סגור
נמל תעופה קנדי JFK ניו יורק
נמל התעופה JFK ניו יורק (צילום: ויקיפדיה)

אלקטרה תאיר את הטרמינל החדש ב-JFK תמורת 98 מיליון דולר

תקים באמצעות חברה בת את מערך התאורה בטרמינל החדש בשדה התעופה ע"ש הנשיא לשעבר בניו יורק; הפרויקט יכלול 30 אלף גופי תאורה לצד מערכות חשמל תומכות; הטרמינל צפוי להיפתח במהלך הרבעון הראשון של 2026 על שטח של 230 אלף מ"ר

חברת הבנייה והתשתיות אלקטרה, שבשליטת האחים זלקינד, דיווחה על כך שנבחרה לשמש כקבלן משנה בפרויקט הענק להקמת הטרמינל החדש בשדה התעופה בניו יורק על שם נשיא ארה"ב לשעבר ג'ון קנדי, שהיקפו עומד על 19 מיליארד דולר.
החברה-הבת של אלקטרה, גילסטון, שבה היא מחזיקה 51%, נבחרה על ידי הקבלן הראשי של הפרויקט – חברת התשתיות האמריקאית AECOM שנסחרת בבורסת ניו יורק (NYSE) לפי שווי שוק של כ-12.5 מיליארד דולר – להקים את מערך התאורה בטרמינל, שיכלול כ-30 אלף גופי תאורה, לצד מערכות חשמל תומכות.
גילסטון צפויה לקבל 98 מיליון דולר (368 מיליון שקל) עבור העבודות, שיחלו באופן מיידי וצפויות להסתיים ברבעון הראשון של 2026, לקראת הפתיחה של הטרמינל החדש, שעתיד להשתרע על שטח של 230 אלף מ"ר. לפי אלקטרה, 12 חברות התמודדו מול גילסטון על התפקיד של קבלן המשנה בתחום התאורה בפרויקט.
אלקטרה, שמנוהלת על ידי איתמר דויטשר ונסחרת בבורסת ת"א לפי שווי שוק של 5.5 מיליארד שקל, נכנסה לפעילות בארה"ב בשנת 2019 כשרכשה את השליטה בשתי חברות מקומיות – גילסטון והלמן אלקטריק תמורת 155 מיליון שקל. בהמשך, בתחילת 2020, רכשה את השליטה בחברת FW סימס שפועלת בתחום מערכות מיזוג האוויר.
בינואר האחרון דיווחה אלקטרה על כך שסימס זכתה במכרז לביצוע עבודות מכאניות במסגרת הפרויקט להקמת איצטדיון בבפאלו, ניו יורק, עבור קבוצת הפוטבול המקומית באפלו בילס.
היקף הפרויקט הכולל מוערך ב-1.7 מיליארד דולר וסימס תקבל עבור העבודות 59 מיליון דולר (218 מיליון שקל). לפי אלקטרה, נכון לסוף 2023, צבר העבודות הכולל של החברות האמריקאיות שבהן היא שולטת עומד על כ-550 מיליון דולר.