סגור
הרווח של שר הרווחה חיים כץ
(טל אזולאי)

שישה חודשי מאסר וקנס של 200 אלף שקל למקורבו של חיים כץ, מוטי בן-ארי

על פי הסדר הטיעון עם הפרקליטות, בן-ארי יודה ויורשע בשתי עבירות של שימוש במידע פנים, בן-ארי היה יועץ של חברת אקוויטל ולפי כתב האישום הרוויח 84 אלף שקל ממכירת מניות נצבא שבבעלותה, בעקבות שימוש במידע פנים

הפרקליטות הגישה היום (ה') לבית המשפט המחוזי בתל אביב (המחלקה הכלכלית) כתב אישום נגד מרדכי (מוטי) בן-ארי, מקורבו וחברו של ח"כ חיים כץ, בגין שתי עבירות של שימוש במידע פנים, במסגרת הסדר טיעון.
על פי כתב האישום, בן-ארי שימש במועדים הרלוונטיים יועץ כלכלי של קבוצת אקויטל, שחברות נצבא ואיירפורט נמנו עמה. במסגרת תפקידו ניהל את כספי המזומנים ואת תיק ההשקעות של מספר חברות בקבוצה. עוד על פי כתב האישום, בימים 23 ו-24 ביוני 2015 ביצע בן-ארי שתי עסקאות רכישה של מניית נצבא בהיקף כולל של 520 אלף שקל. ביום 4 ביולי 2015 חתמו נצבא וחברת איירפורט על הסכם מיזוג ביניהן. דיווח מידי על המיזוג פורסם לציבור למחרת, והביא לעלייה בשער המניה של נצבא. בימים שלאחר הדיווח מכר בן ארי את מלוא הכמות שרכש, וגרף רווח של 84 אלף שקל.
בכתב האישום נאמר כי אף שלציבור דווח על ניהול המשא ומתן למיזוג בין החברות בשלב מוקדם, ואף שבן-ארי לא נטל חלק בהליכי המשא ומתן עצמם, הרי שמכוח תפקידו ומעמדו נודע לו על התקדמות בו, והוא אף הונחה שלא לבצע עסקאות במניות של חברות הקבוצה עבור הקבוצה.
על פי ההסדר בין הצדדים, בן-ארי יודה ויורשע בשתי עבירות של שימוש במידע פנים, וייגזרו עליו שישה חודשי מאסר שניתן יהיה לרצותם בעבודות שירות, וקנס בסך 200 אלף שקל.
כזכור עניינו של בן-ארי היה שלוב בעניינו של ח"כ חיים כץ. בקביעת העונש המוסכם נשקלה, בין היתר, העובדה כי יוחסו לבן-ארי במסגרת הפרשה עבירות נוספות שהתיק בעניינן נסגר, וחלוף הזמן עקב כך.
כתב האישום הוגש על ידי עו"ד חנה קורין ממחלקת ניירות ערך בפרקליטות מיסוי וכלכלה. התיק נחקר על ידי מחלקת חקירות, מודיעין ובקרת מסחר של רשות ניירות ערך.
תגובת באי כוחו של מוטי בן ארי, עוה"ד נתי שמחוני וירון אלכאוי ועו"ד ארז הראל ממשרד גורניצקי ושות': "אנו מברכים על כך כי בחלוף כשבע שנים מפתיחת החקירה, העננה שריחפה מעל ראשו של מרשינו הוסרה. אנו סמוכים ובטוחים כי הסדר הטיעון יכובד על ידי בית המשפט ומר בן-ארי יוכל להניח את הנושא מאחוריו".