סגור
חיילים צה"ל ב חאן יונס 28.3.24 מלחמת עזה 4
חיילי צה"ל בחאן יונס (צילום: דובר צה"ל)

לוחם אגוז נהרג מפגיעת RPG במבנה בחאן יונס: 16 פצועים, מהם 6 קשה

רס"ל אלון קודריאשוב (21) ממודיעין הוא הלוחם שנפל בקרב בחאן יונס לאחר שטיל RPG פגע במבנה שבו שהה; כתוצאה מהפיצוץ וקריסת הקירות נפגעו 17 הלוחמים; בזירה התנהל מבצע חילוץ מורכב בהובלת 669; אזעקות בגליל המערבי לאחר חיסול סגן מפקד יחידת הטילים בחיזבאללה ליד צור; גלנט עדכן את נתניהו: התקדמות בדרך להכנסת כוח רב-לאומי ממדינות ערביות לעזה

20:20 - אזעקות בגליל המערבי. אזעקות המתריעות מפני ירי טילים ורקטות הופעלו באבירים ובפסוטה שבגליל המערבי. (ynet)
20:15 - צה"ל: 20 רקטות ושני טילי נ"ט שוגרו היום מלבנון. דובר צה"ל אמר ל-CNN כי במהלך היום שוגרו מלבנון לשטח ישראל 20 רקטות ושני טילי נ"ט. עוד מסר צה"ל כי טילי הנ"ט שוגרו מהכפר עייתא א-שעב שבדרום לבנון, ושהצבא השמיד את המשגר שממנו הם נורו ותקף מתחם צבאי של חיזבאללה בסמוך אליו. חיזבאללה לקח אחריות על שמונה מקרי ירי לעבר ישראל מהבוקר. (ליאור בן ארי)
5 צפייה בגלריה
נזק שנגרם כתוצאה מפגיעת רקטה מ לבנון ב צפת 14.2.24 מלחמת עזה
נזק שנגרם כתוצאה מפגיעת רקטה מ לבנון ב צפת 14.2.24 מלחמת עזה
נזק שנגרם כתוצאה מפגיעת רקטה מלבנון בצפת, לפני כחודש
(צילום: REUTERS/Avi Ohayon)
20:00 - גלנט עדכן את נתניהו: התקדמות בדרך להכנסת כוח רב-לאומי ממדינות ערביות לעזה. שר הביטחון יואב גלנט השיג בביקורו בוושינגטון התקדמות משמעותית בתוכניתו להכנסת כוח רב-לאומי לרצועה, שיורכב מגורמים חמושים שיגיעו משלוש מדינות ערביות - שבמשרד הביטחון לא פרסמו את שמותיהן מחשש שהדבר יקשה על המהלך. לפי תוכנית גלנט, תחילה אותו כוח יאבטח את שיירות הסיוע ההומניטרי שנבזזות על ידי המוני עזתים רעבים, וגם את הנמל שמוקם ברצועה. הכוונה היא שארה"ב תוביל את הכוח הרב-לאומי, גם אם לא יהיו לה כוחות בשטח. לפי התכנון, כך יחוזקו גורמים בשטח שאינם קשורים לחמאס ותיפתר הבעיה ההולכת ומעמיקה מול האמריקנים. גלנט עדכן בהתקדמות את ראש הממשלה בנימין נתניהו, הרמטכ"ל הרצי הלוי וקבינט המלחמה. (יואב זיתון)
18:15 - ירי ה-RPG על לוחמי אגוז בעזה: 16 הפצועים הגיעו לבי"ח תוך 55 דקות, ניתוחים בוצעו בשטח. התקרית בחאן יונס שבה נהרג רס"ל אלון קודריאשוב ונפצעו 16 נוספים מיחידת אגוז התרחשה סמוך לשעה 10:00 הבוקר, כשטיל RPG שוגר על ידי מחבל לעבר הקומה העליונה במבנה שבו שהה הכוח, במגנן בשכונת אל-אמל שעליו פשטה בשנית חטיבת הקומנדו בחמשת הימים האחרונים. כתוצאה מהפיצוץ וקריסת הקירות במבנה נפגעו 17 הלוחמים - שישה באורח קשה, חמישה בינוני וחמישה קל – והחייל שנהרג. בזירה התנהל מבצע חילוץ מורכב ומהיר בהובלת יחידת 669 ומסוקי חילוץ של חיל האוויר, שפינו את הפצועים לבית החולים בתוך 55 דקות מרגע הפ
18:00 - הותר לפרסום: רס״ל אלון קודריאשוב מיחידת אגוז נפל בעזה, 6 לוחמים נוספים נפצעו קשה. צה"ל התיר לפרסום כי רס״ל אלון קודריאשוב, בן 21 ממודיעין, לוחם ביחידת אגוז של עוצבת הקומנדו, נפל בקרב בחאן יונס שבדרום רצועת עזה, לאחר שטיל RPG פגע במבנה שבו שהה. עוד נמסר כי שישה לוחמים נוספים מיחידת אגוז נפצעו באורח קשה באותה תקרית, ושעוד עשרה לוחמים נפצעו באורחים שונים. הפצועים פונו לקבלת טיפול רפואי בבית החולים ומשפחותיהם עודכנו. (יואב זיתון)
5 צפייה בגלריה
רס"ל אלון קודריאשוב ז"ל
רס"ל אלון קודריאשוב ז"ל
רס"ל אלון קודריאשוב ז"ל
