סגור

עשות רוכשת ב-40 מיליון שקל חברה מיוקנעם שמייצרת מערכות לנגמ"שים

החברה מאשקלון רוכשת את אי.די.סי, שמפתחת מכלולים לתעשייה הביטחונית ולשוק השבבים; מניית עשות זינקה היום ב-12.3% בבורסה ברקע הרכישה, שהוגדרה בחברה כמהלך אסטרטגי

עשות אשקלון מתרחבת, ורוכשת את אי.די.סי שפועלת מיוקנעם בתמורה לכ-40 מיליון שקל והקצאה של 236 אלף מניות בשווי כולל של כ-6 מיליון שקל בחברה.
אי.די.סי (Industry Development Corporation) עוסקת בפיתוח ובייצור של מכלולים לתעשיות הביטחוניות ולשוק השבבים בישראל ובעולם.
על רקע הרכישה, שהוגדרה בעשות אשקלון כמהלך אסטרטגי, זינקה היום מניית עשות ב-12.3% בבורסה בתל אביב.
בפעילותה בתחום הצבאי מפתחת ומייצרת אי.די.סי מערכות ואמצעים המשולבים בטנקי המרכבה ובנגמ"שי המרכבה (נמ"ר) של צה"ל, ובתחום האזרחי היא מספקת רכיבים ייחודיים בתחום המוליכים למחצה ומהווה ספקית מרכזית עבור חברה בינלאומית שנחשבת מובילה בענף.
ב-2023 היא הכניסה כ-48 מיליון שקל והרווח התפעולי שלה הסתכם בכ-17 מיליון שקל. עשות אשקלון עוסקת בתחום מערכות הנעה, ממסרות ומכלולים לכלי רכב משוריינים הכוללים בין השאר טנקים ונגמ"שים. היא גם מפתחת ומייצרת רכיבים מרכזיים למנועי סילון לשוקי התעופה הצבאיים והאזרחיים בעולם.
החלטתה לרכוש את אי.די.סי התבצעה על רקע הסינרגטיות הגבוהה שמתקיימת עם פעילותה ופעילות עשות, ובאופן שעשוי להגדיל את סל המוצרים שהיא מציעה. מנכ"ל עשות אשקלון אלי דמרי אמר בהתייחס לעסקה החדשה כי רכישת אי.די.סי מהווה חלק מיעדיה האסטרטגיים של החברה לצמיחה מואצת.
"הרכישה תאפשר לעשות לחזק את פעילותה בתחום הצבאי, להגדיל את סל המוצרים והפתרונות שהיא מציעה ולהרחיב את פעילותה האזרחית לתחומי נוספים, מעבר לתחום התעופה שבו היא פועלת כיום". המנכ"ל הוסיף כי הרכישה תחזק את יכולותיה של עשות אשקלון בתחומי הפיתוח וההנדסה.
עשות אשקלון מעסיקה כ-440 עובדים והיא נהנית בחודשים האחרונים מגידול בהזמנות ממנה מצד משרד הביטחון כשברקע הרחבה ניכרת בתוכניות הייצור של טנקים ונגמ"שים לשימוש צה"ל בעקבות המלחמה.
עשות נמצאת בשליטת קרן פימי (85%) של ישי דוידי, שרכשה אותה לפני כשנתיים בכ-300 מיליון שקל מאלביט מערכות. לפני כן עשות הייתה חברה בת של התעשייה הצבאית (תעש מערכות) שהופרטה ונמכרה לאלביט מערכות בכ-1.9 מיליארד שקל.