סגור
מטוס אל על בואינג 777
מטוס של אל על (צילום: Rebius / Shutterstock)

ירידה של יותר מ-40% בהיקף הנוסעים בנתב"ג באוקטובר

המלחמה הובילה לירידה חדה בהיקף הנוסעים שעברו בנמל בחודש שעבר. המרוויחה הגדולה: אל על, שהיתה בין החברות היחידות שהמשיכו לטוס ולכן רשמה זינוק של כמעט 20% בהיקף הנוסעים שהשתמשו בשירותיה

המלחמה הובילה לירידה חדה של 41% בהיקף הנוסעים בטיסות בינלאומיות שעברו באוקטובר בנתב"ג לעומת אוקטובר אשתקד, כך עולה מנתוני רשות שדות התעופה.
יש להדגיש, כי בחודש שעבר היו עשרה ימים שבהם חברות התעופה הזרות המשיכו לטוס לישראל וממנה עד להבנת מלוא היקפה של המלחמה. בנוסף, באוקטובר רבים מהישראלים ביקשו לשוב לישראל בעקבות האירועים, ורבים אחרים יצאו ממנה.
לפי נתוני הרשות, בחודש שעבר עברו כ-1.17 מיליון נוסעים בטיסות בינלאומיות בנתב"ג לעומת כ-1.99 מיליון נוסעים באוקטובר אשתקד. אל על היתה המרוויחה הגדולה מהיעדרן של רוב המתחרות שלה, עמדה במקום הראשון במספר הנוסעים ורשמה זינוק של 19.5% במספר הנוסעים לעומת אוקטובר אשתקד (כמעט חמי מיליון נוסעים).
לנוכח המלחמה, גם שאר המקומות הראשונים נתפסו על ידי חברות הישראליות: ישראייר נמצאת במקום השני עם יותר מ-86 אלף נוסעים – ירידה של 7.3% ביחס לאשתקד. במקום השלישי ארקיע עם כמעט 57 אלף נוסעים – ירידה של 32.5% ביחס לאשתקד.
בתוך כך, מספר חברות תעופה זרות הודיעו על הארכת השעיית הטיסות שלהן לישראל: KLM הודיעה השבוע כי תשוב לטוס לישראל ב-17 בדצמבר (נתון לשינויים). דלתא איירליינס משעה טיסותיה לארץ עד סוף החודש הנוכחי (נתון לשינויים) ולופטהנזה הודיעה כי תשוב לטוס לישראל ב-14 בדצמבר (נתון לשינויים).