סגור

הדולר יציב לאחר הודעת הפד, נסחר ב-3.74 שקלים

המטבע האמריקאי נסחר עתה ללא שינוי לעומת השער היציג אתמול; היורו נסחר סביב 4 שקלים; סערה בשוק המט"ח היפני: הין רשם הלילה עלייה חדה ומהירה, ייתכן שבזכות התערבות של הממשלה - בהמשך הדולר התאושש חלקית

תנועות קלות בשוק המט"ח המקומי, בהמשך להודעת הריבית של הפד. הדולר נסחר עתה ללא שינוי לעומת השער היציג אתמול, על 3.74 שקלים. היורו אף הוא יציב סביב 4 שקלים.
באירופה, תנועה קלה ביורו, שנסחר ב-1.072 דולר. ביפן נרשמה תנודתיות חזקה במטבע המקומי, לאחר שאתמול בערב הדולר עבר בתוך 30 דקות מ-157.55 ין ל-153 ין - שינוי שהמשקיעים ייחסו להתערבות של ממשלת יפן. לאחר כמה שעות חזר הדולר להתאושש חלקית, עולה היום ב-0.6% ל-155.33 ין.
בהתאם לציפיות, הפד הותיר אתמול את הריבית ללא שינוי, על 5.50%, ובמסיבת העיתונאים שלאחר ההודעה אמר היו"ר ג'רום פאוול ש"הכלכלה יכולה להתפתח לכיוון שבו יהיה נכון להוריד ריבית או להותיר אותה ללא שינוי". הוא הדגיש כי לא צפוי מהלך בכיוון ההפוך של העלאת ריבית: "אני חושב שזה יהיה לא סביר שהמהלך הבא של הפד יהיה העלאה".
בה בעת, הבהיר היו"ר, "לא בטוח שירידה באינפלציה תהיה מספיקה כדי להוריד את הריבית בשנה הנוכחית". בשורה התחתונה, לא היו בהודעה או במסיבת העיתונאים אמירות חדשות או מפתיעות מדי.
"פאוול היה נשמע יותר זהיר מאשר במסיבות עיתונאים קודמות וחזר על כך שיקח עוד זמן עד שהפד יהיה משוכנע מספיק שהאינפלציה בדרך ליעד כדי להוריד ריבית", אמר אורי גרינפלד, הכלכלן הראשי באגם לידרים.
"אי הוודאות של הפד לגבי יעילות התמסורת של המדיניות המוניטארית מטרידה מאוד את פאוול וחבריו. לכן, הבנק זנח נכון לעכשיו את האסטרטגיה של תכנון נחיתה רכה בתנאי אי ודאות ועבר (או חזר) לאסטרטגיה של תגובה לנתונים בתנאים של ודאות בלבד", הוסיף גרינפלד.