סגור
רמי לוי על רקע סניף קופיקס
רמי לוי על רקע סניף קופיקס (צילום: אוהד צויגנברג, יחצ קופיקס)

הניסיון של רמי לוי לקנות את מניות המיעוט בקופיקס נכשל שנית

רק 2.1% מבעלי מניות המיעוט ברשת המרכולים ובתי הקפה נענו להצעת הרכש של לוי, שמחזיר ב-63% מקופיקס ומעוניין למחוק אותה מהמסחר בבורסה; בעלי המניות מסוכסכים עם לוי, וטוענים שהפך את המותג הפרטי שלו לספק מהותי של רשת קופיקס

התוכנית של רמי לוי למחוק את קופיקס מהבורסה כשלה. רק 2.1% מבעלי המניות שבידי הציבור נענו להצעה לרכוש את מניותיהם בהצעת רכש מלאה.
הצעת הרכש נדחתה, לאחר שגם ניסיון קודם שנעשה באמצעות מו"מ בין בעלי מניות המיעוט ברשת הסופרמרקטים ובתי הקפה ללוי, לא צלח בשל פערים בין הצדדים.
בהמשך לכך, הגישו בעלי מניות המיעוט באפריל האחרון לבית המשפט המחוזי בתל אביב בקשה לגילוי מסמכים מצד חברת קופיקס, לצורך תביעה נגזרת בשם קופיקס נגד דירקטוריון החברה, שנשלטת בידי רמי לוי באמצעות רמי לוי שיווק השקמה.
לפני כשבועיים פרסם לוי, המחזיק 63% מקופיקס, הצעת רכש מלאה לכלל אחזקות בעלי מניות המיעוט בחברה. לוי מצוי בסכסוך עסקי עם בעלי מניות המיעוט, על רקע טענות כי מאז שרכש את השליטה בחברה לוי השתלט על סניפי הסופרמרקט, הסב אותם לפורמט רמי לוי בשכונה, והפך לספק מהותי של הרשת באמצעות המותג הפרטי שלו.
לוי הציע מחיר של 2.88 שקלים למניה שננעלה באותו יום במחיר של 2.73 שקלים. הצעת הרכש פורסמה כשבוע לאחר פרסום דוחות הרבעון השלישי, שהציגו העמקה של ההרעה בביצועים שחווה החברה בשנים האחרונות. החברה חתמה את הרבעון השלישי עם הרעה בכל המדדים ומעבר להפסד תפעולי ולהפסד נקי בגובה 1.8 מיליון שקל.
במובן הזה, הצעת הרכש - שלא הייתה נדיבה במיוחד ועמדה על 5.5% בלבד מעל שווי השוק - הוגשה בתזמון מושלם מבחינת לוי, שכן באותו מועד נסחרה קופיקס בשווי שוק של 86 מיליון שקל לאחר שמתחילת השנה איבדה המניה 53% מערכה. אלא שבעלי המניות הריחו את ההזדמנות ומאז עלתה המניה ל-3.16 שקלים בפתיחת המסחר היום, והחברה נסחרת בשווי של 98.8 מיליון שקל.
לוי רכש את השליטה בחברה ב-2018 מתוך מחשבה שיוכל לייצר באמצעותה זרוע חנויות עירוניות. הסבת סניפי הסופר למותג הנושא את שמו לא צלחה והרשת ממשיכה לרשום הפסדים.
קופיקס רשמה ברבעון השלישי של 2023 ירידה של 3.4% במכירות שהסתכמו ב-76.2 מיליון שקל. הירידה במכירות נרשמה גם ברשת בתי הקפה, שסגרה תשעה סניפים מאז הרבעון המקביל אשתקד, וגם ברשת המרכולים, שסגרה מאז הרבעון המקביל אשתקד חנות אחת ומכירותיה ירדו ב-2.5% ל- 70.2 מיליון שקל.
את תשעת החודשים הראשונים של 2023 חתמה החברה עם קיפאון במכירות שהסתכמו ב- 231.6 מיליון שקל, ועם העמקת ההפסד התפעולי ל-4.5 מיליון שקל לעומת הפסד תפעולי של 642 אלף שקל בתקופה המקבילה. בשורה התחתונה, ההפסד בתקופה גדל ל-8.2 מיליון שקל לעומת הפסד בגובה 7.6 מיליון שקל בתשעת החודשים הראשונים של 2022.