סגור
חנות לגו בעולם
חנות של לגו. "הביקוש למוצרי לגו חזק בכל גיל" (צילום: LEGO)

בזכות הארי פוטר ומלחמת הכוכבים: זינוק חד במכירות של לגו

ההכנסות של יצרנית הצעצועים הדנית ב-6 החודשים הראשונים של השנה עלו ב-17%, והגיעו לכ-3.5 מיליארד דולר. במהלך המחצית הראשונה של השנה, החברה פתחה 66 חנויות ברחבי העולם, מהם 46 בסין. מנכ"ל החברה נילס כריסטיאנסן: "הביקוש למוצרים שלנו חזק בכל שכבות הגיל"

המכירות של חברת לגו נהנו מצמיחה במהלך מגפת הקורונה, בין היתר בזכות דחיפה של ערכות הלגו של מלחמת הכוכבים והארי פוטר. יצרנית הצעצועים הדנית דיווחה היום שהכנסותיה בששת החודשים הראשונים של השנה עלו ב-17%, והגיעו ל-27 מיליארד קרונות דניות (כ-3.5 מיליארד דולר).
לגו נמנית על חברות הצעצועים שנהנו מרווחים גדולים במהלך המגפה, זאת לאחר שצרכנים מכל הגילאים פנו למשחק ההרכבה הביתי. מנכ"ל החברה נילס כריסטיאנסן, ציין את מבחר הצעצועים המגוון של החברה, ואת החיבור שלה לדורות שונים, כסיבות לעלייה במכירות. "זה קהל היעד הכי רחב שהיה לנו אי פעם. גילאי גן ובית ספר יסודי, בנים ובנות, בני נוער, מבוגרים – הביקוש למוצרים שלנו חזק בכל שכבות הגיל", אמר.
בנוסף לערכות מלחמת הכוכבים והארי פוטר, לגו רשמה גם ביצועים חזקים בערכות לגו טכניק ולגו סיטי. "אני חושב שדאגנו לגעת בנקודות משיכה שונות. אפשר לקנות מכונית פורמולה 1 או פרארי, ולעומת זאת סט דופלו שמתאים למשחק באמבטיה", הוסיף כריסטיאנסן.
התוצאות החזקות של לגו מגיעות למרות שורה של אתגרים גלובליים, כולל המלחמה באוקראינה, סגירת חנויות ומפעלים בסין עקב נגידף הקורונה, ועליית האינפלציה הקשורה להתייקרות חומרי הגלם, האנרגיה והתחבורה. כריסטיאנסן אמר שהמכירות החזקות אפשרו לחברה להימנע מהקשיים הכלכליים האלה.
הרווח הנקי בין ינואר ל-30 ביוני הגיע לכ-802 מיליון דולר, בדומה לשנים קודמות. במהלך אותה תקופה אשתקד, לגו הפיקה רווח נקי של כ-812 מיליון דולר. החברה קצרה גם את הפירות של פתיחת חנויות בשווקים חדשים, במיוחד בסין. במהלך המחצית הראשונה של השנה, החברה פתחה 66 חנויות ברחבי העולם, כולל 46 בסין. "ביצענו השקעות משמעותיות גם במפעל שלנו בסין. נכון לעכשיו, אנחנו מרחיבים את הספק היציקה, האריזה והאחסון, כדי שיוכלו לתמוך גם בצמיחה עתידית", הוסיף כריסטיאנסן.