(צילום: דובר צה"ל)
17:40 - חיזבאללה מדווח על תקיפות ישראליות נוספות בדרום לבנון. רשת "אל-מנאר" של חיזבאללה דיווחה על תקיפות ישראליות נוספות בדרום לבנון. לטענתה בוצע ירי ארטילרי לאזור הכפר כילא ובמיס אל-ג'בל בוצעה תקיפה אווירית. (ליאור בן ארי)
17:20 - האזעקות בגליל המערבי: שיגור אחד, נפילה בשטח פתוח. בהמשך לאזעקות שהופעלו בגליל המערבי, מצה"ל נמסר כי זוהה שיגור אחד ונפילה בשטח פתוח. (יאיר קראוס)
17:00 - גלנט: "ישראל הופכת מהודפת לרודפת אחרי חיזבאללה, נרחיב את המערכה". שר הביטחון יואב גלנט קיים הערכת מצב בפיקוד הצפון ואמר כי הנחה את צה"ל "להרחיב את המערכה". לדבריו, ״אנחנו הופכים מהודפים לרודפים אחרי חיזבאללה, בכל מקום שהוא נמצא - אנחנו מגיעים. זה נכון לביירות, בעלבכ, צור, צידון, נבטיה ולכל רוחב הגזרה, וזה נכון גם למקומות הרבה יותר מרוחקים כמו דמשק ועוד. בכל מקום שבו אנחנו צריכים לפעול - אנחנו נפעל״. שר הביטחון הוסיף: ״נגביר את קצב התקיפות ונרחיב את המערכה - ככה אמרתי השבוע בוושינגטון למזכיר ההגנה אוסטין, ככה אמרתי לעמוס הוכשטיין השליח המיוחד ולאחרים - וכך הנחיתי היום את צה"ל בפיקוד הצפון". (יואב זיתון)
5 צפייה בגלריה
שר הביטחון יואב גלנט בפיקוד הצפון
שר הביטחון יואב גלנט בפיקוד הצפון
שר הביטחון יואב גלנט בפיקוד הצפון
(צילום: אלעד מלכה)
16:45 - אזעקות באצבע הגליל. אזעקות המתריעות מפני ירי רקטות וטילים הופעלו ביישובים דוב"ב, יראון וברעם שבאצבע הגליל. בתוך כך, המועצה האזורית גליל עליון עדכנה כי בצהריים בוצעו שלוש מתקפות ירי מלבנון: ב-13:30 בוצע ירי נ"ט באזור מתת, וזוהתה פגיעה בשטח פתוח ללא נפגעים או נזק; ב-13:54 זוהתה פגיעה נוספת בשטח פתוח בעקבות ירי רקטות באזור מרגליות, ולא היו נפגעים או נזק; ב-14:14 בוצע ירי נוסף לאזור מטולה, והאירוע הסתיים גם כן ללא נפגעים. (יאיר קראוס)
16:05 - בעקבות המשך הלחימה: צה"ל ביטל את מטס ומשט יום העצמאות. בתום התייעצות שנערכה בין הרמטכ"ל רב-אלוף הרצי הלוי לשר הביטחון יואב גלנט, הוחלט לבטל השנה את החגיגות הצבאיות ביום העצמאות, ולכן מטס חיל האוויר והמשט באילת המסורתיים לא יתקיימו. ההחלטה התקבלה לאחר דיונים בצה"ל, על רקע המשך הלחימה בזירות השונות, ובהמשך יוחלט גם כיצד יתקיים טקס החיילים המצטיינים בבית הנשיא. ביום הזיכרון לחללי מערכות ישראל, כמדי שנה, יתקיים מטס עם מבנה חסר מעל הר טייסים והר הרצל בירושלים. ההחלטה התקבלה בהתאם להמלצת מפקד חיל הים, האלוף דוד סער סלמה, ומפקד חיל האוויר, האלוף תומר בר. (יואב זיתון)
15:25 - דיווח: 43 נהרגו בתקיפה בחלב, ובהם לוחמים סורים, אנשי חיזבאללה וגורם פרו איראני. המרכז הסורי למעקב אחר זכויות אדם, ארגון המזוהה עם האופוזיציה היושב בלונדון, עדכן כי 43 בני אדם נהרגו ועשרות נפצעו בתקיפה שיוחסה לישראל בעיר חלב שבצפון-מערב סוריה. לפי המרכז, 36 מההרוגים הם לוחמים של המשטר הסורי, שישה מהם משויכים לחיזבאללה וההרוג הנותר הוא גורם סורי פרו איראני. (ליאור בן ארי)
15:20 - מפקד פיקוד הצפון נועד עם ראשי רשויות: "פעילותנו נראית היטב בשמי לבנון". מפקד פיקוד הצפון אלוף אורי גורדין נפגש עם ראשי הרשויות בצפון והציג את עיקרי הערכת המצב המודיעינית והמבצעית, עשיית הפיקוד במהלך המלחמה וכן תהליכי האצת המוכנות להמשך הלחימה באזור. גורדין אמר כי "הפעילות ההתקפית שלנו נשמעת ונראית היטב בשמי לבנון, הקרובים והרחוקים. השבוע התקדמנו עוד שלב בסולם המוכנות עם תרגול הכוחות". (ליאור בן ארי)

