סגור
האחים יוסי ושלומי אמיר
האחים יוסי ושלומי אמיר (צילום: מורג ביטן)

רשות ני"ע בוחנת את השתלטות האחים אמיר על שופרסל

הרשות בוחנת האם האחים רכשו 24.9% משופרסל כדי להמנע מהצעת רכש (שנדרשת באחזקה של 25% ומעלה) והאם פעלו בתיאום עם המוסדיים; הרשות אף בודקת האם האחים הפכו את מקורביהם למנהלים בפועל ללא מינוי רשמי, וכך נמנעו מדיווח למשקיעים

עוד בטרם התכנסה אסיפת בעלי המניות לאשר את מינויים ותנאי התגמול של האחים יוסי ושלומי אמיר, קיבלה שופרסל פנייה מרשות ניירות ערך, עם שאלות הנוגעות למהלך רכישת השליטה בפועל (24.9%) שביצעו לפני כחודש תמורת 1.5 מיליארד שקל.
הרשות בוחנת את הדרך בה הגיעו הגופים המוסדיים להחלטה למכור במשותף נתח מאחזקותיהם, באופן שיקנה לאחים אמיר שליטה בפועל, מבלי שביצעו הצעת רכש, הנדרשת כשמדובר באחזקה של 25% ומעלה. כך שהרשות בודקת האם האחים רכשו 24.9% כדי להמנע מהצעת רכש, אבל פועלים בתיאום עם המוסדיים, כך שהם למעשה מתנהלים כבעלי שליטה.
מרשות ניירות ערך נמסר בתגובה: "נושא רכישת מניות שופרסל בידי האחים אמיר וההשלכות המשפטיות והרגולטוריות הקשורות בכך נמצא על שולחנה של הרשות. ככל שידרש עמדת הרשת תבוא לידי ביטוי בדיווחי החברה". משופרסל לא נמסרה תגובה.
מבחינת האחים אמיר, מדובר באתגר מורכב, שכן מלבד המהלך שרקמו להסכמה בין המוסדיים למכירה, לא גילו אורך רוח והמתינו למינויים בפועל. הם הגיעו למטה החברה כבר למחרת השלמת העסקה, מלווים בצוות מקורבים הכולל את ברין, תום יונאי, המשמש ראש המטה של שלומי וצפוי להתמנות לסמנכ"ל. הם הגיעו גם עם רעות רפאלי כהן שמיועדת לכהן כסמנכ"ל משאבי אנוש ועם שלומי ראובן, שעתיד להתמנות לקב"ט החברה.
האחים אמנם לא מינו את מקורביהם, אבל הצמידו כל אחד מהם לסמנכ"ל מכהן בשופרסל ובהמשך הנחו את סמנכ"לי הסחר ומשאבי האנוש, שכל החלטה שיש לה מימד כספי, דורשת את אישורם של הסגנים. כך, נמנעו מהכרזה רשמית ומדיווח למשקיעים על מינויים, אך הפכו את אותם מקורבים למנהלים בפועל.
האחים אמיר הובילו לשינוי בדירקטוריון שופרסל, אליו נכנסו האח יוסי שיכהן כיו"ר ולצידו הדירקטורים חזי צאיג, משה וינגרטן, ארז כלפון, יצחק שפירא וצילי נוה.