$
פנאי

לבשל כמו בלוגר

המיזם Boxet רוצה להיות איקאה של האוכל: קופסה מתוקתקת שמגיעה פעם בחודש עד הבית ובה כל המצרכים והעזרים הדרושים לבישול או אפיית מנה שווה שהכין בלוגר קולינרי מוביל. רק המחיר, 160 שקל, הוא לא ממש איקאה

יעל סובינסקי 09:3719.10.14

המטבח של רונית ירוסלביץ' פוטוגני במיוחד: ארונות מודרניים בצבע נועז, שיש רחב ומבריק שמשקיף אל עצים תל־אביביים, מסוג המטבחים שרואים בהפקות בישול מקצועיות. כשאני יושבת בו איתה ועם ענבל אלעד, שותפתה למיזם הקולינרי Boxet, אני שואלת אם היא מבשלת הרבה, והיא משיבה בסירוב מוחלט. אלעד אפילו פולטת גיחוך. זו תגובה מפתיעה, בהתחשב בכך שמדובר בשתי יזמיות שהפרויקט החדש שלהן הוא סדנאות בישול פרטיות שמגיעות בקופסה עד הבית.

 

"אני בעיקר אוכלת בחוץ", מצהירה ירוסלביץ'. "בחג האחרון בתי בת ה־3 התעוררה וביקשה שאקרא לאיש שמביא את הפיצה. היא יודעת שהאוכל מגיע עם אנשים". גם אלעד, מתברר, לא רחוקה ממנה: "עוף בתנור בתוך שקית עם אבקה מוכנה זה הכי רחוק שהגעתי עד היום".

 

מימין: רונית ירוסלביץ' וענבל אלעד. "אם בן אדם שלא אוהב לבשל מכין משהו, חשוב שזה ייצא טעים" מימין: רונית ירוסלביץ' וענבל אלעד. "אם בן אדם שלא אוהב לבשל מכין משהו, חשוב שזה ייצא טעים" צילום: עמית שעל

 

בלי לקנות מצרכים

 

ה־Boxet, מסבירות ירוסלביץ' ואלעד, מיועד לאנשים כמוהן: כאלה שאוהבים לאכול במסעדות, רואים "מאסטר שף" אבל יודעים שאין סיכוי שהם יכינו משהו כזה בבית. "אני רואה תוכניות בישול ובא לי להכין, אבל כל העבודה מוציאה לי את החשק", מודה ירוסלביץ'. "חבר טוב שלי הגיע אליי יום אחד הביתה עם קופסה ובה כל המצרכים לבישול, כולל אפילו לימון שהוא ידע שלא יהיה לי בבית. פתאום היה לי כיף לבשל ולארח, בלי להתעסק עם כל הסידורים שמסביב". וככה זה עובד: אחת לחודש נשלחת קופסה לבתי המנויים, ובתוכה מתכון מצולם ומפורט, מצרכים וגם כל העזרים הדרושים להכנתו - מחציל וממרח קארי להכנת מאכל אקזוטי, דרך מחית פרלינה לאפייה ועד לצנתר לשקית הזילוף. את השמנת המתוקה ומצרכים אחרים שדורשים קירור תצטרכו, בשלב זה, להוסיף בעצמכם.

 

מחיר הקופסה הוא 160 שקל לחודש, בתוספת עלויות משלוח. אפשר לעשות מינוי לחודש, שלושה או שישה חודשים, ומכל קופסה אפשר להכין מנה אחת בכמות שמספיקה לכמה סועדים (8–12). אלעד וירוסלביץ' מסבירות את העלויות באיכות המוצרים ובכך שכל חבילה נשלחת מיד לאחר שנארזה, מאחר שהמצרכים שבה לא יכולים להמתין במחסן, בין אם מדובר בשוקולד או בפלפל צ'ילי טרי. "יוצא שעכשיו אני עושה בדיוק את מה שאני לא אוהבת לעשות - כל היום לקנות מצרכים", אומרת ירוסלביץ'.

 

ירוסלביץ' ואלעד (38) הכירו כשעבדו כמנהלות שיווק ופרויקטים ב־JCS. אחרי חברות רבת שנים לקח להן רק חצי שנה להפוך את הפרויקט המשותף הראשון שלהן למציאות. "התאהבתי בקונספט של הקופסאות", מסבירה אלעד, "בארה"ב יש קופסאות קולינריות שמאפשרות לך להתנסות בתבלינים חדשים, בקוסמטיקה או בלנז'רי. רצינו ללכת למקום שבו היצירה והאוצרות משחקות תפקיד, לבנות ערכת יצירה קולינרית שגם מלמדת אותך לבשל".

 

השתיים חברו לבלוגרים ישראלים מובילים בתחומי הקולינריה שכל אחד מהם ממונה על "מסלול" משלו (אפשר להחליף בין המסלולים ללא עלות): נטלי לוין מ"עוגיו.נט" על מסלול האפייה, עז תלם מ"The Kitchen Coach" על מסלול הבישול העולמי, אורי שביט מ"טבעוניות נהנות יותר" על המסלול הטבעוני, ושרית נובק מ"מיס פטל" על מסלול האירוח.

 

שואלים אונליין

 

בחור לא־בשלן בעליל, שקיבל להתנסות קופסה במסלול האירוח, הסתבך מעט עם ההקצפה אך הצליח להוציא תחת ידיו קינוחים מרשימים שהוגשו על כלים שהגיעו גם הם בקופסה. "אם בן אדם שלא אוהב לבשל מכין משהו, חשוב שזה ייצא טעים", הן אומרות, "לא יכולנו לשלוח לאנשים קופסה עם מדריך להכנת פתיתים וקציצות. צריך להציע לאנשים ערך מוסף ולהסביר להם מה זה סוכר דקלים ואיך משתמשים בו".

 

שיתוף הפעולה עם הבלוגרים התברר כאפיק שיווקי אפקטיבי: לפני כחודש פרסמו חלק מהם את המיזם החדש, והשתיים הוצפו בבקשות. הן נאלצו לדחות חלק מהפניות, אך עכשיו הן משיקות את המיזם באופן רשמי. "אלה שקיבלו את החבילות התלהבו והעלו תמונות. הבלוגרים עונים לשאלות גולשים, כך שהחוויה של סדנת בישול נשמרת, גם אם עושים אותה לבד בבית", הן מסבירות.

 

בשלב הבא הן מתכננות להוסיף שיתופי פעולה עם בלוגרים נוספים, פרויקטים מיוחדים לחג וגם קו חדש של קופסאות, הפעם בתחום היצירה. ומה בנוגע ללבשל יותר מפעם בחודש? זה לא הולך לקרות, מבחינתן, או כמו שמגדירה זאת אלעד: "פעם בחודש זה מספיק וסבבה".

בטל שלח
    לכל התגובות
    x