סגור
נחושת
נחושת (צילום: שאטרסטוק)

בדרך לעסקת ענק בתעשיית הכרייה: BHP מציעה 39 מיליארד דולר להשתלטות על אנגלו אמריקן

העסקה שנועדה להרחיב את תיק מכרות הנחושת של BHP, תמזג את שתי חברות הכרייה העולמיות ותדורג כאחת העסקאות הגדולות בתעשייה מזה שנים בזמן שהביקוש לנחושת צפוי לזנק. אנגלו בוחנת את ההצעה

קבוצת הכרייה הגדולה בעולם, BHP האוסטרלית, הציעה 39 מיליארד דולר (31 מיליארד פאונד) להשתלטות על אנגלו אמריקן – העסקה תמזג את שתי חברות הכרייה העולמיות ותדורג כאחת העסקאות הגדולות בתעשייה מזה שנים. BHP הודיעה היום (ה') כי היא מציעה 0.7097 מניות BHP עבור כל מניה של אנגלו, כדי להרחיב את תיק מכרות הנחושת שלה.
ההצעה של BHP מעריכה כל מניה של אנגלו ב-31.35 דולר. מניית אנגלו עלתה ב-13% במסחר המוקדם בלונדון, מה שהעניק לה שווי שוק של 38.12 מיליארד דולר. הביקוש לנחושת צפוי לזנק עקב ההתרחקות העולמית מדלקים מאובנים. המתכת נמצאת בשימוש רב בפרויקטים של אנרגיה מתחדשת ובכלי רכב חשמליים.
החיבור בין שתי החברות יהיה אחד המשפיעים ביותר בתחום הכרייה מאז רכישת Xstrata על ידי גלנקור ב-2013. אנגלו מחזיקה בכמה ממכרות הנחושת הנחשקים ביותר בפרו ובצ'ילה, אך המנכ"ל, דאנקן וואנבלד נמצא תחת לחץ מאז דצמבר, אז חשפה החברה ירידות גדולות בתחזיות הייצור שלה.
אנגלו אמרה שהיא בוחנת את ההצעה שהתקבלה מ-BHP. ההצעה של BHP לאנגלו מגיעה שנה לאחר שחברת הכרייה ממלבורן השלימה השתלטות של 6.3 מיליארד דולר על המתחרה האוסטרלית עוז מינרלס (Oz Minerals), וכך הגדילה את החשיפה שלה לנחושת. העסקה התחילה גל של עסקאות נוספות בתעשייה. BHP אמרה אז שהיא תתמקד במיזוג של עוז מינרלס ובפיתוח פעילות האשלג שלה.
אנגלו, אשר נוסדה לפני 107 שנים, היא בין 25 החברות היקרות ביותר בבורסת לונדון, וההצעה של BHP עשויה לגרום חשש של בריחת חברות מבירת בריטניה. חלק מהמשקיעים ב-BHP אמרו שיש מעט מדי פרטים לגבי השאלה אם הרכישה תמשוך את בעלי המניות, אחרים אמרו שזה הגיוני בהתחשב בהתמקדות של BHP בהגדלת תיק הנחושת שלה. אנדי פרסטר, מנהל השקעות בכיר מ-Argo Investments, המחזיקה במניות ב-BHP, אמר שהעסקה תישפט בסופו של דבר לפי מחירה. כריסטופר לפמינה, אנליסט בג'פריס, העיר כי העסקה עלולה לעמוד בפני בעיות של הגבלים עסקיים עקב מעמדן המשולב של החברות בתחום הנחושת.