סגור
כדאי להכיר

המתכנן הפיננסי לפרישה לגמלאות רונן קניש: "כך תישארו עם יותר כסף בעת הפרישה"

אנשים רבים נוטים להדחיק את המחשבה על הפנסיה שלהם. עם זאת, כולנו נרצה להיות במצב כלכלי שיאפשר לנו שלא לעבוד בגיל הפרישה. המתכנן הפיננסי רונן קניש עם כמה תובנות חשובות כדי להתכונן ליום שאחרי

בואו נדבר על פנסיה. רגע, חכו, אל תברחו! נכון, זה מבלבל, זה מלחיץ, אבל זה חשוב. בסופו של דבר, אתם לא רוצים לעבוד לצורך קיום בסיסי בעשור השמיני לחייכם, כדאי שתקדישו לנושא כמה דקות כבר היום. בין אתם לקראת פרישה ובין אם אתם רחוקים ממנה מאד, כדאי שתקראו את דבריו של המומחה בנושא תכנון פיננסי לפרישה לגמלאות, רונן קניש.
1 צפייה בגלריה
רון קניש
רון קניש
רונן קניש
(יח''צ)
מתקרב לפרישה? תבדוק על קיבוע זכויות
"הדבר הכי חשוב שאני יכול לומר בנושא הפרישה", אומר רונן, "הוא שלקראת פרישה, עליכם לקבל לתכנן את הנושא הפנסיוני. מדוע? משום שכל קביעה ואמרה בנושא היא כללית, ולכן יש פרטים שהיא לא חלה עליהם. אין משהו שהוא תמיד נכון, אלא כל אחד יש מה שנכון עבורו ספציפית. עם זאת, יש כמה דברים שחשוב בכל זאת לדעת.
למשל, ברגע שאדם מגיע לגיל פנסיה, על הקצבה המשולמת לו מקרן הפנסיה צריך לשלם מס הכנסה. עם זאת, אדם שמגיע לגיל פנסיה, זכאי לקבל פטור ממס בסכום של קרוב לשמונה מאות אלף שקלים (לפי סעיף 9א(ה) לפקודת מס הכנסה). אולם כדי לקבל את הפטור הזה, על הנישום להגיע לפקיד השומה, ולעבור הליך שנקרא "קיבוע זכויות". אם לא ניגשתם לבצע קיבוע זכויות, אזי לא תיהנו מן הפטור. עם זאת, גם כאן חשוב להיוועץ: השאלה היא האם למשוך סכום גדול בבת אחת מן החיסכון (כלומר, לבצע היוון), או שמא למשוך את הסכום כקצבה. התשובה לשאלה זו, נקבעת בהתאם למצב הבריאותי של המטופל, הוותק של קופת הגמל שלו, הצורך שלו בכסף וכדומה. בכל מקרה, בין אם בוחרים בהיוון ובין אם קצבה, הבחירה היא למעשה בלתי הפיכה, ולכן יש לה חשיבות קריטית. אלו שאלות שרק מומחה לפנסיה יכול באמת לתת להן מענה".
צעיר? תדאג לפנסיה שלך
"תכנון פנסיוני לפני פרישה זה חשוב, אבל לא פחות חשוב לקבל ייעוץ נכון גם כשאתה צעיר", אומר רונן. "אנשים צעירים באמת לא מתעסקים בפנסיה שלהם. מי שמרוויח מכך הן חברות הפנסיה, לא החוסכים. לא חסרים אנשים שלא מודעים אפילו לגובה דמי הניהול שלהם, וזה חבל, כי ההשלכות יכולות להגיע למאות אלפים בגיל הפרישה, שניתן לחסוך אותם על ידי שיחת טלפון פשוטה.
דבר נוסף שאנשים צעירים צריכים לבדוק, הוא את מסלול ההשקעה של הכספים שלהם, ולוודא שהם מושקעים במניות בסיכון מוגבר. מדוע? משום שלצעיר שחוסך לפנסיה, צריכים להיות שיקולים אחרים מאדם מבוגר שנמצא סמוך לגיל הפרישה: מי שנמצא לקראת פרישה, לא יכול להרשות לעצמו שהקרן שלו תפסיד, שהרי אז הוא לא ייהנה מהכסף. אולם צעיר, שיש לו שנות חיסכון רבות לפניו, יכול להרשות לעצמו לקחת "סיכונים"; אם מסתכלים ברמת המאקרו, גם אם הבורסה חווה משברים פה ושם, בטווח הארוך, הבורסה גדלה בעקביות, ועוגת המשאבים העולמית מתרחבת. כלומר, הבורסה תמיד צפויה לתקן את עצמה תוך כמה שנים לכל היותר. לכן, גם אם הכסף שלכם בסיכון גבוה כביכול במסלול המסוכן, עדיין הסיכויים הם לטובתכם.
עם זאת, כל צעיר חייב לעשות ייעוץ עם מומחה לפנסיה, לפחות פעם בכמה שנים: מישהו שיבדוק את המצב הפיננסי שלו מכל מיני היבטים, ויעזור לו לתכנן קדימה. למשל, כדאי לבדוק אם יש אפשרות להפקיד כסף לקופת גמל להשקעה או מוצר דומה, משהו שיכול לייצר תשואה במקום שהכסף יתבזבז או יצבור אבק בפק"מ בבנק".
שירותיות מעל הכל
רונן קניש הוא מתכנן פיננסי לקראת פרישה לגמלאות, יועץ פיננסי ומטפל בהשקעות פיננסיות. רונן עבד קרוב ל-10 שנים בשיווק קרנות נאמנות ותעודות סל, ולפני קרוב לחמש שנים, הפך לעצמאי בתחום של ביטוח פנסיוני ותכנון פיננסי.
מה הערך המוסף שלך?
רונן: "אני לא טוען שאני הכי חכם בעולם. אבל אני כן שואף לעבוד הכי קשה, ולתת את השירות הכי טוב. אני כמעט ולא יושב במשרד, אני כל היום מסתובב בחוץ אצל הלקוחות. איך אומרים? אם יוצאים, מגיעים למקומות נפלאים: אני פוגש אנשים כל הזמן, מכירים אותי ואז מתעניינים בשירות שלי. מעבר לכך, אני זמין ללקוחות שלי מהבוקר עד הלילה בטלפון או בווצאפ. כל לקוח שלי מרגיש שאני נותן לו את המאה-אחוז".

לפרטים התקשרו לרונן בטלפון 052-2166740.