15:10 - חיזבאללה הודיע על הרוג נוסף בשורותיו. חיזבאללה הודיע על הרוג נוסף בשורותיו - עלי מוחמד בכה המכונה "נדים" מדרום לבנון. לפי הארגון, הוא מת "כשהיד בדרך לירושלים". מדובר בפעיל ה-264 של חיזבאללה שנהרג מפרוץ המלחמה. (ליאור בן ארי)
14:45 - ירדן: ביצענו 8 הנחתות נוספות של סיוע בצפון הרצועה. ערוץ "אל-ממלכה" הירדני דיווח כי ירדן ביצעה שמונה הצנחות חדשות של סיוע הומניטרי בצפון רצועת עזה. לפי הדיווח, ירדן ביצעה את ההצנעה בהשתתפות שש מדינות נוספות. (ליאור בן ארי)
14:30 - צה"ל אישר: הבכיר שחוסל ליד צור - סגן מפקד יחידת הרקטות של חיזבאללה. צה"ל אישר כי הבכיר שחוסל בתקיפת הכטב"ם נגד רכב באזור צור הוא עלי עבד אל-חסן נעים, סגן מפקד יחידת הרקטות והטילים של חיזבאללה. עלי, כך לפי צה"ל, נחשב מוקד ידע משמעותי בארגון, מוביל בתחום הרקטות, ממובילי מתווי שיגור רקטות עתירות משקל ובמסגרת תפקידו פעל לתכנון והפעלת מתווים לעבר עורף ישראל. (יואב זיתון)


14:25 - בלבנון מדווחים: טילים נורו למוצב צבאי בגבול; צה"ל תקף את עמדת השיגור. כתב רשת אל-מנאר הלבנונית דיווח כי שני טילי בורקאן שוגרו לעבר בירנית שבגבול עם לבנון. צה"ל, בתגובה, תקף את עמדת השיגור. (ליאור בן ארי ויאיר קראוס)

