סגור

IBI PILLAR מציגה את ההזדמנות הגדולה בעולם השקעות הנדל"ן

גרמניה קורצת לעוד ועוד משקיעים בתחום הנדל"ן המניב בזכות היתכנות גבוהה להצפת ערך הנכסים. ערן שלו מ-IBI PILLAR מסביר מדוע נדל"ן מניב בגרמניה הוא המקום הנכון ביותר למשקיעים בתקופה הקרובה.

אלו הסיבות שהמשקיעים מתעניינים היום בנדל"ן מניב בחו"ל
אנו בעיצומה של תקופה מאתגרת למשקיעים, כשהאינפלציה ממשיכה לעלות, הריבית גבוהה ושוק ההון מתנהג באופן בלתי צפוי. המשקיעים החכמים שוקלים היכן לשים את כספם ומה האפיק שצפוי לספק תשואה רווחית בטווח הקצר והארוך. נכון, יש כאלו שיעדיפו לקחת צעד אחורה עד שהשוק "יתקרר" ובינתיים לתת לכסף לשכב בפיקדון בבנק, אך יש את מי שכבר גילו הזדמנויות חדשות להשקעה ואחת מעניינת במיוחד: נדל"ן מניב בחו"ל.

3 צפייה בגלריה
. ערן שלו, מנהל תחום שיווק ומכירות של פעילויות הנדל"ן של IBI
. ערן שלו, מנהל תחום שיווק ומכירות של פעילויות הנדל"ן של IBI
ערן שלו, מנהל תחום שיווק ומכירות של פעילויות הנדל"ן של IBI
(אילן בשור )
נדל"ן מניב הוא נכס שיודע לייצר תשואה החל מהיום הראשון לרכישה. תשואה זו מגיעה משני אפיקים: תשואה שוטפת משכר דירה שמוענקת למשקיעים בחלוקה רבעונית, והצפת ערך משמעותית בנכס על ידי תכנית השבחה פוטנציאלית. ערן שלו, מנהל תחום שיווק ומכירות של פעילויות הנדל"ן של IBI מרחיב: "קיימות דרכים מגוונות להגדלת שווי נכס הנדל"ן על ידי פעולות יזומות. למשל לקנות נכס בעל תוחלת חיי שכירות של 3 שנים ולבצע מהלך שיכפיל או יותר את משך חיי השכירות. לבצע העלאת שכר דירה ב-15%-20%. להוציא היתרים נוספים, זכויות בניה או שינויים בתמהיל הסוחרים – כל אלו יובילו להצפת ערך הנכס בשאיפה למימושו בערך גבוה יותר עבור המשקיע." שלו מוסיף כי "עבור משקיעים שעדיין מעוניינים להישאר בשוק ההון, יהיה חכם לגוון את התיק ולפזר את השקעותיהם במכשירים בעלי קורלציה שונה, עם קופות גמל, השתלמות ופנסיה - לצד נדל"ן מניב בחו"ל".
קונים מוסדיים וריבית נמוכה הפכו את גרמניה לגן עדן לנדל"ן
מה בעצם מושך את המשקיעים דווקא לגרמניה, יותר ממדינות אחרות? הסיבה העיקרית היא ריבוי השחקנים המוסדיים. שוק הנדל"ן בגרמניה נחשב לשוק משוכלל ומתאפיין בזה שנכסים מסחריים נרכשים ונמכרים על ידי הרבה גופים מוסדיים, שמהווים קונים פוטנציאליים למימוש הנכס. זאת בשונה לדוגמה מהשוק הישראלי, שסובל מכמות מעטה יחסית של שחקני נדל"ן מוסדיים.
גם נושא הריביות משחק לטובת השוק הגרמני מאחר והריביות באירופה נמוכות יותר מאשר בישראל. שלו מציין "חשוב לזכור שברוב אירופה העלאות הריבית התחילו מריבית שלילית ולא מאפס, ועל כן בגרמניה אנחנו עדיין נמצאים בריביות יחסית אטרקטיביות למימון השקעות נדל"ן. בהשקעות ש-PILLAR מבצעים בשוק הגרמני החוזים הם לרוב צמודי מדד, מה שמספק הגנה מסוימת מאינפלציה עתידית ובאופן כללי מוערך כי המחירים והתשואות בחו"ל יותר אטרקטיביים למשקיעים מאשר בארץ."
נכסים מסחריים בלב שכונות מאוכלסות עם כוח קניה חזק
IBI PILLAR משקיעה בימים אלו בשישה נכסים בחמישה פרויקטים מסחריים במיקומים אסטרטגיים ברחבי גרמניה. חלקם ממוקמים בצפון המדינה בערים כמו רוסטוק, וחלק באזור המרכז קרוב לברלין בערים כמו דרזדן ופוטסדאם.
