סגור

מדד הוצאות הצריכה הפרטית בארה"ב עלה ב-2.8%; פאוול: "לא ממהרים להוריד ריבית"

המדד, שמשמש נתון מרכזי עבור הפד בבחינת מצב האינפלציה, רשם בפברואר עלייה בהתאם לצפי; "המדד הוא בכיוון של מה שאנחנו רוצים לראות, אבל אנחנו רוצים להיות בטוחים יותר לפני שנוריד את הריבית", הגיב אליו יו"ר הפד ג'רום פאוול; הגירעון המסחרי של ארה"ב גדל לשיא של כמעט שנה; האינפלציה בצרפת מתמתנת: עלתה במרץ ב-2.3% - לעומת צפי ל-2.6%; לרגל יום שישי הטוב לא נערך היום מסחר באירופה ובוול סטריט

דיווח שוטף מוול סטריט ומהשווקים המובילים בעולם: העדכונים החשובים, המניות הבולטות, איגרות החוב ועדכוני האנליסטים
18:30 - "מדד הוצאות הצריכה הפרטית לחודש פברואר היה בהתאם לציפיות, וטוב שלא היו בו הפתעות", כך הגיב היום יו"ר הפד ג'רום פאוול לתוצאות מדד ה-PCE שפורסמו מוקדם יותר. לדברי פאוול, "הקריאה בפברואר היא בהחלט יותר בכיוון של מה שאנחנו רוצים לראות, אבל הורדת ריבית מוקדמת מדי עלולה לגרום לשיבושים. מצד שני, המתנה ארוכה מדי עלולה לגרום נזק מיותר לכלכלה ולשוק העבודה. הכלכלה חזקה, ואנחנו לא ממהרים להוריד ריבית. חשוב יותר לקבל את ההחלטות הנכונות. אנחנו רוצים להיות בטוחים יותר לפני שנוריד את הריבית".
1 צפייה בגלריה
ג'רום פאוול יו"ר ה פדרל ריזרב פד במסיבת עיתונאים 31.1.24
ג'רום פאוול יו"ר ה פדרל ריזרב פד במסיבת עיתונאים 31.1.24
יו"ר הפד ג'רום פאוול
(צילום: AP Photo/Alex Brandon)
15:30 - מדד הוצאות הצריכה הפרטית (PCE) לחודש פברואר בארה"ב עלה ב-0.3%, ובחישוב שנתי הוסיף 2.8% - בהתאם לצפי. לפי ההערכות, נתון זה, שאינו כולל את מחירי המזון והאנרגיה, צפוי לעכב את הפד בהחלטה אפשרית להוריד את הריבית. בהכללת סעיפי המזון והאנרגיה, מדובר בעלייה של 0.3% (מול צפי ל-0.4%), ובחישוב שנתי - 2.5% (בהתאם לצפי).
נתון הוצאות הצרכנים עלה ב-0.8% בחודש שעבר, לעומת צפי ל-0.5%. הכנסות הצרכנים עלו ב-0.3% לעומת צפי ל-0.4%.
נתון נוסף שפורסם היום מגלה כי הגירעון המסחרי של ארה"ב התרחב בחודש שעבר ב-1.5% ל-91.8 מיליארד דולר - הרמה הגבוהה ביותר מאז אפריל. הצפי היה לגירעון של 90.6 מיליארד דולר. עוד התפרסם כי המלאים הסיטונאיים גדלו ב-0.5% בפברואר, והקמעונאיים - ב-0.4%.
13:45 - הדולר מתחזק קלות מול הין היפני ונסחר ברמה של 151.3 ין לדולר, ומול היורו - 1.078 דולר ליורו. זאת לקראת נתון הוצאות הצרכנים (PCE) לחודש פברואר בארה"ב, שצפוי להתפרסם ב-15:30 (שעון ישראל). מדובר בנתון מרכזי מבחינת הפד בבוחנו את האפשרות לשנות את שיעור הריבית.
