סגור
מלחמת עזה חיילים בסדיר  קבע ו מילואים שגויסו ללחימה יוכלו לדחות תשלומים
חיילים בעוטף עזה (Photo: JACK GUEZ / AFP)

אושר: המענקים לחיילי המילואים יהיו מוגנים מעיקולים

ועדת הכספים אישרה את הצו של שרי המשפטים והאוצר המגן על המענקים לחיילי המילואים מפני עיקולים. בין היתר, מדובר במענקים החד-פעמיים שקיבלו המשרתים, לצד פיצויים כגון החזרים על טיסות שבוטלו, תשלום לבעלי מקצוע על תיקון תקלות ועוד

ועדת הכספים אישרה היום (ב') את הצו של שרי המשפטים והאוצר המגן על מענקים לחיילי מילואים מפני עיקולים.
בתחילת החודש אושרה החלטת ממשלה שקבעה זכאות למענקים שונים לחיילי המילואים. בין היתר, הושקה קרן בהיקף של 70 מיליון שקל, שתסייע למשרתי המילואים במגוון נושאים: מהחזרים על פגיעה בשכר של בן זוג או בן משפחה של מי שגויס, דרך החזרים על טיסות וחופשות שבוטלו, בעלי מקצוע שהוזעקו לתקן תקלות בבית ועד תשלום עתידי לסטודנטים שיאלצו לקחת קורסים מחדש או שיעורים פרטיים. לצד זאת, שולמו למשרתי המילואים מענקים של 1,100 שקל על השתתפות בהוצאות אישיות, ועוד מענק של 2,000 שקל.
מענקים אלו לא היו מוגנים מפני עיקולים, ועלה חשש שהמענקים יעוקלו והחיילים או משפחתם לא יוכלו לעשות בהם שימוש. הצו, שקודם על משרדי המשפטים והאוצר בשיתוף פעולה עם משרד הביטחון, קובע כאמור הגנה מפני עיקולים אלו, בדומה למענקים אחרים עליהם החליטה הממשלה כתוצאה מהמלחמה. יודגש כי שכר המשרתים לא כלול בצו זה ולא יהיה מוגן מפני עיקול.
מנכ"ל משרד משפטים, איתמר דוננפלד, מסר: "כמדינה עלינו לוודא שמי שתורמים למאמץ המלחמתי יקבלו את כל המגיע להם, וביתר שאת אם הם נמצאים במצב של מצוקה כלכלית. הצו הקובע הגנה על מענקים לחיילי מילואים הוא צעד מתבקש, ואני מברך על העבודה המשותפת של משרד המשפטים עם משרד האוצר לקידום המהלך".