סגור
מפעל סודהסטרים ליד רהט
מפעל סודהסטרים ליד רהט (גטי)

סודהסטרים מפטרת 120 עובדים, שנה בלבד אחרי שפיטרה 300

רוב המפוטרים הם עובדי ייצור ממפעל החברה בלהבים. החברה, שנמצאת בבעלות פפסיקו העולמית, הסבירה כי הפיטורים נדרשים בעקבות הירידה בביקוש למוצריה

שנה אחרי שפיטרה 300 עובדים, מפטרת סודהסטרים 120 עובדים נוספים. מרבית המפוטרים הם עובדי ייצור מהמפעל בלהבים והיתר מחזיקים בתפקידי מטה שונים.
בסודה סטרים הסבירו את ההחלטה לפטר עובדים, בהתאמות נדרשות לירידה בביקוש למוצריה. מדובר בטיעון בו השתמשה החברה גם באוקטובר אשתקד, אז פיטרה 300 עובדים.
מן החברה נמסר כי "בשנים האחרונות הגדילה סודהסטרים את היקף כוח האדם בכדי לתת מענה לצמיחה שליוותה את החברה תקופה ארוכה, וביתר שאת בתקופת הקורונה. התחזיות הנוכחיות של היקפי הייצור משקפות חזרה לרמות הביקושים שהיו מוכרות בעבר. במקביל, החברה חשופה לתנאי השוק הגלובליים התנודתיים, המשפיעים על פעילותה. כל אלו מחייבים אותנו לנקוט בצעדי התייעלות ולבצע התאמות למציאות העסקית החדשה, גם במסגרת כוח האדם של החברה״.
בסודה סטרים, שמאז 2018 נמצאת בבעלות פפסיקו העולמית, טוענים כי מדובר בפיטורים של כ-5% מכוח האדם הגלובלי של החברה, וכי היא תעניק למפוטרים מענק פרישה וסיוע במציאת מקום עבודה חלופי דרך מרכז קריירה ייעודי.