סגור
מימין מנכ"ל משרד האוצר שלומי הייזלר ויו"ר ארגון המורים רן ארז
מנכ"ל האוצר שלומי הייזלר (מימין) ויו"ר ארגון המורים רן ארז (צילומים: מארק ניימן / לע"מ, הדר יואביאן)

מנכ"ל האוצר נגד יו"ר ארגון המורים: "חוזר בו מהסכמות ומתנהל בצורה חסרת אחריות"

בעקבות העיצומים שנוקט הארגון וברקע שביתת תלמידי התיכונים, כתב שלומי הייזלר לרן ארז: "התבטאויותיך סותרות במישרין את ההסכמות בינינו באופן חריף שאינו עולה בקנה אחד עם האמת". לטענת האוצר, ארז חזר בו מהסכמתו למכסה של 6% חוזים אישיים למורים ושל 10% למנהלים

"למשרד האוצר אין יכולת לנהל מו"מ עם אדם שחוזר בו מהסכמות, שאומר דבר והיפוכו ומתנהל בצורה חסרת אחריות" - כך כתב היום (ה') מנכ"ל משרד האוצר שלומי הייזלר ליו"ר ארגון המורים רן ארז. המכתב פורסם לקראת ישיבת ועדת החינוך של הכנסת בנושא עיצומי המורים שתתקיים בצהריים ועל רקע שביתת תלמידי התיכונים הנערכת היום.
נזכיר כי לפני כחודש פתח ארגון המורים בעיצומים במאבק על הסכם השכר של המורים בבתי הספר העל-יסודיים. במסגרת העיצומים המורים לא נותנים ציונים, לא מקיימים פעילויות מחוץ לכותלי בית הספר ולא עובדים אחרי השעה 15:30. "לצערי, בתקופה זו בה מדינת ישראל מצויה בעת מלחמה ומתמודדת עם איומים רבים, ארגון המורים בראשותך הכריז על עיצומים כואבים בחטיבות העליונות", כתב הייזלר לארז.
ההאשמה העיקרית של האוצר נגד ארז היא שחזר בו מהסכמתו למכסה של 6% חוזים אישיים למורים ושל 10% למנהלים. "התבטאויותיך סותרות במישרין את ההסכמות בינינו באופן חריף שאינו עולה בקנה אחד עם האמת", כתב הייזלר. "התעקשותך לחזור בך מההסכמות שהגענו אליהן לאחר משא ומתן ארוך וקשה מסבה נזק רב ועוגמת נפש למאות אלפי תלמידים, מורים, מנהלים והורים. אני מפציר בך לשקול מחדש את גישתך בצורה אחראית ומכבדת".
עוד כתב הייזלר: "רן, בנימה אישית – לחצנו ידיים כשהגענו להסכמות שמהן היה ברור שאנחנו עוברים לניסוח הסכם מפורט. התכחשותך להסכמות מונעת כל אפשרות לשיח והגעה להסכם. אין כל הצדקה שאלפי בני נוער שכבר נפגעו ממגפת הקורונה ומאירועי 7 באוקטובר ייאלצו להתמודד עם קשיים ואילוצים מיותרים, במיוחד לאחר שהגענו לעקרונות מוסכמים".
לדבריו, "משרד האוצר בראשותי נכון תמיד לנהל מו"מ ולהגיע להסכמות. עם זאת, למשרד האוצר אין יכולת לנהל מו"מ עם אדם שחוזר בו מהסכמות, שאומר דבר והיפוכו ומתנהל בצורה חסרת אחריות". עוד מזהיר הייזלר שאם ארז לא יחזור למשא ומתן על בסיס ההסכמות, "לא תותיר לנו ברירה אלא לנקוט צעדים נוספים". בשבוע שעבר איים האוצר לנכות למורים את המקדמות בסך 2,400 שקל שקיבלו על חשבון ההסכם הקיבוצי.