כל הנכסים ללא יוצא מן הכלל נמצאים בלב שכונות מגורים שוקקות המאכלסות למעלה מ- 10,000 יחידות דיור, ומשרתים את תושבי השכונות על בסיס יום יומי. "הרי לא משנה אם חיים בתקופת שגשוג או בתקופת מיתון, כלל התושבים עדיין חייבים לגשת לסופרמרקט, לבית מרקחת, לבנק, למספרה ולמעדניה השכונתיים" אומר שלו, "אפילו בתקופת הקורונה החזיקה PILLAR נכסים מסוג דומה וראינו שהם לא הושפעו גם בתקופות כלכליות קשות, כאשר אחוזי הגבייה נותרו דומים."
תפוסה מלאה על ידי רשתות הסופרמרקטים הגדולות
יתרון משמעותי לנכסים מסחריים מסוג זה – עוצמת שוכרי העוגן. בגרמניה מדובר על רשתות סופרמרקטים גדולות ביניהם Edeka, Netto, Rewe, Rossmann, Aldi ועוד. בנוסף, כללי הרגולציה בגרמניה מתירים קבלת רישיון נוסף או תקן לפתיחת סופר רק כשקצב האוכלוסייה גדל בהתאמה, מכאן נובע שכאשר נפתח סופרמרקט באזור מסוים סביר להניח שיישאר שם להרבה שנים. שלו מוסיף "כל הנכסים שלנו בתפוסה מלאה או גבוהה העומדת על מינימום של 86% ע"י שוכרים חזקים המעוגנים בחוזים ארוכי טווח. גם אם רשת גדולה אחת מסיימת חוזה, מיד תגיע רשת גדולה אחרת. זה מעניק יציבות הכנסות עבור המשקיעים".
מעבר לכך, PILLAR וקרן ריאליטי נמצאים בקשר צמוד עם מנהלים אזוריים של הרשתות, מה שמקל ומייעל את הניהול השוטף ותהליכי עבודה שמלווים השקעות נדל"ן – הארכות חוזה, הכנסת סופרמרקטים נוספים, הרחבת שטחי מסחר ועוד התאמות מגוונות.
3 צפייה בגלריה
נדל"ן מניב בחו"ל – אלטרנטיבה אחראית ורווחית למשקיעים
נדל"ן מניב בחו"ל – אלטרנטיבה אחראית ורווחית למשקיעים
נדל"ן מניב בחו"ל – אלטרנטיבה אחראית ורווחית למשקיעים
(יח"צ)
ליווי ושירות מאלף עד תו כולל ועדת השקעות עם בכירים מהענף
תמהיל המשקיעים בנדל"ן מניב בחו"ל נע בין בעלי משפחות בגילאי 50 ומעלה שצברו הון נזיל, לקהל הייטקיסטים צעירים שמחפשים אפיקי השקעה מעניינים, אך למעשה כל אדם בעל הון נזיל של כחצי מיליון ₪ ומעלה יכול להתעניין בהשקעה בתחום.
ועדת השקעות של PILLAR אחראית על איתור ואישור אזורים גאוגרפיים לפעילות הנדל"ן, לאחר מכן מסננת ומאשרת את השותפים האיכותיים ביותר לעסקה, ומפקחת על התהליך המשפטי והכלכלי עד לגיוס הכספים. מנהל פעילות הנדל״ן של PILLAR ב-IBI הוא מתן ליבה ובין חברי ועדת ההשקעות ראוי לציין את דייב לובצקי מנכ"ל קבוצת IBI , נדב ברקוביץ' אנליסט נדל"ן ראשי של IBI ועמי סידי, דירקטור וחבר בוועדות השקעה בגופים ציבוריים בנוסף לחברי ועדה חיצוניים.
בכל אחת מהעסקאות מוקמת שותפות ישראלית הרשומה ברשם השותפויות וכל משקיע מחזיק ביחידות השתתפות בשותפות לפי גובה השקעתו בהון השותפות. השותפות משמשת כבעלים של הנכס כש-PILLAR היא השותף הכללי שמנהל את האופרציה משלב איתור הנכס ועד למכירתו, כולל ליווי מקצועי של פירמות מובילות של משרדי עורכי דין, ראיית חשבון וייעוץ מס, אדמיניסטרטור חיצוני שמבקר את ההשקעות ומנפיק דו"חות רבעוניים ושנתיים למשקיעים.
