$
פרסום ושיווק

המזון שהישראלים צמצמו הכי הרבה השנה: בשר מעובד וסוכר

ענף המזון בכללותו סבל מירידה בהכנסות בחציון הראשון של השנה, אך הצניחות החדות נרשמו במוצרי בשר מעובד, סלטים מוכנים וסוכר. המגמה צפויה להימשך גם ביולי

נורית קדוש 18:5810.07.16

מכירות המזון המעובד ממשיכות לצנוח. במחצית הראשונה של השנה נרשמה ירידה של 1.2% במכירות בענף המזון בכללותו, אך את הצניחות החדות ביותר רשמו בקטגוריות הנקניקיות (-25%), הנקניקים הארוזים (-17%), מוצרי הבשר על האש (-11%) וסוכר (-12%). לירידה במכירות מוצרי בשר מעובד, יש השלכות גם על מוצרים נלווים, כמו קטשופ, שמכירותיו ירדו ב־9%. מדובר במגמה שצברה תאוצה בעקבות אזהרות שפרסם לפני שנה ארגון הבריאות העולמי. הירידה במכירות צפויה להמשיך גם ביולי, שצפויות להיות חלש לעומת יולי אשתקד. כך עולה מתחזית סטורנקסט.

 

בחינה כמותית של מגמות הצריכה מעלה כי הצריכה של סלטים מוכנים בחציון הראשון של השנה צנחה ב־2,266 טון ושל נקניקים ופסטרמות ב־1,408 טון. מנגד נרשמה עלייה במוצרי כריך תחליפיים, ובהם הגבינות למריחה (+1,250 טון), גבינות קשות (+736 טון), טחינה גולמית (+308 טון) ושימורי טונה (+170 טון).

 

בניגוד לפרסומים נגד בשר מעובד, הקמפיינים של משרד הבריאות לצריכת מזון בריא יותר עדיין לא נותנים אותותיהם. אף שמכירות הסוכר ירדו ב־12% בחציון הראשון, השוקולד דווקא רשם עלייה (2.6%+), ועמו גם החטיפים המתוקים (4%+) והמשקאות הקלים (9%+).

 

לנטישת הצרכנים את מוצרי הבשר המעובד יש השלכות כבדות על היצרניות ובראשן זוגלובק, שהכנסותיה צנחו בחציון הראשון ב־23%. ניתן לייחס גם חלק מהירידה שרשמה תנובה במכירות (5.7%-) למותג הנקניקים טירת צבי.

 

 

קטשופ. צונח במכירות בעקבות הבשר המעובד קטשופ. צונח במכירות בעקבות הבשר המעובד צילום: שאטרסטוק

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x