סגור

הסדר טיעון לח"כ חיים כץ: מאסר על תנאי וקנס בתיק המניות

הפרקליטות וכץ, לשעבר שר הרווחה, הגיעו להסדר טיעון במסגרתו הוא יודה ויורשע בעבירה של קשירת קשר להשגת מטרה כשרה באמצעים פסולים, לאור קשריו עם פעיל שוק ההון מוטי בן ארי. המאסר על תנאי הוא לתקופה של עד חצי שנה. במקביל נגנז התיק נגדו על עבירות מס, אי דיווח על הכנסות מהשכרת דירות, בשל קשיים ראייתים; כץ: "אני לוקח אחריות מלאה על המעשה"

תיק המניות של ח"כ חיים כץ, לשעבר שר הרווחה, מסתיים בהסדר טיעון. הפרקליטות וכץ הגיעו להסדר טיעון במסגרתו הוא יודה ויורשע בעבירה של קשירת קשר להשגת מטרה כשרה באמצעים פסולים, לאור קשריו עם פעיל שוק ההון מוטי בן ארי. כך עולה מכתב אישום במסגרת ההסדר שהוגש היום (ג') לבית משפט השלום בראשל"צ.
לכתב האישום במלואו לחצו כאן
על פי ההסדר על כץ יוטל עונש של מאסר על תנאי של עד חצי שנה וקנס של עד 75.3 אלף שקל. במקביל נגנז התיק נגד כץ על עבירות מס, אי דיווח על הכנסות מהשכרת דירות, בשל קשיים ראייתים.
2 צפייה בגלריה
ח"כ חיים כץ 14.6.20
ח"כ חיים כץ 14.6.20
ח"כ חיים כץ
(צילום: עמית שעל)
כתב האישום הוגש לאחר שכץ הודיע ליו"ר הכנסת וליו"ר ראש ועדת הכנסת שאין בכוונתו לבקש חסינות מפני העמדה לדין פלילי.
על פי כתב האישום שבו יודה כץ, בעת שעמד בראש ועדת הרווחה של הכנסת, הוא זימן לוועדה את פעיל שוק ההון וחברו הקרוב מוטי בן ארי כמומחה, וזאת לשם קידום הצעת חוק בתחום פירעון אג"ח בחברות בקשיים. כץ לא גילה לחברי הוועדה מידע אודות קשריו האישיים והכלכליים עם בן ארי ואודות האינטרס הכלכלי של בן ארי בקידום החוק.
לפני כשנתיים, לאחר חקירה של רשות ני"ע, החליט היועץ המשפטי לממשלה להגיש נגד כץ כתב אישום חמור יותר בשל קשריו עם בן ארי - עבירת מרמה והפרת אמונים. הכנסת קבעה כי עומדת לכץ חסינות בפני העמדה לדין פלילי. במקביל, נפתחה נגד כץ חקירה פלילית על עבירות מס לאור ראיות שנאספו בתיק החקירה של רשות ני"ע.
2 צפייה בגלריה
מוטי בן ארי אקווטל ישראמקו
מוטי בן ארי אקווטל ישראמקו
מוטי בן-ארי
(צילום: עמית שעל)
על פי הודעת משרד המשפטים: "לאחר מתן החסינות, התקיים שיח עם באי כוחו של ח"כ כץ, עורכות הדין נוית נגב ואיריס ניב-סבאג, במסגרתו נשמעו פעם נוספת טענותיהם ביחס לתשתית העובדתית והמשפטית, ואף במסגרת זו הובאו נתונים נוספים. לאחר שקילת מכלול החומר הרלוונטי לעניין נמצא כי נכון לשנות את עובדות כתב האישום ואת סעיף העבירה שאלה מגבשות, במסגרת הסדר טיעון, לנוסח כתב האישום שהוגש היום. כן, הוסכם במסגרת הסדר הטיעון כי חבר הכנסת כץ יודה ויורשע בכתב האישום שהוגש, והצדדים יעתרו במשותף לכך שיגזר על ח"כ כץ עונש של קנס כספי ומאסר על-תנאי. נציין, כי תיק חקירה אחר, בו נחקר ח"כ כץ כחשוד שעניינו אי-תשלום מס כדין, נגנז בשל שיקולים ראייתיים".
תיק החקירה והגשת כתב האישום טופלו באמצעות עו"ד חנה קורין ממחלקת ניירות ערך בפרקליטות מיסוי וכלכלה.
מטעמו של ח"כ חיים כץ נמסר: "בכל 22 שנות כהונתי בכנסת, פעלתי אך ורק לטובת אזרחי ישראל. בין היתר חוקקתי למעלה מ-180 חוקים חברתיים ומאות תקנות. לפני כעשור, כחלק מהתמודדות עם תופעת ה'תספורות' במשק, קידמתי את תיקון 44 לחוק ני"ע. לאחר שהבאנו את הדברים במלואם בפני היועץ המשפטי לממשלה, הוא הכיר בכך שהתיקון נעשה במטרה להיטיב עם הציבור הרחב, שלא היה כל דופי בעצם קידומו בכנסת ובכך שלא צמח לי רווח אישי. האישום נגדי הוא לגבי המידע שהיה עלי להביא בנסיבות העניין בפני חברי הוועדה בכנסת. אני לוקח על כך אחריות מלאה. בחמש השנים האחרונות שילמתי מחיר אישי וציבורי יקר, כי התהליך הוא העונש, ומצאתי לנכון להגיע להסדר ולשים את הפרשה מאחורי".
כץ מיוצג ע"י עורכי הדין נוית נגב, יאנה פוגל סלוצניק ותובל בוך.