סגור
רפי סער: "כפר סבא רואה בהתחדשות העירונית ערך עליון"
"תקווה למשפחות הוותיקות": מוטי ששון ועו"ד יוסי אומיד על מהפכת ההתחדשות בחולון
עוד בזירת הנדל"ן

"מובילה את טבלאות הביקושים" – השכונה ששמה את קרית גת על מפת הנדל"ן

ביעד להפיכתה של קרית גת לעיר השלישית בגודלה בישראל ב-2040, לרובע החדיש, הכולל את כרמי גת וכרמי גת צפון, תפקיד מרכזי. את חזון ראש העיר כבר מיישמות בשטח שחקניות הנדל"ן, ובהן דמרי מהחברות הגדולות בישראל, המקימה בו שורה של פרויקטים: "זהו אזור צומח, עם מגוון יתרונות"

בשיתוף מערכת זירת הנדל"ן
מתיחת הפנים שעוברת קרית גת, עתידה למתג מחדש את העיר הוותיקה שנוסדה בשנות ה-50, כשהיעד לקראת שנת 2040 הוא שאפתני במיוחד: לאכלס כ-420 אלף תושבים (ביחס לכ-60 אלף תושבים כיום) ולהפוך לעיר השלישית בגודלה בישראל. בחסות מיקום אסטרטגי והסכמי הגג עתיד היצע המגורים בעיר לגדול באלפי יחידות דיור, לצד פיתוח עוגנים כלכליים של מסחר ותעסוקה, שדרוג תשתיות התחבורה והקמת מוסדות ציבור, גני ילדים ובתי ספר, ואף אצטדיון כדורגל.
"החזון הוא להקים עיר מחוז משמעותית –מטרופולין במרכז מדינת ישראל, בין המרכז וירושלים לבאר שבע", מצהיר ראש העיר אבירם דהרי. "כבר כעת מתוכננות להיבנות בקרית גת עשרות אלפי יחידות דיור מצפון לכרמי גת, ממערב לעיר, בתוך תחומי העיר ומדרום-מזרח לה".
קראו עוד בזירת הנדל"ן:
את הרוח הגבית למימוש היעדים מספקים כאמור הסכמי הגג - כשבעקבות ההסכם מ-2013, נחתם 5 שנים מאוחר יותר בין העירייה המקומית לבין משרד האוצר ורשות מקרקעי ישראל הסכם נוסף בהיקף כולל של למעלה ממיליארד וחצי שקלים. הסכם זה מרחיב למעשה את ההסכם הראשון, כשעוגן מרכזי בו טמון בהקמת רובע חדיש ומודרני – כשכרמי גת צפון, שכונת מגורים חדשה וצעירה, תצטרף לשכונת כרמי גת הפופולרית, ותספק מענה איכותי לקליטת עשרות אלפי משפחות.
3 צפייה בגלריה
ראש עיריית קרית גת, אבירם דהרי. "בעיר מתוכננות להיבנות עשרות אלפי יחידות דיור" צילום
ראש עיריית קרית גת, אבירם דהרי. "בעיר מתוכננות להיבנות עשרות אלפי יחידות דיור" צילום
ראש עיריית קרית גת, אבירם דהרי. "בעיר מתוכננות להיבנות עשרות אלפי יחידות דיור"
(צילום באדיבות עיריית קרית גת)

מגשימים את חלום הדירה
בשטח עצמו, כך נראה, המציאות מיישרת קו עם השאיפות, כשכרמי גת וכרמי גת צפון, ממצבות עצמן בצמרת דירוג השכונות המבוקשות בישראל. גם התפרצות מגפת הקורונה לא עצרה את הבנייה שמתנהלת בקצב גבוה.
