$
מעסיקים

מגייסים וקורסים? שבעה טיפים שיעזרו לכם לצמצם שחיקה

בין מיון מסמך קורות חיים לראיון טלפוני ובין לבין גם טיפול בערימות מיילים - השחיקה רודפת גם אחריכם - אנשי הגיוס. כך תצמצמו את השחיקה שלכם מהעבודה ותדאגו לעצמכם

בתיה וייסמן 12:3626.08.14

היכרות עם קהילת המגייסים בישראל הבהירה לנו דבר אחד באופן ברור מאוד: המגייס הישראלי עובד קשה - ומאוד. פיתוח אסטרטגית גיוס, מיון קורות חיים, ראיונות טלפוניים ופרונטאליים, ניהול מרכזי הערכה, תקשורת עם המועמדים, פיתוח והתמקצעות ובין לבין - התנהלות מול עובדי הארגון הם רק חלק קטן ממשימות המגייס. חשוב לציין כי בפני רוב המגייסים גם מוצבים יעדי גיוס לא פשוטים, שעליהם לעמוד בהם באופן שוטף. ואם כל זה לא מספיק - בחלק מהמקרים הגיוס הוא מטלה שנוספת אל תפקיד אחר - מה שהופך את הקושי לרב פי כמה וכמה. כאשר שוקעים ברצף אינטנסיבי זה מבלי לשמור על איזון ראוי, התוצאה היא, באופן בלתי נמנע - שחיקה.

שחיקה: האויב השקט של הבריאות שלכם

המונח "שחיקה" בהקשר לעבודה אינו חדש, אך בשנים האחרונות תופס מקום משמעותי יותר בשיח בנושא. ב-20 השנים האחרונות חלה עלייה חדה במספר שעות העבודה שלנו – בתוך ומחוץ למסגרת שעות העבודה, וזמן הפנאי שלנו הצטמצם. אך זה לא נגמר שם: נוכח חידושים טכנולוגיים שמאפשרים זאת, רצון להתקדם או פשוט חוסר בזמן - עובדים רבים (ולא רק בתחום הגיוס) מדווחים כי הם מרגישים צורך להמשיך להיות מחוברים לעבודה שעות רבות לאחר החתמת הכרטיס. כן, גם בזמן בילוי עם משפחה וחברים. ואנחנו? הולכים ונשחקים בהתמדה. שחיקה זו פוגעת לא רק במוטיבציה, אל גם בתפוקות ובתוחלת החיים שלנו באותה עבודה.

 

ת וועידה?... לא יכול, השעה הקרובה משוריינת לי לסיאסטה" ת וועידה?... לא יכול, השעה הקרובה משוריינת לי לסיאסטה" צילום: shutterstock

 

אבל האם ידעתם שעם השחיקה - נפגעת גם הבריאות שלכם? אל תופעת השחיקה מהעבודה יוחסו לאורך השנים מגוון של פגעים בריאותיים - לחץ נפשי, דיכאון, סיכון מוגבר לחלות בסוכרת, בעיות בלב ואפילו אכילה מוגזמת. ולסיכומו של עניין - שחיקה היא אויב שקט שללא טיפול - משפיע לרעה על כל תחומי חיינו.

 

כיצד מצמצמים את השחיקה שלנו מהעבודה ודואגים לעצמנו? עוקבים אחר 7 הטיפים הבאים:

 

1. שריינו לעצמכם מקום בלו"ז ל... זמן פנוי

הלו"ז שלכם מלא עד מחנק בפגישות, כנסים וראיונות עבודה. אבל איפה יש לכם קצת זמן חופשי לעצמכם בכל הסיפור הזה? שימו לעצמכם למטרה להגדיר בתחילת כל שבוע זמן פנוי בלוח הזמנים שלכם – ממש כאילו היה פגישת עבודה. ב-30 דקות מדי יום תוכלו לקום ולשאוף אוויר בחוץ, לשתות קפה או פשוט – לא לעשות כלום. השמועה אומרת שבאופן זה אפילו תצליחו להגיע להספק גבוה יותר מביום עבודה רצוף. זמן פנוי בלו"ז הוא גם הכרחי להתקדמות בעבודה. עובד, ובעיקר מנהל, לא יכול כל היום לטבוע במשימות. הוא צריך גם זמן פנוי לפיתוח, הצעדה קדימה של המחלקה, תכנון אסטרטגיה, בחינה של דברים שנעשו. כלומר – להקדיש גם זמן חשיבה ופיתוח, בנוסף לזמן השגרה.

