$
הכסף

משנה למנכ"ל מגדל: ביטוחי החובה יתייקרו ולא יוזלו ב-40% כמו שהבטיח שר האוצר

בוועידת הביטוח טען אמיל וינשל כי רווחי חברות הביטוח בביטוחי הרכב הם "הזיה אופטית" ותולדה של רווחי השקעות בלבד. לטענתו מהלכי האוצר והפיקוח על הביטוח להוזלת ביטוחי הרכב לא יצליחו

רחלי בינדמן 14:3507.02.17

אמיל וינשל, משנה למנכ"ל מגדל ביטוח שבשליטת שלמה אליהו ניפץ היום בוועידת הביטוח הכללי של מגזין עדיף את החלומות שניסה משרד האוצר למכור לציבור על הוזלת תעריפי ביטוחי הרכב. וינשל התייחס לרפורמה שיצאה לדרך בשנה שעברה בביטוחי החובה שהפכה את הפול לשחקן בענף.

 

הפול, הוא גוף שהוקם מכוח חוק ומוחזק על ידי כל חברות הביטוח שעד לפני שנה ביטח רק רכבים שחברות הביטוח המסורתיות סירבו לבטח. לפני שנה החליטה המפקחת על הביטוח להפחית דרמטית את תעריפי הפול תוך חיוב החברה לשקלל בתמחור שלה מאפיינים של המבוטח כמו זהותו המינית, גילו, וקיומן של מערכות התרעה ברכב, המקטינות את הסיכוי לתאונת דרכים. אלא שהפול לא באמת הפך לשחקן שמתחרה בחברות הביטוח בהעדר כלי שיווק ומוכרנים לשווק את הביטוח ומכיוון שלרוב המבוטחים קונים ביטוח רכב חובה ומקיף יחד ואילו הפול מוכר רק ביטוחי חובה.

 

אמיל וינשל אמיל וינשל צילום: ורדי כהנא

 

השלב הבא ברפורמה נכנס לפועל בתחילת 2017 וחייב את חברות הביטוח להוזיל תעריפים בהתאם להוזלה שביצע ה"פול" אלא שכניסת תקנות חדשות שזכו לשם "וינוגרד" טרפו את הקלפים כיוון שהן ייקרו את הוצאות חברות הביטוח בגין תשלום תביעות ומנעו הפחתת תעריפים כפי שיזמה סלינגר. וינשל, המכהן גם כיו"ר הפול אמר בכנס כי "הפול אינו מתחרה של חברות הביטוח וגם לא ניתן לו להפוך לכזה. הפול לא ישמש כלי שילחם בסוכנים ובחברות". וינשל תקף את שר האוצר משה כחלון שהוביל את הרפורמה בביטוחי החובה, "שר האוצר צריך שיעור בקריאת מאזנים. גם הפיקוח על הביטוח מבין שצריך להסתכל על הדברים אחרת. נתוני הרווחיות בביטוחי רכב חובה הם הזיה אופטית. אלו לא באמת רווחים מחיתום (תמחור נכון של עלות הביטוח – ר"ב) אלא מושפעים מרווחי השקעות בשנים קודמות. אסור להסתנוור מהרווחים האלה. מחירי ביטוחי הרכב לא ירדו ב-40% כפי שהבטיחו שר האוצר ומהפקחת על הביטוח אלא ימשיכו דווקא במגמת עליה".

 

וינשל גם התייחס לרפורמה שמגבש הפיקוח על הביטוח יחד עם משרד התחבורה בכל הנוגע למוסכים ולשמאים שעובדים עם חברות הביטוח. טיוטת הרפורמה שהתפרסמה לאחרונה מבקשת להגדיל את כמות מוסכי ההסדר עמן עובדות חברות הביטוח ולהפוך את הבחירה בשמאי שמתמחר את הנזק לרכב לאקראית. זאת באופן שימנע תמרוץ שמאיים לנפח מחירים שמגולגלים בסופו של דבר לתעריפי הביטוח. לדברי וינשל "אנחנו בעד לנתק את הקשר עם השמאים והמוסכים. אנחנו בסופו של דבר צינור שהציבור נדפק דרכו בגלל העלייה בעליות"

בטל שלח
    לכל התגובות
    x