12:30 - האינפלציה בצרפת רשמה בחודש מרץ עלייה שנתית של 2.3%, כך לפי נתונים שפורסמו במדינה היום. זאת לעומת עלייה של 3% בפברואר וצפי אנליסטים ל-2.6%. מדובר בחודש שלישי ברציפות של התמתנות באינפלציה בכלכלה השנייה בגודלה בגוש היורו. בכך היא מתקרבת לתחום היעד של הבנק האירופי המרכזי - 2%.
12:20 - ענקית הנדל"ן הסינית קאנטרי גרדן הנתונה בקשיים הודיעה אתמול שתדחה את פרסום תוצאותיה השנתיות, בסימן נוסף למשבר שעדיין פוקד את מגזר הנדל"ן הסיני. במסמכים שהוגשו לבורסת הונג קונג כתבה החברה שהיא זקוקה ליותר זמן כדי לאסוף מידע רלוונטי. המהלך צפוי לגרום להשהיית המסחר במניותיה החל מיום שלישי, כפי שנדרש בחוקי הסחר של בורסת הונג קונג. בורסה זו סגורה היום בשל חופשת יום שישי הטוב, והיא אמורה להיפתח ביום שלישי.
11:15 - קריסת הגשר בבולטימור לאחר שהתנגשה בו השבוע אוניית משא תביא לאחד ההפסדים הגדולים בהיסטוריה של הביטוח הימי, כך על פי חברת הביטוח הבריטית לויד'ס. שישה אנשים כנראה נהרגו לאחר שהאונייה התנגשה בגשר. עד כה מצאו צוללנים שתי גופות, ומומחים טוענים שהנזק עשוי להגיע לשלושה מיליארד דולר.
10:30 - בורסת שנגחאי ננעלה בעלייה של 1%. קוספי בדרום קוריאה ננעל ביציבות.
09:30 - כלכלת ויטנאם צמחה ברבעון הראשון ב-5.7% לעומת הרבעון המקביל אשתקד כך לפי נתונים ממשלתיים שהתפרסמו היום. זאת בעיקר בזכות עלייה של 3.4% בייצוא, אם כי מדובר בנתון הנמוך משמעותית מזה שנרשם ברבעון הרביעי של השנה שעברה - 6.7%.
09:00 - ניקיי ביפן נעל את יום המסחר האחרון שלו לחודש זה בעלייה של 0.7%. מראשית השנה רשם זינוק של 20%, דבר שהפך את הרבעון האחרון לטוב ביותר שלו מאז 2009.
07:30 - מרבית בורסות אסיה והפסיפיק, כמו הונג קונג, סינגפור, הודו, אוסטרליה וניו זילנד, סגורות לרגל יום שישי הטוב. מבין הבורסות שפתוחות נמצאות יפן וסין. מדד ניקיי עולה ב-0.3% ובורסת שנגחאי מתחזקת ב-0.5%. קוספי בדרום קוריאה עולה ב-0.1%. מדד דאו אסיה האזורי עולה גם הוא ב-0.1%.
מדד המחירים לצרכן בטוקיו עלה בחודש מרץ בשיעור שנתי של 2.6% - מעל היעד של הבנק המרכזי שעומד על 2%. מדד הליבה, שאינו כולל מחירי מזון, עלה ב-2.4% - בהתאם לצפי. בניכוח מחירי המזון והאנרגיה מדובר בעלייה של 2.9% לעומת 3.1% בפברואר.
וול סטריט סגרה אתמול את יום המסחר האחרון לרבעון הנוכחי במגמה מעורבת: דאו ג'ונס ו-S&P 500 עלו ב-0.1%, ונאסד"ק ירד בשיעור דומה. S&P 500 ננעל בשיא ורשם את הרבעון הראשון הטוב מאז 2019 עם עלייה של 10.2%, והחודש - 3.1%. דאו ג'ונס הוסיף 5.6%, גם הוא בשיא חדש, והוא ברבעון הטוב שלו מאז 2021. בסיכום חודשי עלה ב-2.1%. נאסד"ק רשם ברבעון זינוק של 9.1%, והחודש - 1.8%. מדובר בחודש החמישי ברציפות של עליות בכל שלושת המדדים המרכזיים.
מי שמככבת לאחרונה - אנבידיה - עלתה אתמול ב-0.1%, בחודש האחרון - ב-15% וברבעון - 83%.