 

2. שכחו מאיזון - ומצאו הרמוניה

"אני חושב שאנשים ששואפים למצוא איזון בין עבודה לפנאי טועים", אומר דן פרייס, מייסד ומנכ"ל חברת Gravity Payments האמריקאית. "אני מוצא תשוקה והרמוניה בעבודה שלי, בעצם כך שאני מרגיש מחובר לארגון, לצוות שלי ולקהל הלקוחות שלנו. אין ספק שהייתי "נשרף" מהר יותר ב-5 שעות עבודה יומיות במקום שאני לא אוהב, מאשר ב-15 שעות עבודה ביום בעבודה שמספקת את הנשמה שלי". נקודה למחשבה.

 

3. מצאו לעצמכם פורקן מחוץ לשעות העבודה

כן, זה נשמע כמו קלישאה מעצבנת, אבל יש בזה מין האמת. זה יכול להיות תחביב אהוב, פעילות ספורטיבית שבועית (שהוכחה כמונעת שחיקה ודיכאון בעבודה), יוגה ואפילו 10 דקות מדיטציה יומיות. גם המפלט הקטן הזה מתלאות היום יום (והן לא חייבות להיות מקושרות לעבודה בלבד) יכול לעשות פלאים לשחיקה שלכם.

 

4. התנתקו: צאו לחופשה עם אנשים שאתם אוהבים

אנחנו לא צריכים לספר לכם למה חופשה תעשה לכם טוב, ותמנע את השחיקה שלכם. מה שכן אנחנו יכולים לעשות זה להדגיש את הצורך בהתנתקות מוחלטת מהעבודה. בגלל זה, רגע לפני שאתם נועלים את המזוודה אל תשכחו להגדיר הודעת "מחוץ למשרד". והיי - לא להעז להיכנס למייל!

 

לא להעז לענות למייל! לא להעז לענות למייל! צילום: שאטרסטוק

 

5. בנו מסביבכם צוות מצוין שיגבה אתכם

אז לקחתם חופשה, נטענתם מחדש - וחזרתם אל הר של עבודה שלא טופלה, או גרוע מכך - שריפות שעכשיו צריך לכבות. אהרון שוורץ, מייסד ומנכ"ל חברת Modify Watches, טוען שהפתרון לכך הוא באנשים שמסביבו, וכי הצוות שהקים במהלך השנה האחרונה שינה את חייו. "אני יודע שבין אם אני עובד או לא - דברים מדהימים נעשים מסביבי. התחושה של התמיכה הזו חיונית מבחינתי לתחושת האושר האישי שלי בעבודה".

 

6. גם אם אתם לא בחופשה: העבודה נגמרת מחוץ לשעות העבודה

כותבת שורות אלו מצאה את עצמה לא פעם ולא פעמיים בודקת מייל מהסמארטפון שלה בשעות הערב המאוחרות. שלא נאמר – מהמיטה. אין ספק שבכל הנוגע לעבודה המודרנית, מדובר בהרגל נפוץ ולא בריא, שלא מאפשר לנו לבצע את הניתוק ההכרחי בין חיי העבודה וחיינו הפרטיים. ומההרגל המגונה הזה - כדאי להתנתק. עצה שלנו כדי לעמוד בזה - קבעו לעצמכם כלל שלא להיכנס למייל אחרי שעה מסוימת ביום - גם אם מתהפך העולם.

 

7. הבינו מהי נקודת השבירה שלכם – וטפלו בה כשהיא מתקרבת

למרות שהטיפים הבאים יעזרו לכם במניעת השחיקה, החיים הם שוחקים מטבעם, וסביר להניח שתחוו אותה בתחום זה או אחר. ובדיוק את הרגעים האלה כדאי לזהות, ולטפל בהם באופן מונע. אם אתם מרגישים שהסאה מוגדשת, כדאי ללחוץ על pause ולשאוף קצת אוויר. מילה שלנו - המשרד לא יקרוס אם תיקחו יום חופש ספונטני לעצמכם.

 

הכותבת היא מנהלת תוכן גיוס עובדים ב-AllJobs

בטל שלח
    לכל התגובות
    x