סגור

אות חיים משני חטופים נוספים: חמאס פרסם סרטון של עמרי מירן וקית' סיגל

ימים בודדים לאחר שפרסם אות חיים מהחטוף הירש גולדברג-פולין, חמאס מפרסם סרטון טרור פסיכולוגי נוסף - הפעם של החטופים עמרי מירן וקית' סיגל; בנותיו של סיגל: "אבא זועק לעזרה בסרטון"; בת זוגו: "נילחם עד שתחזור"; גורם בכיר: התנגדות בן גביר וסמוטריץ' גורמת לנתניהו למוסס אפשרות לעסקה; צה"ל: מטוסי קרב תקפו תשתיות צבאיות של חיזבאללה בדרום לבנון

23:10 - המחאות נגד הממשלה בתל אביב: 7 מפגינים נעצרו בחשד להפרת סדר. המשטרה עצרה בתל אביב שבעה מפגינים בחשד שהתקבצו על דרך מנחם בגין באופן בלתי חוקי והפרו את הסדר, תוך הדלקת אבוקות וריצה לעבר כביש איילון דרך גשר יהודית. (אדם קוטב)
23:05 - גורם בחמאס: "ההצעה המצרית נשלחה לסינוואר, ממתינים לתגובה תוך ימים". גורם בחמאס אמר לערוץ "אל-ערביה" הקטארי, כי ארגון הטרור שלח את ההצעה המצרית למנהיג חמאס בעזה יחיא סינוואר, "ואנו ממתינים לתגובה עליה תוך ימים". לדבריו, "התנועה משתפת את ההנהגה בעזה ומחוצה לה בכל הצעה בינלאומית בנוגע להפסקת אש". (עינב חלבי)
21:40- צה"ל: מטוסי קרב תקפו תשתיות צבאיות של חיזבאללה בדרום לבנון. דובר צה"ל עדכן כי מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו תשתיות טרור של חיזבאללה בעיירה מרכבא, לצד תשתית צבאית נוספת של הארגון בעיירה סרבין שבדרום לבנון. (יואב זיתון)
21:20 - גורם בכיר: התנגדות בן גביר וסמוטריץ' גורמת לנתניהו למוסס אפשרות לעסקה. גורם בכיר המעורה בפרטי המשא ומתן לעסקת חטופים סיפר כי ראש הממשלה בנימין נתניהו נמצא במיעוט מול בכירי מקבלי ההחלטות וראשי מערכת הביטחון בנוגע לעסקה. "גם כשהוא מקבל את תנאי העסקה בפורומים המצומצמים, ההתנגדות של בן גביר וסמוטריץ' גורמת לו להגיד משהו אחר בקבינט המורחב, לעקר מתוכן את ההחלטות ולמוסס אפשרות לסגירת עסקה", אמר הגורם. (איתמר אייכנר)
20:50 - בנותיו של קית' סיגל: "אבא זועק לעזרה בסרטון"; בת זוגו: "נילחם עד שתחזור". אביבה סיגל (62) שנחטפה מביתה יחד עם בעלה קית' (64) ושוחררה בעסקה לאחר 51 ימים בשבי, התייחסה לסרטון של בעלה שחמאס פרסם היום: " קית', אני אוהבת אותך. אנחנו נילחם, נילחם עד שתחזור". בנותיו, שיר ואילן, אמרו: "לראות את אבא היום רק מדגיש לכולנו עד כמה אנחנו חייבים עסקה כמה שיותר מהר שתחזיר את כולם הביתה. אני דורשת מהמנהיגים לראות את הסרטון הזה ולראות את אבא שלהם זועק לעזרה. לא נפסיק להילחם יחד". (יעל צ'כנובר)
19:05 - אות חיים משני חטופים נוספים: חמאס פרסם סרטון של עמרי מירן וקית' סיגל. ימים בודדים לאחר שפרסם אות חיים מהחטוף הירש גולדברג-פולין, חמאס מפרסם אחר הצהריים (שבת) סרטון טרור פסיכולוגי נוסף - הפעם של החטופים קית' סיגל ועמרי מירן. סיגל (64), מרפא בעיסוק, נחטף מביתו בכפר עזה יחד עם בת זוגו, אביבה אדריאן סיגל, ששוחררה מהשבי אחרי 51 ימים ברצועת עזה. מירן (46) נחטף מביתו בנחל עוז לעיני משפחתו. הסרטון ותמלול הדברים מתפרסמים לבקשת המשפחה.