5 צפייה בגלריה
תקיפה של צה"ל ב עומק לבנון 26.3.24 מלחמת עזה
תקיפה של צה"ל ב עומק לבנון 26.3.24 מלחמת עזה
תקיפה בגבול לבנון
(צילום מסך)
14:20 - אזעקה הופעלה במטולה שבגליל העליון.
13:55 - אזעקה הופעלה במרגליות שבאצבע הגליל.
13:25 - 262 מפרוץ המלחמה: חיזבאללה הודיע על 2 הרוגים נוספים בשורותיו. חיזבאללה הודיע על הרוג נוסף בשורותיו - עלי מוחמד אל-חאף מדרום לבנון. לפי רשת הטלוויזיה הסעודית "אל-ערביה", הוא חוסל בדרום לבנון. כמו כן, הודיע הארגון גם כי מוסטפא עלי נאסיף מאל-בקאעמת "כשהיד בדרך לירושלים". מתחילת המלחמה הודיע חיזבאללה על 262 הרוגים בשורותיו. (ליאור בן ארי)
12:45 - חיזבאללה פרסם את שמותיהם של שלושה מחבלים בארגון, שנהרגו "כשהידים בדרך לירושלים". אחד מהם הוא אחמד ג'ואד שחימי, מהעיירה מרכבא בדרום לבנון, שבדיווחים מוקדם יותר כונה "בכיר חיזבאללה". מתחילת המלחמה הודיע ארגון הטרור השיעי על 260 הרוגים משורותיו.
12:00 - התרעות על חדירת כלי טיס עוין ברחבי הגליל. התרעות על חדירת כלי טיס עוין הופעלו בקריית שמונה, תל חי, משגב עם, בית הלל, כפר יובל, מרגליות, מנרה, מעיין ברוך, כפר גלעדי, מטולה ותל חי שבגליל.
11:45 - משרד הבריאות של חמאס: 32,623 נהרגו ברצועה מפרוץ המלחמה. משרד הבריאות בעזה, המנוהל על ידי חמאס, עדכן כי 32,623 פלסטינים נהרגו בתקיפות צה"ל ברצועה מפרוץ המלחמה. לפי המשרד, 75,092 בני אדם נוספים נפצעו בתקיפות. (רויטרס)
11:25 - מבוקשים נעצרו בשומרון בחשד למעורבות בפיגועי ירי. כוחות הביטחון עצרו במהלך הלילה בשכם שני מבוקשים החשודים בירי לעבר עמדה צבאית, ונתפס הנשק שככל הנראה שימוש אותם בפיגוע. בפעילות נוספת בנור א-שמס שליד טול כרם נעצר עומר אבו הלאל, פעיל בג'יהאד האיסלאמי, בחשד שהיה מעורב בפיגועי ירי והכנת מטענים. (יואב זיתון ואלישע בן קימון)


11:15 - אזעקות הופעלו בקריית שמונה, תל חי, בית הלל ומעיין ברוך שבאצבע הגליל.
11:10 - בכיר חיזבאללה שחוסל ליד צור - האחראי על תחום הרקטות בחזית דרום לבנון. בכיר חיזבאללה שחוסל בתקיפת הרכב באזור צור שבדרום לבנון היה אחראי על תחום הרקטות בחזית דרום לבנון. לפי דיווחים במדינה, התקיפה בוצעה על ידי כטב"ם. (יוסי יהושוע)
10:55 - דיווח: מניין ההרוגים בתקיפה בחלב עלה ל-42. לפי מרכז המעקב הסורי אחר זכויות אדם, מספר ההרוגים בתקיפה בחלב עלה ל-42, בהם 6 פעילי חיזבאללה. כך דווח בערוץ הסעודי אל-חדת'.
10:50 - דיווח: קצין בכיר המקורב לחיזבאללה חוסל בפיצוץ מטען באזור דמשק. המרכז הסורי למעקב אחר זכויות אדם, ארגון המזוהה עם האופוזיציה היושב בלונדון, דיווח כי קצין סורי בדרגת עמיד (המקבילה לתת-אלוף, לב"א) המקורב לחיזבאללה חוסל בפיצוץ מטען ברכבו באזור הכפרי של דמשק. לפי המרכז, שציין כי לא ידוע מי האחראי לחיסול, הקצין היה מהנדס מוקשים וחומרי נפץ, ואחראי על התיאום עם חיזבאללה והמיליציות הפרו איראניות בדרום-מערב דמשק בגבול לבנון-סוריה ובגבול עם הגולן באזור קוניטרה. (ליאור בן ארי)
10:35 - דיווחים ערביים: בכיר בחיזבאללה חוסל בתקיפת הרכב באזור צור. כלי תקשורת ערביים דיווחו כי האדם שחוסל בתקיפת הרכב באזור צור שבדרום לבנון הוא בכיר בחיזבאללה. מוקדם יותר דיווחו כלי תקשורת במדינה כי התקיפה בוצעה על ידי כטב"ם. (יוסי יהושוע)
10:30 - דיווח בלבנון: כטב"ם תקף רכב בדרום המדינה, הרוג במקום. העיתון הלבנוני "אל-אחבאר", המזוהה עם חיזבאללה, דיווח כי אדם אחד נהרג לאחר שכטב"ם תקף רכב בכביש א-באזוריה -ואדי ג'ילו באזור צור שבדרום לבנון. לפי דיווחים במדינה, הכטב"ם תקף את הרכב באמצעות שני טילים. (ליאור בן ארי)
09:05 - צה"ל ממשיך לפעול בשיפא: מחבלים חוסלו ותשתיות טרור אותרו במקום. כוחות צה"ל ושב"כ ממשיכים בלחימה בבית החולים שיפא שבמערב העיר עזה, תוך חיסול מחבלים ואיתור אמצעי לחימה ותשתיות טרור במקום. במקביל, לוחמים מחטיבת הנחל חיסלו יחד עם חיל האוויר כמה מחבלים במרכז רצועת עזה במהלך היממה האחרונה, והשמידו רקטות שכוונו לשטח ישראל. בחאן יונס פעלו לוחמים מאוגדה 98 ופשטו על תשתיות טרור באזור, וחיסלו כמה מחבלים. (יואב זיתון)


