סגור
אלכסיי נבלני מנהיג האופוזיציה ב רוסיה בעת הקראת גזר דין של תשע שנות מאסר אוגוסט 2023 צילום ממסך טלוויזיה
אלכסיי נבלני, מנהיג האופוזיציה ברוסיה בעת הקראת גזר דינו. הוביל את ההפגנות נגד פוטין וחשף שחיתויות בקרמלין (EPA/MAXIM SHIPENKOV)

דרמה ברוסיה: מנהיג האופוזיציה אלכסיי נבלני מת בכלא בגיל 47

יריבו הגדול של פוטין, שנשלח ליותר מ-30 שנות מאסר לאחר שהוביל את ההפגנות נגד הנשיא הרוסי, מת בכלא. בקרמלין טענו: לא יודעים מה סיבת המוות

דרמה ברוסיה: מנהיג האופוזיציה הכלוא אלכסיי נבלני, שנידון ליותר מ-30 שנות מאסר ברוסיה - מת. כך הודיעו היום (שישי) הרשויות בכלא שבו ריצה נבלני בן ה-47 את מאסרו. בקרמלין טענו כי אינם יודעים מה סיבת המוות, וציינו כי נשיא רוסיה ולדימיר פוטין - יריבו הגדול של נבלני - עודכן לגבי מותו.
בסוף דצמבר הוצא נבלני ממושבת העונשין IK-6 שבה היה כלוא במחוז ולדימיר, כ-235 ק"מ מהבירה מוסקבה, והועבר למקום לא ידוע. אחר כך הודיעו אנשיו של נבלני כי הוא אותר אחרי יותר משבועיים וסיפרו שהועבר למושבת העונשין המרוחקת IK-3, שנמצאת 60 ק"מ צפונית לחוג הארקטי.
בקיץ האחרון הרשיע בית משפט ברוסיה את נבלני בעבירות של קיצוניות, וגזר עליו עוד 19 שנות מאסר - בכלא שהתנאים בו הם מהגרועים ביותר במדינה.
נבלני הוביל את ההפגנות נגד פוטין, זכה לתמיכה רחבה וחשף פרטים על שחיתויות בכירי הקרמלין. כנקמה, רוסיה שלחה אותו לכלא לשנים ארוכות.