סגור
חנות איקאה קרקוב פולין
חנות איקאה בקרקוב, פולין. להחזיר את המחירים לרמות של 2022 (צילום: Jakub Porzycki / Reuters)

אופטימיות בהרכבה אישית: איקאה מורידה את המחירים בכל שווקיה

ענקית הריהוט השבדית מרחיבה את הורדות המחיר בהן התחילה בשנה שעברה על רקע ההקלה באינפלציה, ותחיל אותן על כל המדינות בהן היא פועלת. "זה השלב שבו חברות כמו איקאה צריכות להשקיע בתמחור ולא ברווחיות", מסר מנהל הקמעונאות בחברה האם

איקאה מרחיבה את הורדות המחיר שלה לכל השווקים בהם היא פועלת, כך לפי דיווח באתר CNBC. ענקית הריהוט השבדית החלה בשנה שעברה בהורדות מחירים במספר מדינות, על רקע ההקלה בנתוני האינפלציה, וכעת הודיעה כי ההורדות יחולו על כך השווקים שלה ומטרתן להחזיר את המחירים לרמות של 2022.
המהלך יוצא לדרך בעקבות הירידה בעלויות התחבורה והחומרים הגולמיים. "אנחנו עושים זאת בכל השווקים בהם אנחנו פועלים", אמר טולגה אנקו (Tolga Öncü), מנהל חטיבת הקמעונאות באינקגה גרופ, הבעלים של מרבית חנויות איקאה. "זה השלב שבו חברות כמו איקאה צריכות להשקיע בתמחור ולא ברווחיות", אמר בריאיון ל-CNBC, והוסיף כי אנשים רבים מסתובבים היום עם "ארנקים רזים יותר".
הורדות המחיר החלו בספטמבר בחנויות באירופה, והובילו לפי אנקו לעלייה במספר הלקוחות, וכן לעלייה בכמות הפריטים הנמכרים. בסוכנות רויטרס דיווחו כי בין ספטמבר לנובמבר, אינקגה השקיעה מעל מיליארד יורו (1.1 מיליארד גולר) בהורדות מחירים בשווקים השונים. בינואר השקיעה החברה 55 מיליון יורו נוספים להורדת המחירים של יותר מ-1,500 מוצרים. כך למשל, בקנדה הורידו את המחיר של ספריית בילי הפופולרית ב-20%.
ההתחייבות להמשיך ולהוריד מחירים מגיעה לאחר שלפני מספר חודשים הזהירו בחברה מעיכובים במשלוחים בשל התקפות החות'ים בים האדום. עם זאת, אונקו ציין כי על אף הסיכונים הגיאופוליטיים הגוברים בים האדום "אנחנו מצויידים בצורה טובה יותר מאי פעם, ולכן נוכל לעמוד בהבטחתנו להמשיך ולהוריד את המחירים בכל המדינות שבהן אנחנו פועלים".
בנובמבר דיווחה איקאה על רווח לפני מס של 1.95 מיליארד יורו (2.07 מיליארד דולר) עבור השנה הפיסקאלית שהסתיימה בסוף אוגוסט. מדובר על עלייה מרווח לפני מס של 931 מיליון יורו שנה קודם לכן, אז התמודדו עם עליות גבוהות והשלכות מהפסקת הפעילות ברוסיה. המכירות עלו בתקופה המדוברת ב-6.6% ל-47.6 מיליארד יורו.