סיגל אומר בסרטון: "אני רוצה למסור למשפחה שלי שאני מאוד אוהב אתכם. חשוב לי שתדעו שאני בסדר ואני מקווה מאוד שגם אתם. יש לי זיכרונות מאוד יפה מפסח בשנה שעברה שחגגנו כולנו ביחד, ואני מאוד מקווה שתהיה לכולנו הפתעה הכי טובה שיכולה להיות... (בוכה, ע"ח). אנחנו פה נמצאים בסכנה. יש הפצצות וזה מלחיץ ומפחיד וזה נמשך כבר הרבה מאוד זמן. אני תוהה וחושב לעצמי עד מתי. לפעמים יש תחושה שהדברים נמרחים. אני פונה לראש הממשלה ולכל הממשלה להשתתף במו"מ על מנת להגיע לעסקה בקרוב, שכל החטופים יחזרו הביתה בקרוב למשפחות שלהם כמו שאתם נמצאים עם המשפחות שלכם. ראיתי כמה פעמים את ההפגנות שיש בתל אביב ובירושלים, ואני מקווה ומאמין שאתם כולכם תמשיכו בזה. להתראות בתקווה שזה יהיה בקרוב".
מירן אמר בסרטון: "משפחתי היקרה, אני מתגעגע לכולכם. אבא, אחיי, אחותי, שי אהובתי, רוני ועלמה בנותיי היקרות. השנה לא הצלחנו לחגוג שום חג ביחד בגלל המלחמה הארורה הזאת. אני מקווה שלפחות את החג הבא, יום העצמאות, נוכל לחגוג ביחד כולנו. אני נמצא פה בשבי החמאס כבר 202 יום. המצב פה לא נעים, קשה, יש הרבה הפצצות. הגיע הזמן להגיע לעסקה שתוציא אותנו מכאן בחיים, שלמים ובריאים. אני רוצה שתעשו כל מה שאתם יכולים ותלחצו בכל דרך אפשרית ותמשיכו להפגין כדי שיהיה מו"מ ועסקה עכשיו".
הערה: סביר להניח שדברים שנאמרים בסרטון הוכתבו על ידי השובים כחלק מהתעמולה הפסיכולוגית של חמאס.
19:00 - הנייה נפגש עם ראשי ארגוני טרור: "דן עימם בהכרח להגיע לעסקה 'רצינית' עם ישראל". ראש הלשכה המדינית של חמאס איסמעיל הנייה נפגש עם ראשי ארגוני טרור נוספים, בהם סגן מזכ"ל החזית העממית ג'מיל מזהר וסגן מזכ"ל הג'יהאד האיסלאמי מוחמד אל-הינדי, ודן עימם "בהכרח להגיע לעסקה 'רצינית'" עם ישראל. (עינב חלבי)
18:55- בכיר בחמאס: "בוחנים את ההצעה הישראלית, אך אין ציפיות גבוהות לקבל אותה". בכיר בחמאס אמר ל"אל-מיאדין" הלבנוני, המזוהה עם חיזבאללה, כי ארגון הטרור "עדיין בוחן את ההצעה, אך אין ציפיות גבוהות לקבלה אלא אם יבוצעו בה תיקונים יסודיים". לדבריו, " ההצעה הישראלית שהוצגה אינה משקפת שינוי מהותי בעמדה הישראלית. היא אינה נותנת תשובות ברורות לסוגייה הנסיגה והפסקת האש הכוללת". (עינב חלבי)
18:00 - צה"ל: יורטה מטרה אווירית חשודה מעל מנרה. דובר צה"ל עדכן כי לוחמי ההגנה האווירית יירטו באמצעות מערכת כיפת ברזל מטרה אווירית חשודה שעשתה את דרכה מלבנון לעבר קיבוץ מנרה. מטוסי קרב, כך נמסר, תקפו מוקדם יותר היום מבנה צבאי של חיזבאללה במרחב קוזה שבדרום לבנון. בנוסף, זוהו כמה שיגורי נ"ט שחצו מלבנון לעבר מרחב מנרה. כוחות צה"ל תקפו את מקורות הירי. (יואב זיתון)
17:20 - דיווח פלסטיני: 7 הרוגים ופצועים בתקיפת בית סמוך לרפיח. ערוץ "אל-אקצא" של חמאס דיווח על שבעה הרוגים וכמה פצועים בתקיפת בית ששייך למשפחה בשכונת אל-נסר, צפונית-מזרח לרפיח. (עינב חלבי)
16:40 - בכיר בצה"ל: "הדרך לרגיעה בצפון - הסלמה. אי-אפשר לעצור כעת". בכיר בצה"ל אמר ל"וול סטריט ג'ורנל" שישראל צריכה להסלים את התקיפות שלה בלבנון כדי להגיע לרגיעה. "יש דרך החוצה מהמצב, וזה להגביר את התקיפות. ישראל לא יכולה לעצור עכשיו, זה מסוכן לכל האזור", אמר הבכיר לעיתון האמריקני. לטענתו, אי אפשר להימנע מעימות משמעותי ורחב מול חיזבאללה בלבנון, אחרי כמעט שבעה חודשי מלחמה שכללו חילופי אש ומהלומות בין הצדדים. (ליאור בן ארי)

