סגור

לבחור משקיע מוביל ופשוט לעקוב אחריו אוטומטית - מהפיכת המסחר החברתי מגיעה לישראל!

קולקטיב2 האמריקאית נכנסת לישראל ומאפשרת לקהל הישראלי ליהנות לראשונה מיתרונות המסחר החברתי. מהיום ניתן לחקות תיקי השקעות של משקיעים מובילים בלחיצת כפתור

בעשור האחרון פרץ לעולם תחום השקעה פורץ הדרך - מסחר חברתי. באמצעות המסחר החברתי ניתן לעקוב אחר מנהלי השקעות מובילים הסוחרים במניות, קרנות סל ובחוזים עתידיים. אחת החברות המובילות בעולם בענף המסחר החברתי, Collective2, פתחה לאחרונה את פעילות המסחר החברתי לקהל הישראלי באמצעות בית ההשקעות אינטראקטיב ישראל.
המסחר החברתי מאפשר לכל אדם לעקוב, ואף להתחבר אוטומטית, לתיקי השקעות של מנהלי השקעות מובילים בשוק ההון. ניתן לצפות בנתוני המסחר של מנהלי ההשקעות במסחר החברתי, ואף ניתן לראות את כל העסקאות שבוצעו בעבר, תשואות לפי מגוון טווחי זמן, מדדי סיכון ועוד נתונים רבים שיכולים לסייע בקבלת החלטה אחר מי כדאי לעקוב.
2 צפייה בגלריה
טבלת ביצועים
טבלת ביצועים
טבלת ביצועים
(באדיבות אינטראקטיב)
אז מה זה מסחר חברתי?
פלטפורמות חברתיות מובילות כמו פייסבוק, ווייז ואינסטגרם פועלות לפי העיקרון המנחה של שיתוף. שיתוף המונים בידע וביצירת ערך מתוך המידע הזה הוא בסיס העיקרון של פלטפורמה חברתית, וכך גם בעולם המסחר החברתי. תחום ההשקעות בשוק ההון מעולם לא היה שקוף ונגיש יותר לקהל הרחב כפי שהוא כיום בפלטפורמת המסחר החברתי.
כל אדם שמעוניין להשקיע בשוק ההון, אך אין לו את הידע הנחוץ או הזמן הנדרש לכך, יכול להשתמש בפלטפורמה למסחר חברתי ולעקוב אחר מנהלי השקעות מובילים. כל אדם יכול בזמן קצר ובתהליך פשוט להיחשף למגוון רחב של משקיעים מובילים, לעקוב אחר ביצועיהם, ואף להעתיק אוטומטית את פעולות המסחר שלהם לתיק ההשקעות הפרטי.
פלטפורמת המסחר החברתי אף מציעה אפשרות למשקיעים מצליחים להירשם למסחר החברתי בתור לידרים (Leader), ולפרסם את תיק ההשקעות שלהם. המשקיע מקבל עוקבים אשר משלמים לו דמי מנוי חודשי עבור חשיפת פעולות התיק בפני העוקבים.
2 צפייה בגלריה
המסחר החברתי מגיע לישראל!
המסחר החברתי מגיע לישראל!
המסחר החברתי מגיע לישראל!
(באדיבות אינטראקטיב)
איך זה באמת עובד?
פלטפורמת המסחר החברתי מייצרת גורם מתווך בין משקיעים בעלי ידע וניסיון בשוק ההון לאנשים שמעוניינים להיחשף לפעולות של מנהלי השקעות מובילים בעלות פיקס נמוכה. לכל משקיע המעוניין להציג את יכולותיו יש אינטרס כלכלי מובהק שיעקבו אחריו כמה שיותר אנשים מבלי שיהיה צריך להיות בעל רישיון ניהול תיקי השקעות או לשלם כסף רב כל שנה בגין ביטוח ונאמנות. כל מנוי המעוניין לעקוב אחר מנהל השקעות ישלם דמי מנוי חודשי הנקבע ע"י מנהל ההשקעות, וכך אותו משקיע המפרסם את ביצועיו יכול להרוויח כסף מכל מנוי.
מערכת המסחר החברתי למעשה מאפשרת למנהלי השקעות להקים קרן "נאמנות" מקיפה, וכל זאת ללא עלות, תפעול ורגולציה. מצד שני, העוקבים בעצמם מקבלים בזמן אמת את המידע אודות העסקאות שמבצע מנהל העסקאות בשקיפות מלאה.
איך מתחילים?
פלטפורמת המסחר החברתי קולקטיב2 נכנסה לראשונה לישראל, וממציעה את שירותה באמצעות בית ההשקעות אינטראקטיב ישראל. הליך ההצטרפות לפלטפורמת המסחר החברתי כוללת 2 שלבים פשוטים ומהירים; השלב הראשון הינו שלב ההרשמה לאתר קולקטיב2 (Collective2). בשלב השני על העוקב לבחור את המערכת אשר אחריה היה רוצה לעקוב, ולהתחבר אחר המערכת שאחריה רוצה לעקוב.