08:20 - דיווח: התקיפה "הישראלית" בסוריה בוצעה באמצעות טילים עם חומר נפץ רב. העיתון הקטארי "אל-ערבי אל-ג'דיד" דיווח מפי גורמים כי התקיפה "הישראלית" בסוריה, שבוצעה באמצעות טילים עם חומר נפץ רב, כוונה למבנה ששימש כמטה של חיזבאללה באזור המזרחי לשדה התעופה בחלב שבצפון-מערב סוריה. לפי הגורמים, אחד מטילי ההגנה הסוריים נפל ליד כפר וגרם לשריפה. לא ידוע אם נפגעו אנשים כתוצאה מכך. (ליאור בן ארי)
07:35 - ביידן: אפשר להבין את הכעס של ישראל, אך יש יותר מדי קורבנות חפים מפשע. נשיא ארה"ב ג'ו ביידן התייחס למלחמה ברצועת עזה באירוע התרמה בניו יורק, ואמר כי "יש יותר מדי קורבנות חפים מפשע - ישראלים ופלסטינים. חייבים להשיג יותר מזון, תרופות ואספקה לפלסטינים". ביידן הדגיש כי "אנחנו לא יכולים לשכוח שעצם קיומה של ישראל עומד על הכף. ישראלים נטבחו. תארו לכם שזה היה קורה בארה"ב - אפשר להבין שלישראל יש כעס כה עמוק. אך עלינו להפסיק את המאמץ המלחמתי שגורם למוות משמעותי של אזרחים חפים מפשע". (דניאל אדלסון, ניו יורק)

5 צפייה בגלריה
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן נאום מצב האומה
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן נאום מצב האומה
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן
(צילום: EPA)

07:15 - דיווחים על תקיפה ישראלית משמעותית בסוריה. כלי תקשורת בסוריה דיווחו הלילה (בין חמישי לשישי) כי ישראל תקפה באזור העיר חלב שבצפון-מערב המדינה. לפי גורמי ביטחון זרים שצוטטו בסוכנות הידיעות רויטרס, מספר ההרוגים הוא חסר תקדים ועומד על לפחות 38 בני אדם - יחד עם עשרות נוספים שנפצעו בתקיפה, שכוונה למחסן נשק של חיזבאללה ליד נמל התעופה הבינלאומי של חלב. לפי רויטרס, חמישה מההרוגים הם פעילי חיזבאללה.

משרד ההגנה הסורי טען כי ישראל תקפה מספר נקודות באזור הכפרי של חלב. לדבריו, התקיפה הישראלית בוצעה יחד עם תקיפה באמצעות כטב"ם שביצעו ארגוני טרור מקומיים, והביאה למותם ופציעתם של מספר אזרחים ואנשי צבא, ולנזקים חומריים. המרכז הסורי למעקב אחר זכויות אדם, ארגון אופוזיציה למשטר אסד הפועל מלונדון, הוסיף כי מערכות ההגנה האוויריות הופעלו אך הטילים הגיעו ליעדם.
מוקדם יותר דיווח אתר החדשות "קול הבירה", המזוהה עם האופוזיציה הסורית, כי התקיפה כוונה לשדה התעופה הבינלאומי בעיר, ולמפעלי הגנה באזור א-ספירה הסמוך. ערוץ הטלוויזיה הסעודי "אל-חדת'" דיווח מפי המרכז הסורי למעקב אחר זכויות אדם, ארגון אופוזיציה למשטר אסד הפועל מלונדון, כי היו שלושה פיצוצים באזור שדה התעופה.
לפי דיווח מקומי סורי, התקיפות שיוחסו לישראל כוונו לכמה אתרים השייכים למשטר אסד ולמילציות הפרו-איראניות באזורים א-נירב וא-ספירה שבמחוז חלב. רשת "אל-מיאדין" הלבנונית, המזוהה עם חיזבאללה, דיווחה כי מערכות ההגנה האוויריות הופעלו באזור.