6 צפייה בגלריה
בניין ב קריית שמונה שנפגע מ רקטה של ה חיזבאללה מלחת חרבות ברזל
בניין ב קריית שמונה שנפגע מ רקטה של ה חיזבאללה מלחת חרבות ברזל
בניין בקריית שמונה שנפגע מרקטה של חיזבאללה
(צילום: lexi J. Rosenfeld/Getty Images)


16:15 - ביידן, במפגש עם אביגיל עידן: "לא אנוח עד שכל החטופים יחזרו, יש להם את מילתי". נשיא ארה"ב ג'ו ביידן פרסם פוסט בחשבון ה-X שלו עם תמונה מהמפגש עם אביגיל עידן בת ה-4, ששוחררה משבי חמאס, ובני משפחתה. הוא כתב: "לא אנוח עד שכל חטוף, כמו אביגיל, שנקרע ממשפחתו ומוחזק בידי חמאס - יחזור לזרועות יקיריו. יש להם את מילתי. למשפחות יש את מילתי". (ynet)
15:30 - בכיר חיזבאללה מאיים: "מלחמה לא תחזיר את תושבי הצפון, אלא תרחיק אותם". סגן מזכ"ל חיזבאללה נעים קאסם התייחס ללחימה בצפון ואמר כי "על גלנט לדעת שבאמצעות מלחמה הוא לא יחזיר את תושבי הצפון לבתיהם. המלחמה תרחיק את חזרתם יותר ויותר והם עלולים לא לחזור כלל". לדבריו, "חיזבאללה קיבל החלטה להגיב לתקיפות באופן מידתי, כך שכל הרחבה שלהן תיענה בהרחבת התגובה שלנו ושל ההתנגדות בלבנון". (ליאור בן ארי)

6 צפייה בגלריה
הקברניט נ"ט טילים חיזבאללה
הקברניט נ"ט טילים חיזבאללה
חיזבאללה
(צילום: אי-פי)
14:40 - דיווח: הפיצוצים בדרעא - פינוי מוקשים על ידי צבא סוריה. סוכנות הידיעות "סאברין ניוז", המזוהה עם המיליציות הפרו-איראניות בעיראק, דיווחה כי מקור הפיצוצים שנשמעו באזור דרעא שבדרום-מערב סוריה - פינוי מוקשים על ידי יחידות ההנדסה של הצבא המקומי. לפי הדיווח, הפיצוצים התרחשו ליד תל אל-חדר, באזור העיר נווה שבמחוז דרעא. סוכנות הידיעות הסורית הרשמית "סאנא" דיווחה כי מדובר במוקשים שהשאירו גורמי טרור באזור, ופוצצו על ידי הצבא. (ליאור בן ארי)
14:20 - המשטרה על הפיגוע ברמלה: אין מעורבים נוספים, החשוד פעל לבד. המשטרה עדכנה בהמשך לפיגוע הדקירה אתמול ברמלה, שם נפצעה צעירה בת 18 באורח קשה, כי אין מעורבים נוספים באירוע או חשודים שטרם נתפסו. המשטרה פרסמה תיעוד של האירוע, שבו נראה החשוד רודף אחרי הצעירה, דוקר אותה בגבה ונמלט, שלפי המשטרה "ממחיש את מעורבותו של חשוד אחד בלבד בדקירה". (רועי רובינשטיין)

