סגור
הבנק המרכזי של יפן
הבנק המרכזי של יפן (צילום: Bloomberg)

דיווח: יפן התערבה בשוק המט"ח - הין זינק לאחר שנפל לשפל של 34 שנה

המטבע היפני כבר נחלש מתחת לרמה של 160 ין לדולר, ואולם התאושש לכ-156 ין. לפי "וול סטריט ג'ורנל", הרשויות במדינה רכשו מטבע מקומי, דבר שהביא לזינוק בשערו; תנועות דלילות בשל החג בשוק המט״ח המקומי, הדולר ב-3.75 שקלים

יפן התערבה ככל הנראה הבוקר במסחר במט"ח על מנת לחזק את המטבע המקומי, הין. כך לפי דיווח של "וול סטריט ג'ורנל". הין התחזק היום (ב') לכ-156 ין לדולר, לאחר שלפנות בוקר נחלש לרמה של 160.03 ין לדולר - שפל של 34 שנה.
למרות שטוקיו נמנעה מלאשר את ההתערבות, מסאטו קנדה, הבכיר על המטבעות במשרד האוצר, רמז כי המדינה אכן נקטה צעד זה בשוק המט"ח ורכשה ין. "קשה להתעלם מההשפעות השליליות שתנודות אלימות וחריגות כאלה (במטבעות) יגרמו לכלכלה הלאומית", אמר קנדה, שהוסיף כי הממשלה תמשיך להגיב לתנודות חריגות במטבעות.
הניסיון הרשמי האחרון של יפן להתערב בשוק המט"ח ולחזק את הין מול הדולר היה באוקטובר 2022, אז אמר שר האוצר כי המדינה רכשה ין בשווי של 41.1 מיליארד דולר (בערכים של היום).
המטבע המקומי של יפן צנח מתחילת השנה מול הדולר, כשהוא נפגע, בין השאר, מספקות הולכים וגוברים בקרב סוחרים לגבי עיתוי הורדות הריבית בארה"ב.
הין נסחר מול הדולר בסביבות 150 ונמוך מכך מאז סיים הבנק המרכזי של יפן במרץ את משטר שיעורי הריבית השליליים. ביום שישי השאיר הבנק את הריבית ללא שינוי והעלה קלות את תחזית האינפלציה לשנה הפיסקאלית.
בתדרוך לעיתונאים ביום שישי אמר נגיד הבנק המרכזי קאוזו אואדה כי התנודתיות בשער החליפין תשפיע על המדיניות המוניטארית רק אם תורגש השפעה "ממשית" על הכלכלה. "אם לתנודות של הין תהיה השפעה על הכלכלה ועל המחירים יהיה קשה להתעלם מכך, וזו עשוי להיות סיבה להתאמת המדיניות", אמר. הבורסה ביפן היתה סגורה היום לרגל חג לאומי.
בזירה המקומית, השקל מתחזק במסחר מול המטבעות המובילים. הדולר נסחר ברמה של 3.75 שקלים בעוד שהיורו ב-4.02 שקלים. היום לא ייקבע שער יציג בשל החג וסביר להניח שהתנועות בשוק יהיה דלילות מאוד.