כאמור, המשקיעים נהנים מחלוקות רבעוניות שוטפות, המופקדות ישירות לחשבון הבנק של הלקוח במט"ח או בש"ח, לפי העדפתם האישית. PILLAR גם דואגים לנכות מס ולהנפיק ללקוחות טופס 867 להגשת דו"חות מס. בנוסף עומד לרשות הלקוחות פורטל משקיעים ומערכת קשרי משקיעים דרכה זמינים פרטי אנשי הקשר, תוך הבטחה של ליווי צמוד ורציף לכל אורך התקופה.
נדלן מניב בגרמניה עושים עם גוף השקעות גדול ומוכר כמו IBI
אין צורך להציג את IBI, בית השקעות ותיק ואמין שפועל בהצלחה מעל 50 שנה, חברה ציבורית שנסחרת בבורסה שבראשה עומדים אותם בעלי שליטה לאורך כל השנים. PILLAR היא הזרוע של IBI להשקעות נדל"ן מניב, המציעה מוצרי השקעה ייחודיים וחדשניים בתחום ההשקעות נדל"ן בחו"ל.
כיום מחזיקה IBI PILLAR עשרות נכסים מגוונים ברחבי העולם - בארה"ב נכסי מגורים מסוג יחידות דיור multi family ובתים פרטיים מסוג single family וגם מרכזים מסחריים. באנגליה משרדים עם שוכרי עוגן ממשלתיים ובגרמניה פורטפוליו של נכסים מסחריים בשיתוף ניהולי עם קרן ריאליטי.
בשנים האחרונות מגלה החברה צמיחה מואצת עקב ביקוש הולך וגובר על ידי משקיעים להשקעות מסוג זה. שלו מסכם "נכסי נדל"ן מניב בחו"ל מהווים היום אלטרנטיבה משתלמת למשקיעים, כאשר חלק מהמשקיעים שלנו הצטרפו למספר השקעות בנכסים שונים במקביל, וקיים אמון הדדי שגורם להם להשקיע בהשקעות נוספות דרכנו".
3 צפייה בגלריה
 IBI PILLAR מכפילה את פורטפוליו נכסי הנדל"ן המניב שלה בגרמניה
 IBI PILLAR מכפילה את פורטפוליו נכסי הנדל"ן המניב שלה בגרמניה
IBI PILLAR מכפילה את פורטפוליו נכסי הנדל"ן המניב שלה בגרמניה
(יח"צ )
האמור בכתבה זו הינו פרסום כללי ביחס להשקעה בשותפויות המוגבלות מטעם אי.בי.אי שותפויות נדל"ן בע"מ והוא מובא למטרות אינפורמטיביות וחלקית בלבד ואינו מהווה "ייעוץ השקעות" ו/או "שיווק השקעות" כהגדרתם בחוק הסדרת העיסוק בייעוץ השקעות, בשיווק השקעות ובניהול תיקי השקעות, תשנ"ה-1995 ו/או תחליף להנ"ל. בנוסף, ההשקעה בשותפויות המוגבלות מטעם אי.בי.אי שותפויות נדל"ן בע"מ מיועדת לעד 35 ניצעים ו/או משקיעים הנמנים על סוגי המשקיעים המפורטים בסעיף 15א(ב) לחוק ניירות ערך, תשכ"ח-1968 במהלך 12 חודשים בלבד ואינה מוצעת לציבור או מיועדת לו. פרסום זה אינו מהווה הצעה לרכישת ניירות ערך או הזמנה להציע הצעות לרכישת ניירות ערך שיונפקו בקשר עם ההשקעה בשותפויות אלה. אין לראות באינפורמציה המוצגת בעלון זה משום הבטחת תשואה כלשהי ואין לראות בו כהמלצה, חוות דעת ו/או משום תחליף לייעוץ מקצועי (כלכלי, משפטי, מיסויי וכיוצ"ב) המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל משקיע. ההשקעה בשותפויות המוגבלות מטעם אי.בי.אי שותפויות נדל"ן בע"מ צריכה להתבצע לאחר שהמשקיע בחן באופן אישי עם יועציו הוא את המסמכים המשפטיים של כל קרן, את תנאי ההשקעה בקרן, את הסיכויים והסיכונים הכרוכים בהשקעה, ואת יכולתו לעמוד בסיכונים הנובעים מהשקעתו והינה כרוכה בחתימה על מסמכי ההשקעה, לרבות הסכם השותפות והסכמי ההצטרפות לקרן ספציפית, ומותנית בהסכמתו של השותף הכללי ולפי שיקול דעתו המוחלט. אין בפרסום זה כדי ליצור התחייבות או אחריות כלשהי של אי.בי.אי שותפויות נדל"ן בע"מ ו/או מי מטעמה, או של אי.בי.אי בית השקעות בע"מ כלפי כל אדם או תאגיד לכל נזק שעלול להיגרם לו כתוצאה משימוש בפרסום זה או הסתמכות עליו.