6 צפייה בגלריה
זירת פיגוע דקירה ב רמלה
זירת פיגוע דקירה ב רמלה
זירת הפיגוע ברמלה
(צילום: דוברות מד"א)

13:40 - דיווח סורי: פיצוץ במחוז דרעא שבדרום-מערב המדינה. המרכז הסורי למעקב אחר זכויות אדם, ארגון אופוזיציה למשטר אסד הפועל מלונדון, דיווח על פיצוץ באזור הכפרי במזרח מחוז דרעא שבדרום-מערב סוריה. הסיבה לפיצוץ טרם ידועה. (ליאור בן ארי)
12:40 - האו"ם: פינוי ההריסות מהמלחמה ברצועת עזה עשוי להימשך כ-14 שנה. פייר לודהמר, בכיר בשירות הסרת המוקשים של האו"ם, אמר במסיבת עיתונאים בעיר ז'נבה בשוויץ כי "פינוי כמות ההריסות העצומה שנותרה מהמלחמה ברצועת עזה עשוי להימשך כ-14 שנים". לדבריו, הפינוי כולל גם כלי נשק שלא התפוצצו. (עינב חלבי)
12:30 - משרד הבריאות בעזה: 69 נהרגו מתקיפות צה"ל ברצועה ביממה האחרונה. משרד הבריאות בעזה, המנוהל על ידי חמאס, הודיע כי 32 פלסטינים נהרגו ו-69 נפצעו ביממה האחרונה מתקיפות צה"ל ברצועה. לדברי המשרד, 34,388 נהרגו ו-77,437 נפצעו מתקיפות ישראליות ברצועת עזה מפרוץ המלחמה. (עינב חלבי)

6 צפייה בגלריה
הרס כבד בשכונת חמד בחאן יונס מלחמת חרבות ברזל 15.3.24
הרס כבד בשכונת חמד בחאן יונס מלחמת חרבות ברזל 15.3.24
הרס כבד בשכונת חמד בחאן יונס
(צילום: EPA)

12:15 - דיווח לבנוני: ירי מקלע בוצע מישראל, כלים חקלאיים נפגעו בדרום המדינה. הערוץ הלבנוני "אל-מנאר", השייך לחיזבאללה, דיווח כי ירי מקלע בוצע מאזור הכפר רג'ר שבאצבע הגליל בסמוך לגבול, לכיוון חקלאים בעיירה אל-מארי שבדרום לבנון. לפי הדיווח, הכלים החקלאיים נפגעו. (ליאור בן ארי)
11:50 - בכיר חיזבאללה: "הסיוע הצבאי האמריקני לישראל - אור ירוק לפלישה לרפיח". חבר המועצה המרכזית של חיזבאללה נביל קאוק אמר כי "הסיוע הצבאי האמריקני לישראל הוא אור ירוק לפלישה לרפיח ולהרחבת המלחמה. דיכוי הסטודנטים חשף את פניה האמיתיות של ארה"ב". לדבריו, "הכטב"מים שלנו הגיעו לעכו, בית הלל, ערב אל-עראמשה ומקומות נוספים. זה אישור לכך שהם מסוגלים לעקוף את מערכות ההגנה האוויריות הישראליות - הצלחה אסטרטגית של חיזבאללה". הוא הוסיף: "החזיתות בלבנון, עיראק ותימן לא ייפסקו אלא אם יעצרו התקיפות בעזה". (ליאור בן ארי)
11:20 - צה"ל: ירי ארטילרי לדרום לבנון, מטוסי קרב תקפו הלילה מטרות חיזבאללה. מטוסי קרב תקפו מבנה צבאי של חיזבאללה בכפר כילא שבדרום לבנון, לאחר שכוח מיחידה 869 זיהה מחבל של ארגון הטרור נכנס למקום. כך מסר דובר צה"ל, שציין כי במבנה שהה מחבל נוסף. חיל האוויר תקף אמש ובמהלך הלילה מבנים צבאיים נוספים של חיזבאללה באזור ריחן ובכפר שובא, כמו גם תשתית מבצעית באזור שבעא שבדרום לבנון. בנוסף, נמסר כי כוחות ארטילריה ביצעו ירי להסרת איום באזור עלמא א-שעב. (יואב זיתון)



