סגור
מפעל מכוניות טסלה
מפעל טסלה (צילום: רויטרס)

דיווח: טסלה ביטלה את פרויקט המכונית הזולה שלה

לפי רויטרס, פרויקט מכונית הלואו-קוסט שעליו דיבר מנכ"ל החברה מאסק במשך שנים בוטל. הטסלה 2 אמורה היתה לעלות 25 אלף דולר - לעומת הטסלה 3 שנמכרת ב-39 אלף דולר בארה"ב. מאסק צייץ: "רויטרס משקרת"

טסלה ביטלה את פרויקט המכונית הזולה שלה, שעליה בנו המשקיעים שתניע את הצמיחה ותהפוך את החברה ליצרנית רכב להמונים, כך על פי שלושה מקורות שדיברו עם רויטרס.
ההחלטה מהווה נטישה של יעד ארוך שנים שמנכ"ל החברה, אלון מאסק, תיאר פעמים רבות כיעד העיקרי שלה: מכוניות חשמליות בנות השגה להמונים. התוכנית הראשונית שלו עבור החברה מ-2006 קראה לייצור דגמי יוקרה ראשית, ואז שימוש ברווחים כדי לממן "מכונית משפחתית לואו קוסט."
מאז מאסק חזר והבטיח את הרכב הזה למשקיעים ולצרכנים. עוד בינואר אמר מאסק למשקיעים שטסלה מתכננת להתחיל את ייצור הדגם במפעלה בטקסס במחצית השנייה של 2025. הדגם הזול ביותר של טסלה כיום, המודל 3 המשפחתית, נמכר תמורת כ-39 אלף דולר בארה"ב, והדגם שכבר לא ייוצר, המודל 2, היה אמור לעלות כ-25 אלף דולר.
לאחר פרסום הידיעה ברויטרס מאסק העלה פוסט לאפליקציית X בה כתב "רויטרס משקרת (שוב)". מניות טסלה ירדו ב-6% בעקבות הדיווח ברויטרס, אך עלו בחזרה בעקבות הפוסט של מאסק. עם סגירת השוק אתמול רשמה המניה ירידה של 3.6%. מעט לאחר מכן כתב מאסק: "הרובוטקסי של טסלה ייחשף ב-8 באוגוסט, ושלח את המניות לעלייה במסחר המורחב.
ביטול הפרויקט מגיע בעוד טסלה מתמודדת עם תחרות קשה מצד יצרניות רכב חשמלי סיניות שמציפות את השוק במכוניות שמחירן נמוך מ-10 אלף דולר. התוכנית לרובוטקסי ללא נהג מהווה אתגר הנדסי קשה יותר וכרוכה בסיכונים רגולטוריים נוספים. שני מקורות אמרו לרויטרס שלמדו על ביטול המודל 2 בפגישה שבה נכחו עשרות עובדים, שהתקיימה על פי אחד המקורות בשלהי פברואר. אחד המקורות שדיבר עם רויטרס הביע אופטימיות מהמיקוד החדש ברובוטקסי, תחום שמאסק רואה כעתיד הניידות, אך הזהיר שתוכניותיה של טסלה עוד עשויות להשתנות בהתאם לתנאים הכלכליים.