$
פרסום ושיווק

ארומה יוצאת משופרסל: הרעיון להכניס את הרשת לסופרים ירד מהפרק

עמדת המכירה של קפה ארומה שהוקמה בסניף שופרסל דיל בגלילות נסגרה לאחרונה, בעקבות מכירות נמוכות שלא הצדיקו את הפעלת העמדה על רצפת המכירה

אורנה יפת 09:4512.02.13
הניסיון הראשון להכנסת רשת בתי קפה לתוך סניפים של סופרמרקט לא עלה יפה. שנה לאחר תחילת שיתוף הפעולה בין רשת ארומה ישראל לשופרסל, ל"כלכליסט" נודע כי הצדדים הפסיקו את ההתקשרות ביניהם. עמדת המכירה של קפה ארומה שהוקמה בסניף שופרסל דיל בגלילות נסגרה לאחרונה, בעקבות מכירות נמוכות שלא הצדיקו את הפעלת העמדה על רצפת המכירה.

ארומה השקיעה בעמדה כ־100 אלף שקל, בעיקר בציוד ובתערובות הקפה. העמדה מוקמה בסמוך למחלקת המאפים בסניף, אזור שבו עוברים קונים רבים ושמתאים למכירת קפה. המהלך החל בזמן שריצ'י האנטר כיהן כמנהל העסקים בשופרסל, ומטרתו היתה למכור ללקוחות בעיקר תערובות קפה לשימוש ביתי, שמיוצרות במפעל ארומה ישראל בבית שמש.

 

סניף ארומה (ארכיון) סניף ארומה (ארכיון) צילום: שאול גולן

 

העמדה שנסגרה הציעה ללקוחות הסניף קפה טייק אווי ואייס קפה. באותה העת השיקה ארומה ישראל קפה טחון תחת המותג ארומה שנועד להתחרות, בין היתר, בקפה הטורקי של עלית, והוא נמכר גם בסניף זה. בנוסף, מכרה רשת בתי הקפה בסניף שישה סוגי תערובות קפה שנטחנו במקום.

 

אם הפיילוט של ארומה בגלילות היה מצליח, הוא אמור היה להתרחב לסניפים נוספים של שופרסל דיל, כשהמודל של שופרסל וארומה היה זה של רשת הקפה סטארבקס המפעילה עמדות קפה בסניפי טסקו הבריטית. בישראל נראה כי לקוחות הסופרמרקטים עוד לא מוכנים לשתות קפה בזמן שהם עורכים קניות ועסוקים בהשוואות מחירים של מוצרים על המדף.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x