סגור
דנה עזריאלי 25.11.20
דנה עזריאלי (צילום: זיו קורן)

קבוצת עזריאלי סוגרת את אתר הקניות Azrieli.com ומפטרת את רוב העובדים

שש שנים לאחר שעלה לאוויר, קבוצת עזריאלי סוגרת את פעילות אתר הסחר שהתקשה לעבור לרווחיות. עזריאלי.קום יצרה לקבוצה הפסד של 333 מיליון שקל לאורך השנים

שש שנים לאחר שעלה לאוויר, קבוצת עזריאלי סוגרת את פעילות אתר הסחר Azrieli.com, שהתקשה לעבור לרווחיות. ב- Azrieli.com מועסקים כ-70 עובדים שמרביתם יפוטרו. האתר ימשיך לפעול עד ל-22 בדצמבר.
פעילות האתר יצרה לקבוצה הפסד של 333 מיליון שקל מאז הוקם. בשנת 2016 החליטה קבוצת הקניונים להכנס לתחום האונליין ורכשה את פלטפורמת המסחר האלקטרוני buy2 שייסד אביב רפואה, תמורת 62 מיליון שקל, ולאחר שנה העלתה לאוויר את פעילות הסחר תחת השם Azrieli.com, . במהלך זה הקבוצה שאפה להרוויח לא רק בעולמות הפיזיים אלא גם בעולמות הדיגיטליים, בזמן שהאונליין בישראל היה בתחילת דרכו.
אלא שהפעילות לא הצליחה להתרומם והיום, מודיעה הקבוצה על סגירת הפעילות ומסרה: "הודעת הסגירה התקבלה על בסיס הערכות הקבוצה, כי שוק המסחר האלקטרוני בישראל עדיין אינו מפותח דיו, עם אחוז חדירה נמוך ונוכחות משמעותית של אתרים גלובליים, זאת בנוסף לרגולציה מקומית אשר מחזקת אתרים גלובליים על חשבון אתרים מקומיים כדוגמת פטור ממע"מ לאתרים בינלאומיים בלבד".
עוד מסרה הקבוצה "לאורך השנים, עברה פעילות האיקומרס של הקבוצה טרנספורמציה משמעותית ונעשו בה שינויים להתאמת היצע המוצרים לטעמו של הצרכן הישראלי וכן הוקמו מחדש כלל התשתיות הטכנולוגיות, אך מאמצים אלו לא פגשו שוק גדול מספיק אשר מצדיק השקעות נוספות בתחום". מנכ"ל האתר, דניאלי קורן, ישאר בקבוצה וימשיך לפתח את האפליקציה והדאטה של הקבוצה.
עזריאלי לא הצליחה למשוך לאתר שלה את קמעונאיות האופנה הגדולות זארה, קבוצת פוקס, קסטרו, רנואר וחברות נוספות, וכך סבלה מנחיתות אל מול אתרי האונליין של חברות האופנה ובעיקר מול טרמינל איקס שהקימה קבוצת פוקס ומוכרת בו את כל מותגי הקבוצה וכן מותגים בינלאומיים. השקת אתרי אונליין על ידי קבוצות הנדל"ן היא מהלך שעורר את הקמעונאים נגד הקניונים שכן הקמעונאים פירשו את המהלך כתחרות מצד בעלי הנכסים. כל הניסיונות מצד הקניונים להכנס לתחום כשלו. המהלך של עזריאלי מגיע שש שנים אחרי שהמתחרה, קבוצת ביג, הבינה שלא תוכל להתחרות בשוכרים שלה וויתרה על השקת פלטפורמת הסחר ביג פלוס, שבהקמתה השקיעה 10 מיליון שקל.