שכונות כרמי גת וכרמי גת צפון ממוקמות בחלקה הצפוני של העיר. כרמי גת כוללת כ-7,500 יחידות דיור בבנייה רוויה ובבנייה של יחידות צמודות קרקע, הנבנות סביב פארק עצום של 430 דונם, כאשר המקום כבר מאוכלס ברובו במשפחות צעירות. בשכונה שמעניקה שרות מלא לתושביה, כבר פועלים תיכון, שני בתי ספר יסודיים, גני ילדים ומעונות יום, וכן מרכז קהילתי, בתי כנסת ופארק ירוק הכולל עשרות מתקנים.
בימים אלה מתקדמת גם בנייתו של מתחם הספורטק על שטח של 100 דונם, ובנוסף, נבנים בתחומה של השכונה מתחמי מסחר בהיקף של 35 אלף מ"ר, כשבראשם מתחם בילוי ופנאי BIG הצפוי להיפתח בשנה הבאה. כמו כן, ישנם מיזמים בעירוב שימושים המשלבים מסחר ומגורים, והתוכניות לשכונה כוללות גם מרכז עסקים קרית ספורט שתכלול אצטדיון כדורגל, אולם כדורסל ומרכז קניות בשטח של 40 אלף מ"ר.
על התהודה סביב כרמי גת מעיד גם הזינוק במחירי הדירות בה: לפי אתר מדלן, אם בקיץ 2014 עמד מחירה הממוצע של דירה בשכונה על 832 אלף שקלים, הרי שבקיץ הנוכחי כבר טיפס המחיר ל-1.3 מיליון שקלים. על פי הערכות המומחים צפויים המחירים בשכונה להמשיך ולעלות.
3 צפייה בגלריה
כרמי גת. מחירי הדירות בשכונה זינקו בעשרות אחוזים
כרמי גת. מחירי הדירות בשכונה זינקו בעשרות אחוזים
כרמי גת. מחירי הדירות בשכונה זינקו בעשרות אחוזים
(הדמיה: באדיבות עיריית קרית גת)
כרמי גת צפון ממשיכה את הקו ומותאמת לסטנדרטים של עיר חכמה וירוקה - והיא תציע כ-5,500 יחידות דיור ותשתיות חדישות ומתקדמות. אחד היתרונות המרכזיים בשכונה טמון בהיבט התחבורתי עם מערך מחלפים, גשרים וכבישים רב מסלוליים לכביש 40, כביש 6 וכביש 35. עבור המתניידים בתחבורה ציבורית, תחנת הרכבת של קרית גת ניצבת במרחק קצר. המשמעות: כ-35 דקות נסיעה בלבד ברכב לתל אביב, וכ-32 דקות ברכבת. אגב, בהמשך מתוכננת הקמת תחנת רכבת נוספת על ציר תל אביב-באר שבע, וכן יציאה נוספת לכביש 40.
מי שהקדימה לזהות את הפוטנציאל הנדלני הטמון בקרית גת המתחדשת היא חברת הנדלן הוותיקה דמרי, מגופי הבנייה הגדולים והמוערכים בישראל. ברובע החדש מקימה החברה את פרויקט דמרי בכרמי גת - מתחמי מגורים יוקרתיים המאפשרים להגשים את חלום הדירה הלכה למעשה.
"ההחלטה שלנו לפעול בכרמי גת צפון רחוקה מלהיות מקרית", אומר אמיר כהן, סמנכ"ל השיווק והמכירות של דמרי. "זהו אזור צומח עם פוטנציאל אדיר ומגוון רחב של יתרונות, המהווה אבן שואבת לזוגות צעירים ומשפחות, וכן למשפרי דיור המבקשים להתגורר בדירות חדשות ובאזור נגיש לגוש דן ומרכזי התעסוקה. אנחנו בדמרי רואים חשיבות רבה בפיתוח אזורי מגורים מחוץ לתל אביב רבתי והפריפריה בפרט, ויודעים שיש לכך ביקוש גבוה. בסופו של דבר, ובעצימות הרבה יותר גבוהה מאז פרוץ הקורונה, כולם מבינים את החשיבות בבחירת מקום מגורים עם איכות חיים המציע הכל במקום אחד - ובכרמי גת צפון המוטו הזה בא לידי ביטוי".