10:40 - חיזבאללה לקח אחריות על הירי לשומרה; דיווח: צה"ל תוקף בדרום לבנון. חיזבאללה לקח אחריות על ירי לכיוון היישוב שומרה בשעה 8:30. בתוך כך, רשת "אל-מיאדין" הלבנונית, המזוהה עם ארגון הטרור, דיווחה כי צה"ל תוקף בארטילריה בטיר חרפא, א-נאקורה ועלמא א-שעב שבדרום המדינה. (ליאור בן ארי)
10:25 - הירי למוצב בשומרון: המחבלים שחוסלו - מאזור ג'נין; לפי החשד, שניים נוספים נמלטו. המחבלים שביצעו ירי לעבר מוצב סאלם שבשומרון וחוסלו הם מוסטפא סולטאן עאבד (22) מהעיירה כפר דאן, ואחמד מוחמד שוואהנה (21) מהעיירה סילת אל-חרית'יה, ממערב לג'נין. לפי החשד, ברכבם היו עוד מחבל או שניים שנפצעו והצליחו לברוח. (יואב זיתון ועינב חלבי)
09:55 - דיווח פלסטיני: 8 הרוגים מתקיפות צה"ל במחנה נוסייראת שבמרכז הרצועה. סוכנות הידיעות הפלסטינית "וופא" דיווחה כי שמונה פלסטינים נהרגו לפנות בוקר מתקיפות צה"ל מהאוויר בשני בתים במחנה נוסייראת שבמרכז הרצועה. לפי הדיווח, בין ההרוגים גם נשים, ילדים ותינוקת. בנוסף, דווח כי חיל האוויר הגביר את הפצצותיו באזור העיירה אל-מוע'ראקה שבמרכז הרצועה. (עינב חלבי)
09:35 - איראן: צוות הספינה שלכדנו, שבבעלות ישראלית חלקית - צפוי להשתחרר. שר החוץ של איראן חוסיין אמיר עבדאללהיאן אמר כי צפויים להשתחרר חברי צוות הספינה MSC ARIES, שנמצאת בבעלות ישראלית חלקית ונלכדה על ידי כוחות איראניים במצר הורמוז לפני כשבועיים. כך לפי אמצעי התקשורת ברפובליקה האיסלאמית. הספינה, ששטה תחת דגל פורטוגל ונמצאת בבעלות חלקית של איש העסקים אייל עופר, נלכדה על ידי כוחות קומנדו איראניים שהשתלשלו ממסוק. לפי ערוץ "אל-חדת'" הסעודי, שהו עליה אנשי צוות פיליפינים.

6 צפייה בגלריה
מסוק איראני משתלט על ספינה
מסוק איראני משתלט על ספינה
מסוק איראני משתלט על הספינה
(צילום: AP)

09:24 - חיזבאללה הודיע על הרוג נוסף משורותיו, ה-289 מתחילת המלחמה. חיזבאללה הודיע על הרוג נוסף משורותיו, ראפע פאיז חסאן מהעיירה אל-חיאם שבדרום לבנון. במהלך הלילה דיווחה רשת "אל-מיאדין" הלבנונית, המזוהה עם חיזבאללה, על תקיפות צה"ל באזור. מדובר בהרוג ה-289 שעליו מודיע ארגון הטרור מתחילת המלחמה. (ליאור בן ארי)
09:15 - צה"ל: הותקף אתר שיגור ברצועה שביצע ירי לאשדוד במהלך המלחמה. כלי טיס של חיל האוויר תקפו אתר שיגור ברצועת עזה שממנו בוצעו שיגורים לעבר אשדוד במהלך המלחמה. כך מסר דובר צה"ל, שהוסיף כי אתר שיגור נוסף הותקף בחאן יונס, שממנו בוצעו כמה שיגורים לעבר כוחות צה"ל שפועלים ברצועה. כמו כן, לוחמי חטיבת "יפתח" (679) זיהו חוליית מחבלים שנערכת לבצע ירי לעבר הכוחות מתוך מבנה צבאי במרכז הרצועה, ומטוס קרב תקף את המבנה וחיסל אותם. בנוסף, חיל האוויר בשיתוף אוגדה 99 תקפו רכב באזור, שבו שהו שמונה מחבלי חמאס.


