תמונה אחת כוללת ולייצר אופטימיזציה עם שירות מעולה ונגיש ללקוחות".
מה הדבר שמבדל אותך מעסקים דומים?
"אני מגיעה משוק ההון שבו יש לי מעל 17 שנה ניסיון ומכירה את התחום הפנסיוני. זה נשמע דומה אבל לא בהכרח אותו דבר. העובדה שאני מכירה את המוצרים מבפנים ומבחוץ נותנת לי יתרון יחסי בתחום הפיננסי".