סגור
סניף איקאה באנגליה
סניף איקאה. "נקרב את הרשת לאנשים רבים" (צילום: רויטרס)

איקאה מסתערת על ארה"ב: תשקיע 2.2 מיליארד דולר בחנויות חדשות

מדובר בהשקעה הגדולה ביותר של רשת הרהיטים במדינה בודדת, והיא באה על רקע סגירת סניפים של הקמעונאיות וולמארט ו-ווייפייר וצמצום בכוח האדם שלהן

הבעלים של חנויות איקאה, קבוצת אינגקה (Ingka Group), תוציא 2.2 מיליארד דולר להתרחבות בארה"ב בשלוש השנים הקרובות. לפי רויטרס, זוהי ההשקעה הגדולה ביותר שלה במדינה במדינה בודדת, והיא עושה זאת בתקווה לזכות בלקוחות האמריקאים ולאתגר קמעונאים גדולים אחרים בארה"ב, כמו וולמארט ו-ווייפייר.
החברה השוודית שפתחה את החנות הראשונה שלה בארה"ב ב-1985 ליד פילדלפיה, מבקשת להשיג נתח שוק נוסף בארה"ב ולענות על צרכים של הצרכנים המחפשים מוצרים סבירים במחירים נמוכים. "יש הזדמנויות בכל המדינות ברחבי ארה"ב, אך בפרט בדרום יש ביקוש גדול שעד כה לא היה לו מענה", אמרה ראש ארגון הקמעונאות של איקאה, טולגה אונסו (Tolga Öncü).
החברה מסרה כי בכוונתה לפתוח שמונה חנויות גדולות של איקאה ותשע חנויות קטנות יותר, ובנוסף לשדרג חנויות קיימות בארה"ב, שהיא השוק השני בגודלו במכירות שלה אחרי גרמניה. לדברי אונסו, טרם הוחלט על מיקומים ספציפיים לחנויות.
ככל שהצרכנים מוציאים פחות, קמעונאית הענק וולמארט וקמעונאית הריהוט המקוונת ווייפייר מצמצמות בכוח האדם וסוגרות חנויות, וכך יש הזדמנות לאיקאה למצוא שטחי חנויות ומחסנים זולים יותר. הרחבת איקאה תיצור 2,000 מקומות עבודה, מסרה החברה. "יש לנו הזדמנות לרכוש מקומות שלא היו זמינים בעבר כדי לקרב את איקאה לאנשים רבים", אמרה אונסו.
החנויות המתוכננות יגדילו את מספר המיקומים של איקאה בארה"ב בערך בשליש. קבוצת אינגקה רשמה הכנסות של 6 מיליארד דולר בארה"ב בשנת 2022.