חווית מגורים מקסימלית
בפרויקט דמרי בכרמי גת כ-700 יחידות במספר מתחמים הכוללים מגדל בן 25 קומות (הגבוה בעיר), בניינים של 10 קומות, ובנייני בוטיק של 6-4 קומות לצד מתחם קוטג'ים. "המתחמים מחולקים ל-4 וממזגים בין סוגי הבינוי השונים, כשהרציונל מבחינתנו הוא למקסם את מגוון האפשרויות וחוויית המגורים: גם במפרט עשיר בדירות עצמן, וגם בקרבה למוקדים המרכזיים באזור - כולם נמצאים במרחק הליכה קצרצר", אומר כהן.
בהתאם לפרויקט בנפח כה גבוה, עבודות הבנייה מתבצעות במספר שלבים. בשלב א' נבנה מתחם בן 270 יחידות הכולל מגדל של 25 קומות, 2 בניינים בני 10 קומות ומתחם קוטג'ים, כאשר רוב יחידות הדיור שנבנו כבר נמכרו וחלקן אף נמסרו בשבועות האחרונים לרוכשים. שלב ב' שיוצא לשיווק בימים אלו, כולל בניית 414 יחידות דיור נוספות, כשייחודן הינו בבנייני בוטיק בני 6-4 קומות שהקמתם כבר יצאה לדרך. על תכנון המיזם מופקדים משרדי האדריכלים א.בנצי אדריכלים וא.ד כהן.
3 צפייה בגלריה
דמרי בכרמי גת. "למקסם את חווית המגורים"
דמרי בכרמי גת. "למקסם את חווית המגורים"
דמרי בכרמי גת. "למקסם את חווית המגורים"
(הדמיה: באדיבות דמרי)
כהן מוסיף כי הפרויקט פונה במפורש לקהלים רחבים: מדובר גם במשפרי דיור תושבי קרית גת הוותיקה, שמבקשים לעבור לדירות חדשות באחת משכונות הדגל של העיר, וגם במשפחות מהשפלה, מהמרכז ואפילו מירושלים. לדבריו, "פלח אוכלוסייה נוסף שטביעת האצבע שלו כבר מורגשת בפרויקט היא של המשקיעים. יצרנו כאן תמהיל דירות בגדלים ומחירים משתנים, כדי להתאים לכל לקוח את הדירה שעונה לו על הדרישות ומתאימה לתקציב שלו".
"מה שהופך את כרמי גת וכרמי גת צפון לשכונות אטרקטיביות, הן מבחינת המשקיעים והן מבחינת הזוגות הצעירים, זה שהן כוללות את כל התשתיות הנדרשות לחוויית מגורים משמעותית, כמו גם נגישות תחבורתית", מנתח שמאי המקרקעין, ישראל יעקב. "העובדה שמדובר בשכונות חדשות לגמרי, הנמצאות ברובע עצמאי, ובהן יחידות דיור רבות במחיר שהוא עדיין זול – מובילות להגעה של אוכלוסייה צעירה ממעמד סוציו אקונומי יחסית גבוה. ככל שמחירי הדיור בישראל ימשיכו לטפס, גם בכרמי גת ובכרמי גת צפון אנחנו נראה עלייה. קיים חוק של הכלים השלובים ואני לא רואה פה עצירה".
"אלפי משפחות צעירות נוהרות לקרית גת והביקושים למגורים בעיר נמצאים בעלייה מתמדת", מסכם ראש העיר דהרי. "לא בכדי מובילה כרמי גת את טבלאות הביקושים, ההתעניינות, התשואות וכדאיות ההשקעה זה שלוש שנים ברציפות".