סגור
ייצור פסטה מפעל דה צ'קו De Cecco איטליה
ייצור פסטה באיטליה (צילום: REUTERS/Remo Casilli)

דיון חירום באיטליה: מחירי הפסטה זינקו ב-17.5%

מחירי המאכל הלאומי רשמו זינוק חד בחודש מרץ - יותר מכפול משיעור האינפלציה; לפיכך ועדה מיוחדת לניטור תנודות חריגות במחירים תתכנס השבוע לדיון בסוגיה

שר התעשייה האיטלקי אדולפו אורסו קרא ביום חמישי לכינוס פגישה דחופה לדיון במחירי הפסטה, זאת לאחר שמחירי המאכל האהוב במדינה זינקו בשיעור יותר מכפול מקצב עליית האינפלציה באיטליה.
בסוכנות הידיעות רויטרס דיווחו כי לפי הודעת משרד המסחר, המחיר של ספגטי ומוצרי פסטה אחרים עלה בחודש מרץ בשיעור שנתי של 17.5%, על אף ירידה במחירי החיטה. באותו החודש מדד המחירים לצרכן באיטליה עלה ב-8.1%.
פגישת החירום תתקיים מחרתיים (ה') ותנוהל על ידי המפקח על האינפלציה שמונה על ידי הממשלה. זו תהיה הפגישה הראשונה של הוועדה החדשה שהוקמה לניטור תנודות חריגות במחירים, כך לפי הודעת משרד המסחר. בפגישה ישתתפו גם רשויות רלוונטיות ואיגודי מסחר וצרכנות.
בשבוע שעבר דיווחה לשכת הסטטיסטיקה המרכזית כי האינפלציה באיטליה המשיכה לעלות גם באפריל ועומדת על שיעור שנתי של 8.8%, בהובלת זינוק מחודש במחירי האנרגיה. אינפלציית הליבה, שאינה כוללת את מחירי המזון הטרי והאנרגיה, נותרה בחודש שעבר ללא שינוי על 6.8%.
האינפלציה אמנם השפיעה על לא מעט מוצרי מזון בשנים האחרונות, אך מכיוון שפסטה נחשבת למוצר בסיס במשקי בית רבים באיטליה, עליית המחיר היא בעלת השפעה כואבת בהרבה. הגורמים לעליית מחיר הפסטה כוללים עלויות אנרגיה גבוהות יותר ושיבושים בשרשראות האספקה.