08:45 - לראשונה מאז מות עובדי הסיוע: משלוח סיוע ימי לרצועה יצא מקפריסין. אונייה הנושאת סיוע הומניטרי יצאה מקפריסין לרצועת עזה, לראשונה מאז ששבעה עובדי המטבח העולמי המרכזי (WCK) נהרגו בתקיפה לא מכוונת של צה"ל ברצועה. כך לפי מקור קפריסאי, שציין כי האונייה יצאה מנמל לרנקה, כשעליה מזון שנתרם על ידי איחוד האמירויות. המטבח העולמי המרכזי הפסיק את פעילותו ברצועה אחרי התקרית, מה שהביא לעצירת משלוחי הסיוע הימי לעזה מקפריסין.
08:40 - צה"ל: מחבלים ביצעו ירי לעבר מוצב בשומרון - וחוסלו. לוחמי יחידה 636 חיסלו שני מחבלים שביצעו ירי לעבר מוצב סאלם שבשומרון. כך מסר דובר צה"ל, שציין כי הלוחמים זיהו את המחבלים שהגיעו ברכב וירו לעבר המוצב, חיסלו אותם, והחרימו שני נשקים מסוג M-16. אין נפגעים לכוחותינו.



08:33 - אזעקה המתריעה מפני ירי רקטות וטילים הופעלה ביישוב שומרה שבגליל המערבי.
05:23 - משרד הבריאות בעזה: לפחות 5 נהרגו בהפצצת בית ברפיח. משרד הבריאות בעזה, הנשלט על ידי חמאס, הודיע כי לפחות חמישה בני אדם נהרגו בתקיפה אווירית של צה"ל שפגעה בבית ברפיח שבדרום הרצועה. לפי המשרד, כמה בני אדם נוספים נפצעו בתקיפה.
04:00 - צבא ארה"ב: נזק קל למכלית בים האדום מטילים ששיגרו החות'ים, אין נפגעים. צבא ארה"ב הודיע כי המורדים החות'ים בתימן שיגרו שלושה טילים בליסטיים נגד כלי שיט לעבר מכלית הנפט Andromeda Star שבבעלות בריטית, השטה בים האדום. לפי הודעת הצבא האמריקני, המכלית דיווחה על נזק קל, ומסרה כי אין נפגעים. כמו כן, לפי הודעת פיקוד המרכז של הצבא (CENTCOM), טילים נחתו סמוך למכלית MAISHA, שלא נפגעה.
02:55 - חמאס: "קיבלנו את תשובת ישראל בנוגע להפסקת האש - נלמד את ההצעה ונשיב". חמאס הודיע כי קיבל את התשובה הרשמית של ישראל בנוגע לעמדתה בעניין המגעים להפסקת אש. לפי הודעת ארגון הטרור, שנמסרה על ידי חליל אל-חיה, סגנו של מנהיג חמאס בעזה יחיא סינוואר, "אנחנו נלמד את ההצעה לפני שנגיש את תשובתנו".

6 צפייה בגלריה
יחיא סינוואר
יחיא סינוואר
יחיא סינוואר, מנהיג חמאס בעזה
(צילום: EPA)
00:40 - דיווח בלבנון: צה"ל תוקף בדרום המדינה. רשת "אל-מיאדין" הלבנונית, המזוהה עם חיזבאללה, דיווחה על תקיפות צה"ל בשבעא ובאל-חיאם שבדרום המדינה. (ליאור בן ארי)