סגור
ביל אקמן 2017
ביל אקמן (צילום: REUTERS/Richard Brian/File Photo)

ביל אקמן: לפרסם את שמות הסטודנטים שחתמו על המכתב נגד ישראל כדי שנדע לא להעסיק אותם

מנהל קרן הגידור פרשינג סקוור התייחס למכתב שפרסמו השבוע ארגונים פרו-פלסטיניים בהרווארד, שבו הכריזו כי "המשטר הישראלי הוא האחראי הבלעדי לכל האלימות". אקמן: "אם אכן החברים בארגונים תומכים במכתב שפרסמו, יש לפרסם את שמות החותמים, כך שהציבור ידע את הדעות שלהם"

מנהל קרן הגידור פרשינג סקוור, ביל אקמן, קרא לאוניברסיטת הרווארד לפרסם את שמות הסטודנטים החברים בארגונים שחתמו על המכתב מעורר המחלוקת שהאשים את ישראל במתקפה. לדבריו, פרסום השמות יאפשר למנכ"לים של חברות להימנע מלהעסיק אותם לעבודה בעתיד.
"נשאלתי על ידי מספר מנכ"לים אם הרווארד מתכוונים לפרסם רשימה של החברים בכל הארגונים שפרסמו את המכתב, שהטיל את כל האשמה לפעולות המזוויעות של חמאס על ישראל, וזאת כדי להבטיח שאף אחד מאיתנו לא יעסיק בטעות את הסטודנטים הללו", כתב אקמן בפוסט ב-X. "אם אכן החברים בארגונים תומכים במכתב שפרסמו, יש לפרסם את שמות החותמים, כך שהציבור ידע את הדעות שלהם".
אקמן התייחס למכתב שפרסמו ביום ראשון ארגוני הסולידריות הפלסטינית בהרווארד, שבו הכריזו כי "המשטר הישראלי הוא האחראי הבלעדי לכל האלימות". על המכתב חתמו יותר מ-30 ארגוני סטודנטים, אך שמות הארגונים הוסרו לאחר מספר ימים "כדי להגן על הביטחון של הסטודנטים", כך לטענת הארגונים.
כצפוי, המכתב עורר זעם וביקורת מידיים. כך למשל, לארי סאמרס, לשעבר נשיא האוניברסיטה ושר האוצר, כתב בציוץ שהוא "נגעל" מחוסר התגובה של המוסד. "השתיקה המגיעה מהנהגת הרווארד עד כה בשילוב עם ההצהרה הקולנית והמדווחת של ארגוני הסטודנטים המאשימים את ישראל, אפשרה להרווארד להיתפס במקרה הטוב כנייטרלית בפני פעולות של טרור נגד ישראל", כתב. נשיאת האוניברסיטה קלאודין גיי מסרה בתגובה כי הסטודנטים אינם מייצגים את הדעות של הרווארד.
אקמן למד במוסד היוקרתי בתואר הראשון ובתואר השני שלו. התזה שלו אף חקרה את החווייה היהודית בקבלה להרווארד. הוא מנהל כיום את קרן הגידור פרשינג סקוור ואת עמותת פרשינג סקוור, שתרמה 17 מיליון דולר להרווארד ב-2014. הוא גם תורם לעמותות יהודיות, ביניהן למרכז להיסטוריה יהודית.
קריאתו לפרסום שמות הסטודנטים נתקלה בתגובות מעורבות. בחלק מהתגובות נטען כי זה לא הוגן לסמן סטודנטים בשל חברותם בארגון, וייתכן כי כלל אינם מסכימים עם ההצהרה. לעומת זאת, מספר מנכ"לים הביעו תמיכה באקמן, ביניהם ג'ונתן ניומן, מייסד רשת הסלטים סוויטגרין. "אני ארצה לדעת כדי שלעולם לא אעסיק את האנשים האלה", כתב בתגובה לפוסט של אקמן. גם ג'ייק וורזאק, מנכ"ל Dovehill Capital Management, ומייקל ברוכים, מנכ"ל משותף של חברת FabFitFun, הסכימו עם אקמן.